Dinnye eltüntetésben elég jó a magyar

Véget ért a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága által indított idei dinnyekampány. Nagy sikert aratott a hazai gyümölcs, egy hónap alatt közel 7 tonna dinnyét osztottak szét. A kampány zárásaként az Erzsébet-táborban lakó gyerekek csemegézhettek a nyár legnépszerűbb frissítő gyümölcséből.

A szezon kezdetén indított dinnyekampány keretében minél szélesebb közönséggel igyekeztek megismertetni és megszerettetni a finom, magyar dinnyét. A gyümölcsöket különböző időpontokban, több helyszínen lehetett megkóstolni: június végétől a sárgadinnyét, majd július 10-étől a görögdinnyét is kínálták.

A hazai dinnye mindig frissebb, hiszen a rövid szállítási távolságoknak köszönhetően akkor lehet betakarítani, amikor a termék valóban beérett. Különösen igaz ez az őstermelők esetében, akiktől akár közvetlenül a termőföld mellett megvásárolhatjuk a frissen szedett dinnyét. A hazai dinnyetermesztés másik nagy előnye, hogy rendelkezésre állnak a mindenkori vásárlói igényekhez igazodó fajták: a magnélküli, a piros és a sárgabélű dinnyék egyaránt elérhetőek a kínálatban. Jelenleg hozzávetőleg 11 ezer termelő évente mintegy 220-240 ezer tonna friss gyümölcsöt állít elő. – mondta el dr. Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára a kampány záró sajtótájékoztatóján a zánkai Erzsébet táborban. Hangsúlyozta: Az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság kiemelt figyelmet fordít a görögdinnye termesztés és forgalmazás ellenőrzésére. Az ellenőrök a minőség, a származás és a nyomon követhetőség biztosítása mellett az árusító helyek higiéniai állapotát is ellenőrzik.

Idei kampányunkban igyekeztünk minél több fogyasztói réteget megszólítani: a CBA üzleteiben folyamatosan zajlottak a kóstolók, s a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának köszönhetően számos fesztivál közönsége is megízlelhette a hazai dinnyék zamatát. A tudatos fogyasztásra, táplálkozásra nevelés olyan fontos dolog, amelyet nem lehet elég korán kezdeni, ezért a kampány részeként az MT Zrt. munkatársai több alkalommal jelen voltak az Erzsébet Táborokban, ahol a gyerekek is ehettek a hazai dinnyéből. A kampány ideje alatt Fonyódligeten csaknem 4400, Zánkán pedig több mint 7400 gyermek kapott kóstolót. – mondta el Lipcsey György, az MT Zrt agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

Példaértékűnek nevezte a kampányt Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója, hiszen a kampány több szervezet (a Földművelésügyi Minisztérium, a Magyar Turizmus Zrt., a CBA Kereskedelmi Kft., valamint a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány) összefogásának eredményeként valósult meg. Fodor Attila arról számolt be: üzleteikben ebben az évben 20-25%-kal több dinnyét értékesítettek, mint tavaly. Az eredmény éppúgy köszönhető az újszerű kampánynak, a rendelkezésre álló nagy mennyiségű, jó minőségű gyümölcsnek, mint a jó időnek.

A magyar dinnye beltartalmi értéke kiváló, termesztésének évszázados hagyományai vannak. A 2011-ben elindított nemzeti dinnyeprogramnak köszönhetően ma már közel 6000 hektáron termesztenek görögdinnyét Magyarországon, a hazai fogyasztás pedig 20%-kal nőtt. Jelenleg a hazai dinnyefogyasztás évente 14-15kg/fő.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.