Dinnye eltüntetésben elég jó a magyar

Véget ért a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága által indított idei dinnyekampány. Nagy sikert aratott a hazai gyümölcs, egy hónap alatt közel 7 tonna dinnyét osztottak szét. A kampány zárásaként az Erzsébet-táborban lakó gyerekek csemegézhettek a nyár legnépszerűbb frissítő gyümölcséből.

A szezon kezdetén indított dinnyekampány keretében minél szélesebb közönséggel igyekeztek megismertetni és megszerettetni a finom, magyar dinnyét. A gyümölcsöket különböző időpontokban, több helyszínen lehetett megkóstolni: június végétől a sárgadinnyét, majd július 10-étől a görögdinnyét is kínálták.

A hazai dinnye mindig frissebb, hiszen a rövid szállítási távolságoknak köszönhetően akkor lehet betakarítani, amikor a termék valóban beérett. Különösen igaz ez az őstermelők esetében, akiktől akár közvetlenül a termőföld mellett megvásárolhatjuk a frissen szedett dinnyét. A hazai dinnyetermesztés másik nagy előnye, hogy rendelkezésre állnak a mindenkori vásárlói igényekhez igazodó fajták: a magnélküli, a piros és a sárgabélű dinnyék egyaránt elérhetőek a kínálatban. Jelenleg hozzávetőleg 11 ezer termelő évente mintegy 220-240 ezer tonna friss gyümölcsöt állít elő. – mondta el dr. Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára a kampány záró sajtótájékoztatóján a zánkai Erzsébet táborban. Hangsúlyozta: Az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság kiemelt figyelmet fordít a görögdinnye termesztés és forgalmazás ellenőrzésére. Az ellenőrök a minőség, a származás és a nyomon követhetőség biztosítása mellett az árusító helyek higiéniai állapotát is ellenőrzik.

Idei kampányunkban igyekeztünk minél több fogyasztói réteget megszólítani: a CBA üzleteiben folyamatosan zajlottak a kóstolók, s a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának köszönhetően számos fesztivál közönsége is megízlelhette a hazai dinnyék zamatát. A tudatos fogyasztásra, táplálkozásra nevelés olyan fontos dolog, amelyet nem lehet elég korán kezdeni, ezért a kampány részeként az MT Zrt. munkatársai több alkalommal jelen voltak az Erzsébet Táborokban, ahol a gyerekek is ehettek a hazai dinnyéből. A kampány ideje alatt Fonyódligeten csaknem 4400, Zánkán pedig több mint 7400 gyermek kapott kóstolót. – mondta el Lipcsey György, az MT Zrt agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

Példaértékűnek nevezte a kampányt Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója, hiszen a kampány több szervezet (a Földművelésügyi Minisztérium, a Magyar Turizmus Zrt., a CBA Kereskedelmi Kft., valamint a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány) összefogásának eredményeként valósult meg. Fodor Attila arról számolt be: üzleteikben ebben az évben 20-25%-kal több dinnyét értékesítettek, mint tavaly. Az eredmény éppúgy köszönhető az újszerű kampánynak, a rendelkezésre álló nagy mennyiségű, jó minőségű gyümölcsnek, mint a jó időnek.

A magyar dinnye beltartalmi értéke kiváló, termesztésének évszázados hagyományai vannak. A 2011-ben elindított nemzeti dinnyeprogramnak köszönhetően ma már közel 6000 hektáron termesztenek görögdinnyét Magyarországon, a hazai fogyasztás pedig 20%-kal nőtt. Jelenleg a hazai dinnyefogyasztás évente 14-15kg/fő.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Kovász, kreativitás, kézművesség – hamarosan kiderül, melyik kenyér lesz a nyertes

Kovász, kreativitás, kézművesség – hamarosan kiderül, melyik kenyér lesz a nyertes 

2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.
Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak 

A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.
Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál 

Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.
Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon

Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon 

A híradások szerint 70 embert elvittek – akik közül többeket le is tartóztattak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.