Dinnye eltüntetésben elég jó a magyar

Véget ért a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága által indított idei dinnyekampány. Nagy sikert aratott a hazai gyümölcs, egy hónap alatt közel 7 tonna dinnyét osztottak szét. A kampány zárásaként az Erzsébet-táborban lakó gyerekek csemegézhettek a nyár legnépszerűbb frissítő gyümölcséből.

A szezon kezdetén indított dinnyekampány keretében minél szélesebb közönséggel igyekeztek megismertetni és megszerettetni a finom, magyar dinnyét. A gyümölcsöket különböző időpontokban, több helyszínen lehetett megkóstolni: június végétől a sárgadinnyét, majd július 10-étől a görögdinnyét is kínálták.

A hazai dinnye mindig frissebb, hiszen a rövid szállítási távolságoknak köszönhetően akkor lehet betakarítani, amikor a termék valóban beérett. Különösen igaz ez az őstermelők esetében, akiktől akár közvetlenül a termőföld mellett megvásárolhatjuk a frissen szedett dinnyét. A hazai dinnyetermesztés másik nagy előnye, hogy rendelkezésre állnak a mindenkori vásárlói igényekhez igazodó fajták: a magnélküli, a piros és a sárgabélű dinnyék egyaránt elérhetőek a kínálatban. Jelenleg hozzávetőleg 11 ezer termelő évente mintegy 220-240 ezer tonna friss gyümölcsöt állít elő. – mondta el dr. Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára a kampány záró sajtótájékoztatóján a zánkai Erzsébet táborban. Hangsúlyozta: Az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság kiemelt figyelmet fordít a görögdinnye termesztés és forgalmazás ellenőrzésére. Az ellenőrök a minőség, a származás és a nyomon követhetőség biztosítása mellett az árusító helyek higiéniai állapotát is ellenőrzik.

Idei kampányunkban igyekeztünk minél több fogyasztói réteget megszólítani: a CBA üzleteiben folyamatosan zajlottak a kóstolók, s a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának köszönhetően számos fesztivál közönsége is megízlelhette a hazai dinnyék zamatát. A tudatos fogyasztásra, táplálkozásra nevelés olyan fontos dolog, amelyet nem lehet elég korán kezdeni, ezért a kampány részeként az MT Zrt. munkatársai több alkalommal jelen voltak az Erzsébet Táborokban, ahol a gyerekek is ehettek a hazai dinnyéből. A kampány ideje alatt Fonyódligeten csaknem 4400, Zánkán pedig több mint 7400 gyermek kapott kóstolót. – mondta el Lipcsey György, az MT Zrt agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

Példaértékűnek nevezte a kampányt Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója, hiszen a kampány több szervezet (a Földművelésügyi Minisztérium, a Magyar Turizmus Zrt., a CBA Kereskedelmi Kft., valamint a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány) összefogásának eredményeként valósult meg. Fodor Attila arról számolt be: üzleteikben ebben az évben 20-25%-kal több dinnyét értékesítettek, mint tavaly. Az eredmény éppúgy köszönhető az újszerű kampánynak, a rendelkezésre álló nagy mennyiségű, jó minőségű gyümölcsnek, mint a jó időnek.

A magyar dinnye beltartalmi értéke kiváló, termesztésének évszázados hagyományai vannak. A 2011-ben elindított nemzeti dinnyeprogramnak köszönhetően ma már közel 6000 hektáron termesztenek görögdinnyét Magyarországon, a hazai fogyasztás pedig 20%-kal nőtt. Jelenleg a hazai dinnyefogyasztás évente 14-15kg/fő.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.