Dinnye eltüntetésben elég jó a magyar

Véget ért a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága által indított idei dinnyekampány. Nagy sikert aratott a hazai gyümölcs, egy hónap alatt közel 7 tonna dinnyét osztottak szét. A kampány zárásaként az Erzsébet-táborban lakó gyerekek csemegézhettek a nyár legnépszerűbb frissítő gyümölcséből.

A szezon kezdetén indított dinnyekampány keretében minél szélesebb közönséggel igyekeztek megismertetni és megszerettetni a finom, magyar dinnyét. A gyümölcsöket különböző időpontokban, több helyszínen lehetett megkóstolni: június végétől a sárgadinnyét, majd július 10-étől a görögdinnyét is kínálták.

A hazai dinnye mindig frissebb, hiszen a rövid szállítási távolságoknak köszönhetően akkor lehet betakarítani, amikor a termék valóban beérett. Különösen igaz ez az őstermelők esetében, akiktől akár közvetlenül a termőföld mellett megvásárolhatjuk a frissen szedett dinnyét. A hazai dinnyetermesztés másik nagy előnye, hogy rendelkezésre állnak a mindenkori vásárlói igényekhez igazodó fajták: a magnélküli, a piros és a sárgabélű dinnyék egyaránt elérhetőek a kínálatban. Jelenleg hozzávetőleg 11 ezer termelő évente mintegy 220-240 ezer tonna friss gyümölcsöt állít elő. – mondta el dr. Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára a kampány záró sajtótájékoztatóján a zánkai Erzsébet táborban. Hangsúlyozta: Az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság kiemelt figyelmet fordít a görögdinnye termesztés és forgalmazás ellenőrzésére. Az ellenőrök a minőség, a származás és a nyomon követhetőség biztosítása mellett az árusító helyek higiéniai állapotát is ellenőrzik.

Idei kampányunkban igyekeztünk minél több fogyasztói réteget megszólítani: a CBA üzleteiben folyamatosan zajlottak a kóstolók, s a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának köszönhetően számos fesztivál közönsége is megízlelhette a hazai dinnyék zamatát. A tudatos fogyasztásra, táplálkozásra nevelés olyan fontos dolog, amelyet nem lehet elég korán kezdeni, ezért a kampány részeként az MT Zrt. munkatársai több alkalommal jelen voltak az Erzsébet Táborokban, ahol a gyerekek is ehettek a hazai dinnyéből. A kampány ideje alatt Fonyódligeten csaknem 4400, Zánkán pedig több mint 7400 gyermek kapott kóstolót. – mondta el Lipcsey György, az MT Zrt agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

Példaértékűnek nevezte a kampányt Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója, hiszen a kampány több szervezet (a Földművelésügyi Minisztérium, a Magyar Turizmus Zrt., a CBA Kereskedelmi Kft., valamint a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány) összefogásának eredményeként valósult meg. Fodor Attila arról számolt be: üzleteikben ebben az évben 20-25%-kal több dinnyét értékesítettek, mint tavaly. Az eredmény éppúgy köszönhető az újszerű kampánynak, a rendelkezésre álló nagy mennyiségű, jó minőségű gyümölcsnek, mint a jó időnek.

A magyar dinnye beltartalmi értéke kiváló, termesztésének évszázados hagyományai vannak. A 2011-ben elindított nemzeti dinnyeprogramnak köszönhetően ma már közel 6000 hektáron termesztenek görögdinnyét Magyarországon, a hazai fogyasztás pedig 20%-kal nőtt. Jelenleg a hazai dinnyefogyasztás évente 14-15kg/fő.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen 

Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.
Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival 

Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.
Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál

Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál 

A tradíció és az innováció összefonódása kürtőskalács ünnepén.
Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje 

Az ország egyik legnevesebb séfje szerepel kiadónk, a Klasszis Média idén is megrendezésre kerülő, szállodákat és éttermeket megcélzó designversenyének zsűrijében.
Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból

Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból 

A nagykóstolón több mint húsz Kárpát-medencei pincészet mintegy ötven borával ismerkedhetnek meg a látogatók.
Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején

Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején 

Ismét megnyitotta kapuit Budapest egyik legkülönlegesebb skybarja, a Hilton Budapest szálloda tetején található White Raven.
Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon

Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon 

Ismét a Kincsem Parkban gyülekeznek a legjobb mozgó street foodosok.
Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc

Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc 

A McDonald’s jelentős forgalomcsökkenést jelentett be az idei első negyedévre vonatkozóan.
Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata

Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata 

Új séf, új étlap, új élmények.
Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme

Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme 

Május végén nyitja meg kapuit Alsóörsön az Y by Rácz Jenő étterem, amely a Michelin-csillagos séf, Rácz Jenő vezetésével várja a vendégeket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.