Az újdonságok között ott lesz például az Élesztő Sörműhely Egymilliárd Megawatt nevű itala.
Az idei, jubileumi fesztiválon az egyházi sörfőzdék kapnak kiemelt szerepet. Bemutatkozik Magyarország három új egyházi sörmárkája, a Zirci Ciszterci Apátság, a Bakonybéli Szent Mauriciusz Kolostor és a Székesfehérvári Püspökség terméke - mondta el Bart Dániel, a Főzdefeszt egyik főszervezője szerdán, a rendezvényt beharangozó budapesti sajtótájékoztatón.
„A sörfőzés nem ipari tevékenység, hanem alkotómunka" - fogalmazott a zirci apátság és Magyarország első valódi apátsági sörfőzdéje képviseletében Dékány Árpád Sixtus apát, aki szerint a sörfőzés egyfajta tanúságtétel is, amely értéket is teremt a közösség számára. A kolostor pincéjében kialakított főzdében kétéves előkészület után ma már három típusú sör készül. A hármas szám is bibliai szimbólum, a teljességet képviseli - mondta el az apát.
Az eseményen átadták az Év sörfőzdéje díjat is, az elismerést a Monyó Brewing Co. képviselője vehette át. A díjat minden évben annak a főzdének ítélik, amely a legtöbbet tette a szcéna fejlődéséért.
A Kelet-Európa egyik legnagyobb kézműves sörszemléjeként is számon tartott fesztiválon csaknem 50 magyar kisüzemi főzde és „gerilla" sörfőző mintegy 300 főzete mellett többek között angol, belga, cseh, tadzsik, ukrán és görög söröket is kóstolhatnak a vendégek.
Nemcsak a sörök, hanem az ételek kínálata is frissül, a bevált slágerek - mint Befaló Bill, Zing Burger, Vörös Homár - mellett új street-food standokat is felállítanak a Street Food Marketen.
A háromnapos fesztiválon további díjakat is átadnak, a nyertesekre a vendégek is szavazhatnak. Kiosztják az Év kedvenc söre és az Év legjobb sörcímkéje díjat is.
Forrás: Élelmiszer Online