Egyre kevesebbet járnak az emberek étterembe

Egyre kevesebbet járnak az emberek étterembe, vendéglőbe, leginkább már otthon esznek - derül ki a GfK Hungária legfrissebb tanulmányából.

A GfK Hungária több mint 20 éve kíséri figyelemmel a magyar étkezési szokások alakulását. Az idei legfrissebb felmérés szerint a legtöbben egyre inkább otthon esznek, az éttermet, vendéglőt és a gyorséttermeket egyre kevesebben választják. A főétkezésnek továbbra is az ebéd számít, ezzel párhuzamosan azonban nőtt azoknak az aránya, akik a vacsorát részesítik előnyben. A megkérdezettek fele egy átlagos hétköznapon háromszor ül le az asztalhoz. A tradicionális magyar ételek és ízek továbbra is meghatározóak. A húsok kedveltsége az elmúlt évek alatt nem változott: ezen belül is a szárnyas a legkedveltebb. A rangsorban ezt követi a sertés, a hal, a marha és a borjú. A tíz lekedveltebb étel listáján is a szárnyasok vezetnek. Ezt követik a hagyományos főzött levesek és a gyümölcsök. Az elmúlt évekhez képest nem történt változás az egészségesen étkezők és a "normálisan" táplálkozók arányában: a megkérdezettek 12 százaléka előbb, míg 55 százaléka utóbb csoportba tartozónak vallja magát. Évek óta változatlanul sokan szeretnének azonban fogyni, idén a válaszadók 37 százaléka mondta azt, hogy kevesebb testsúlyra vágyik.
A kutatás nyolc társadalmi csoportba sorolta az embereket, ez alapján is felmérték, hogy ki mit eszik. A felmérés szerint a lakosság 14 százalékát alkotó "befutott értelmiségiek" esznek leginkább étteremben. Kedvelik a félkész termékeket és nyitottak az új ízek kipróbálására. Szívesen esznek szárnyasokat, barna kenyeret és joghurtokat. Az emberek 17 százalékát kitevő "hedonista fiatalok" kevésbé tudnak főzni és leginkább szintén étteremben esznek. Az ételek közül átlag felett kedvelik a felvágottakat, a fehér kenyeret, az ízesített joghurtokat és a fagylaltot. Jellemző rájuk továbbá a rendszeres alkoholfogyasztás. Több kategóriában egyre inkább az otthoni étkezésé lesz a főszerep. A "városi alsóközép" réteg - ami az emberek 7 százalékát jelenti - nagyon családcentrikus és ragaszkodik a tradicionális termékekhez. Nem szeretnek étterembe járni és ott pénzt költeni. Kedvelik a sertéshúst, a burgonyát és a fehér kenyeret, valamint a tojást. A társadalom 13 százalékát alkotó "szegény munkásrétegre" szintén a tradicionális ételek a jellemzőek és a rendszertelen étkezés. A magyarok 25 százalékát kitevő "szegény nyugdíjasok" szinte soha nem járnak étteremben, de rendszeresen étkeznek. Kedvelik és gyakran fogyasztanak szárnyast, zöldségeket, tésztaféléket, tojást és tejet. (Független Hírügynökség)

Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában

Gasztrorendezvény Szlovákiában 

Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.
Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog

Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog 

A dél-koreai mokpang influenszer, aki napjainkban Budapesten hódít hatalmas étvágyával, úgy tűnik, legyőzőre talált néhány kolbász és hurka képében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.