A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának feladata, hogy marketingeszközökkel aktívan hozzájáruljon a hazai agrárium termékeinek piacra jutásához, valamint támogassa azok értékesítését. Ennek kiemelt eszköze a magyar bor arculatának kialakítása, alkalmazásainak bemutatása.
Az MT Zrt. a magyar bor arculati kézikönyvében meghatározott formai és tartalmi elemeket használja külföldön és belföldön egyaránt. A társaság célja, hogy a „Magyar bor” illetve a „Wines of Hungary” vizuális azonosító jegyeit minden kommunikációs rendszerben bevezesse és megismertesse. Hazánkban szakmai evidenciaként is megállapítható, hogy a kisebb méret, illetve a szétaprózottság miatt elengedhetetlen az egységes, nemzeti szinten szerveződő kommunikáció. A magyar borszektor számára rendkívül fontos, hogy az ágazat következetesen alkalmazzon egy integráló erővel rendelkező jelképrendszert. Ez az erős piaci- és marketingtényező nagyban hozzájárulhat a magyar bor pozicionáláshoz, elismertségéhez.
Az MT Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága a bor.hu honlapon elérhetővé tette a teljes arculati kézikönyvet. Az arculati elemeket kérésre nyomdai felhasználásra alkalmas méretekben is biztosítják. Az erre vonatkozó igényeket az [email protected] e-mail címre küldött elektronikus levélben lehet jelezni a kért arculati elemeket megjelölve.
Elkészült a magyar bor arculati kézikönyve
A Nemzeti Bormarketing Program keretében elkészült a magyar borok egységes megjelenésének keretet biztosító új arculat, melynek használatát a Magyar Turizmus Zrt. a magyar borok népszerűsítésére ingyenesen biztosítja.

Magyar drazsét díjaztak egy rangos európai versenyen
Magyar aranyérem az egyik legrangosabb nemzetközi csokoládé versenyen. És ugyanezen az édes viadalon egy ezüstérmet is odaítéltek a hazai pályázónak.

A spanyol sztárséf is főz a Gourmet Fesztiválon
A május 24-i, szombat esti hatkezes főzés során Dani García és Giorgio Cavicchiolo (Alelí) valamint Varjú Imre (Flava) séfek együtt főznek.

Határokon átívelő ízek – két séf, három azonos alapanyaggal
Gasztropárbaj a Michelin-csillagok árnyékában.

Növelte árbevételét a Zwack
A Zwack Unicum Nyrt. a 2024 április 1. és 2025 március 31. közötti 2024/2025-ös üzleti évben bruttó 38,788 milliárd forint árbevételt ért el.

Szőlő alapú gintermékek hazai szakemberektől
Közel 430 millió forint támogatással valósította meg a fejlesztést.

Híres csehországi sörfőzdék a nagy elődök nyomában
Több, mint négy százalékkal többet készítette tavaly, mint 2023-ban.

A Botaniq Bár és a Bibo is ott a Gourmet Fesztiválon
Michelin-csillagos éttermek, népszerű street food helyek, borászatok, cukrászdák és kézműves finomságok egy helyen.

Jég veled – búcsú az idei cseresznyetermés jórészétől
Idén luxuscikk lehet a cseresznye és az őszibarack is.

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris
A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának
Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.