Éttermeseknek: megoldás járvány idején a házhoz szállítás?

Külföldön és hazánkban is egyre több vendéglátósnak fordul meg a fejében B-tervként a házhoz szállítás a koronavírus-járvány idejére.

Sok étterem, amelyik eddig nem foglalkozott kiszállítással, így szeretné biztosítani túlélését. Gendur András, La Perle Noire étterem: „Most vagy bezárunk, vagy alternatív üzemelési módok után nézünk, ahogy a legtöbb hazai vendéglátóegység tervezi. Természetesen a bezárás a legeslegutolsó variáció, amit a kollégák egzisztenciája érdekében felelős munkaadóként igyekszünk elkerülni. Egyik lehetőségként a házhozszállítással próbálkozunk. Ezt körülbelül egy hét múlva tudjuk elindítani, mert teljesen újak vagyunk a kiszállítás területén, és ehhez az új „üzletághoz” be kell még szereznünk a szükséges infrastruktúrát, ami az adminisztrációt és a csomagolást illeti. A NÉBIH egyelőre nem írt elő plusz óvintézkedést az ételkiszállítás területén a koronavírussal kapcsolatban, de ha lesz, alkalmazkodunk hozzá."

Asztalritkítás és lakásétterem

"Amit már korábban megtettünk a vírus terjedésének mérséklésére, hogy ritkítottunk az asztalok elhelyezésén a vendégtérben, hogy azok cseppfertőzés-biztos távolságba kerüljenek egymástól. Az éttermet egyelőre továbbra is nyitva tartjuk, igaz, szűkített ételválasztékkal és mérsékelt árakkal, az utóbbi is az életben maradást szolgálja a kényszerhelyzetben. A másik gondolatunk, hogy az új kihívásban valahogy megpróbáljuk kiváltani éttermünk 12 fős VIP sarkát - amely nagyon kedvelt volt a belföldi cégvezetők körében -, egy 6-8 főt befogadó lakásétterembe terelni át ezt az exkluzív keresletet. Ennek még a jogi és adminisztrációs feltételeit vizsgáljuk” – tette hozzá a Turizmus Online-nak a La Perle Noire étterem üzletvezetője.

„Külföldi példák alapján mi is valószínűnek tartjuk, hogy belevágunk a házhoz szállításba, alkalmazkodva ahhoz, hogy a vendégek kerülik az éttermeket a koronavírus-járvány miatt. A februárunk nagyon jó volt, de március első két hetében érezhetően visszaesett a forgalmunk. A házhoz szállításhoz a teljes infrastruktúránk rendelkezésre áll, úgyhogy hamar át tudunk állni erre a B-tervre” – mondta el Szakály Attila, a székesfehérvári M7 Bistro étteremvezetője.

Szállodák is próbálkoznak 

A Sofitel Budapest Chain Bridge már korábban is kínált házhoz szállítást: születésnapi tortát, illetve karácsonykor többféle menüt szállítottak ki, mostantól már családi ebédet és vacsorát is házhoz visznek. „Markáns trend manapság és a szállodáknak alapvető érdeke, hogy bekapcsolódjanak a helyi közösségek életébe, hasznosak legyenek, értékes szolgáltatásokat tudjanak nyújtani számukra. Ez egy plusz láb a hotelnek, nagyon hatékony kommunikációs eszköz is egyben, és előnyös a helyiek számára is. A jelenlegi helyzet megerősít minket abban a szilárd elhatározásunkban, hogy a környezetünkben élőket is ki kell szolgálni és érdemes is, de a menü házhoz szállításunkat nem a koronavírus-járvány okozta kényszer hívta elő elsősorban. Ettől függetlenül is bővítettük volna a palettánkat ezzel a szervízzel” – tudtuk meg Angoujard Klaudiától, a Sofitel Budapest szálloda PR- és marketingvezetőjétől.

Az ételfutár cégek most tarolnak

A kiszállításra specializálódott vállalatok készülnek a forgalom várható élénkülésére. A NetPincér az MTI megkeresésére elmondta, szerintük a házhozszállítás jó lehetőség azoknak az éttermeknek is, amelyeknek esetleg a járvány hatására visszaesett a forgalmuk. A társaság a most jelentkező éttermek csatlakozását felgyorsította a rendelések mielőbbi fogadása érdekében. A vállalat több mint kétezer futár partnerrel áll kapcsolatban, és felkészült az emelkedő forgalomra, jelenleg is tart a futárok folyamatos felvétele. A vállalat felületén mintegy kétezer étteremből lehet rendelni, országosan több mint 800 településről, amelyek közül 23-ban üzemel már a Netpincér saját futárszolgálata is - tették hozzá.

Megjegyezték, hogy a rendelések száma a vírust megelőzően is folyamatosan nőtt, így nehéz megállapítani, hogy az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány. A koronavírus-járvány miatt a NetPincér számos óvintézkedést vezetett be, amelyeket partnereinek is javasolt. A fokozott higiéniás intézkedések betartása mellett javasolják a közeli fizikai kapcsolat kerülését, az eszközök, valamint a kiszolgálási területek naponta többszöri fertőtlenítését minimum 60 százalékos alkohol tartalmú tisztítószerrel, valamint a futárpartnereknek kézfertőtlenítőket is beszereztek. A rendelések bármikor, nem csak a járvány alatt kiegyenlíthetők interneten bankkártyával és SZÉP-kártyával is, így aki szeretné akár teljesen elkerülheti az érintkezést a futárral.

Kiszállítás - érintés nélkül

A Teletál Ételfutár Kft. egyelőre nem tapasztal érdemleges változást a forgalomban, de hamarosan rohamra számítanak, amelyre a megerősített munkaerőállománnyal, valamint jelentős alapanyag tartalék felhalmozásával készülnek - közölték az MTI-vel.

Nemrég írtunk arról, hogy az ételfutár cégek igyekeznek alkalmazkodni a járvány miatt szükségessé vált higiéniai óvitézkedésekhez. A Wolt például érintésmentes házhozszállítást vezet be, amely során a rendelést úgy lehet átvenni, hogy nem is találkozik a megrendelő a futárral.

Szerző: Tóth Réka Anna

Forrás: Turizmus Online


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.