A kutatás 1000 egyesült királyságbeli, német, francia, olasz és holland lakos vásárlási szokásait vizsgálta meg.
A jelentés szerint, a pandémia kirobbanása óta a legnagyobb arányban, méghozzá konkrétan 12 százalékban az egyesült királyságbeli fogyasztók pártoltak át „maradéktalanul” a húsoktól a húsalternatívákhoz. A fejlemény legnagyobb nyertesei nem nagy meglepetésre a Beyond Meathez és az Impossible Foodshoz hasonló, húspótló termékeket gyártó cégek lettek.
A riport megállapításai alapján a váltás motorjaként elsősorban két tényezőt, jelesül az állatjóléttel kapcsolatos aggodalmakat és a zöldségbevitel növelésére irányuló törekvéseket lehet megnevezni.
„2020 és 2027 között a húshelyettesítő termékek európai piaca évente átlagosan 28,67 százalékkal bővülhet” – jegyezte meg Rosalia Rosalinova, az Amcor Flexibles vezető marketing menedzsere. A szakember közlése alapján ugyan a világjárvány a fogyasztók viszonyát a húsokhoz és a húsalternatívákhoz némileg átalakította, a fenntarthatósághoz való hozzáállásuk nagyrészt változatlan maradt, és a lakosság még mindig hajlandó többet fizetni azokért a márkákért, amelyek bizonyítani tudják, hogy a csomagolásaik környezetbarátak.
Rosalinova szerint a gyártóknak fontos lenne figyelmet fordítani a kutatás eredményeire, ezek ugyanis azt jelzik, hogy a vásárlók egyre környezettudatosabbak, és a visszafogott húsfogyasztás mellett a csomagolással és a címkékkel kapcsolatban is egyre szenzitívebbnek mutatkoznak.
Forrás: European Supermarket Magazine / Store Insider