A kezdeményezés még 2007-ben indult, de akkor csak arról szólt, hogy az aláíró hirdetők televízióban és nyomtatott sajtóban nem fognak ilyen termékeket reklámozni, vagy csak a gyerekeknek szóló műsoridőn kívül.
A McDonald’s csupán most csatlakozott a kezdeményezéshez, mivel a 2007-es alapítóiratot nem voltak hajlandóak aláírni. A McDonald’s csatlakozásával a tagok lefedik az európai étel- és italpiac forgalmának 80 százalékát. Korábban már olyan cégek léptek be a kezdeményezésbe, mint a Burger King, a Danone, a Kraft, a Nestlé, a Pepsi, az Intersnack, a Procter & Gamble és a Ferrero.
Az EU Pledge Group követelményeinek eredményeképpen 2005 és 2011 között 79 százalékkal csökkent a gyerekeknek szóló, egészségtelen ételeket hirdető reklámok száma, és 29 százalékkal csökkent az ilyen termékek reklámja az össz-reklámidőt figyelembe véve. (forrás: Brand Republic/Kreatív Online)