Az adatok szerint az idén augusztusban zárult 12 hónap alatt a gyártók, forgalmazók összesen 14,3 ezer tonna szemes, őrölt és kapszulás kávét értékesítettek a hazai piacon. Ezen belül a társasághoz tartozó kávéüzletág értékesítése mintegy 17 százalékkal nőtt.
A Nielsen piackutató adataira hivatkozva a marketingvezető elmondta, hogy
a magyarországi kiskereskedelmi kávépiac értéke - az instant kávétermékeket kivéve - 2023 szeptember elseje és 2024 augusztus vége között 77 milliárd forint volt, ami 0,9 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.
A szakértő szerint a szektort érintő egyik legnagyobb kihívásnak
a kávé nyersanyag-árának folyamatos növekedése, amihez minden piaci szereplőnek alkalmazkodnia kell megfelelő üzleti stratégiával:
az arabica kávébab beszerzési ára 19 százaléka, a robustáé pedig 45 százalékkal drágult az idén január-augusztusban. (A világszintű kávétermelés 2023-2024-ben 178 millió zsák volt, szemben a 2022-2023-as 168,2 millió zsákkal - egy zsák tartalma 60 kilogramm.)
A Coca-Cola HBC Magyarország a teljes kiskereskedelmi kávépiac 9 százalékát lefedő prémium szegmensben van jelen, két kávémárkája a kiskereskedelemi piacon 2 százalékos részesedéssel rendelkezik. A szállodák, éttermek, kávéházak szektorban a prémium kávék esetében a társaság az első három szereplő egyike.
A marketingvezető a Costa Coffee üzletágukról elmondta, jóllehet a kiskereskedelmi piacon minden nagy kereskedelmi lánc kínálatában szerepelnek a márka termékei. A márka arculatváltásának támogatására meghirdetett 2,25 millió forint összdíjazású művészeti pályázatra háromszáz, a kávé vagy a kávézás által inspirált alkotás érkezett be. A döntőbe jutott műveket a kávé világnapja alkalmából a nagyközönség csütörtöktől vasárnap estig díjmentesen tekintheti meg az óbudai Godot Galériában.
A multicég nyolc termékkategóriában mintegy 100 terméket kínál a magyar piacon. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a kft. tavaly 197,362 milliárd forint nettó árbevételt ért el, az egy évvel korábbi 166,255 milliárd forint után. Az adózott eredménye pedig mintegy 200 millió forinttal, 3,825 milliárd forintra nőtt.