Indul a „Startolj reggelivel” kampány, az egészséges magyar gyermekekért

Megkezdődött az OÉTI „Startolj reggelivel” kampány A METRO Kereskedelmi Kft. segítségével, az egészséges magyar gyermekekért. A METRO biztosította a hathetes kampány alapanyagait az ország minden részén, biztosítva ezzel a kutatás hitelességét, a valódi összehasonlíthatóságot, rugalmasan kezelve a napi igényeket a változatos, finom és főleg egészséges reggeli menük összeállításához.

Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudomány Intézet által 2010 szeptemberében és októberében a METRO és négy közétkeztető közösen vett részt egy jótékonysági kampányban, mely keretében országszerte 11 város 14 iskolájában közel 1500 hátrányos helyzetű gyermek 6 héten keresztüli egészséges / modern reggeliztetését biztosította.

Kettős céllal indult a kampány – kihangsúlyozni a reggeli fontosságát és modern, egészséges megoldásokat kínálni a reggelire. Mindezt olyan hátrányos helyzetű diákoknak, akik nem jutnak reggelihez a mindennapokban.

A menüt az OÉTI dietetikusai állították össze, az alapanyagot a METRO Kereskedelmi Kft. biztosította, a reggeli elkészítését és iskolákba szállítását pedig a 4 óriás közétkeztető, a Sodexo, Eurest, Elamen és P.Dussmann vállalta. Emellett a diákok és szüleik oktatásban részesültek, amely felhívta a figyelmet a reggeli fontosságára.

A 6 hetes kampány végén a Syma csarnokban 750 gyerek vett részt egy egész napos programon.

Ezen a programon a gyerekek a hat hét alatt megszokott formában együtt reggeliztek és később a nap folyamán játékos formában bizonyították, hogy a hat hét alatt hogyan változott az egészségi állapotuk, azaz mennyivel fittebbek.

Az iskolák a helyszínen ügyességi és csapatjátékokban vettek részt, melyben díjakat is kaptak, az akcióban résztvevő cégektől, így a METRO-tól is.

„A METRO már több korábbi akcióban bizonyította, hogy a magyar gyermekek egészséges táplálása és támogatása fontos számára, ezért nem volt ebben az esetben sem kérdés, hogy örömmel csatlakozunk az akcióhoz, és széles választékunkból az OÉTI szakembereivel együtt választjuk, hogy a menüsorok alkotóelemeit. – mondta a zárórendezvényen Vincze Géza, a METRO Kereskedelmi Kft. Kiszállítási és Kiemelt Vevőkezelési Osztályvezetője

 


Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.