Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudomány Intézet által 2010 szeptemberében és októberében a METRO és négy közétkeztető közösen vett részt egy jótékonysági kampányban, mely keretében országszerte 11 város 14 iskolájában közel 1500 hátrányos helyzetű gyermek 6 héten keresztüli egészséges / modern reggeliztetését biztosította.
Kettős céllal indult a kampány – kihangsúlyozni a reggeli fontosságát és modern, egészséges megoldásokat kínálni a reggelire. Mindezt olyan hátrányos helyzetű diákoknak, akik nem jutnak reggelihez a mindennapokban.
A menüt az OÉTI dietetikusai állították össze, az alapanyagot a METRO Kereskedelmi Kft. biztosította, a reggeli elkészítését és iskolákba szállítását pedig a 4 óriás közétkeztető, a Sodexo, Eurest, Elamen és P.Dussmann vállalta. Emellett a diákok és szüleik oktatásban részesültek, amely felhívta a figyelmet a reggeli fontosságára.
A 6 hetes kampány végén a Syma csarnokban 750 gyerek vett részt egy egész napos programon.
Ezen a programon a gyerekek a hat hét alatt megszokott formában együtt reggeliztek és később a nap folyamán játékos formában bizonyították, hogy a hat hét alatt hogyan változott az egészségi állapotuk, azaz mennyivel fittebbek.
Az iskolák a helyszínen ügyességi és csapatjátékokban vettek részt, melyben díjakat is kaptak, az akcióban résztvevő cégektől, így a METRO-tól is.
„A METRO már több korábbi akcióban bizonyította, hogy a magyar gyermekek egészséges táplálása és támogatása fontos számára, ezért nem volt ebben az esetben sem kérdés, hogy örömmel csatlakozunk az akcióhoz, és széles választékunkból az OÉTI szakembereivel együtt választjuk, hogy a menüsorok alkotóelemeit. – mondta a zárórendezvényen Vincze Géza, a METRO Kereskedelmi Kft. Kiszállítási és Kiemelt Vevőkezelési Osztályvezetője