Az angol Drinks Business magazin már 18 éve követi figyelemmel a legjobb, italokkal foglalkozó vállalkozások tevékenységét. Az általában a London Wine Fair keretei között megtartott ünnepélyes díjátadót idén a járványhelyzetre tekintettel online szervezték meg.
Patrick Schmitt MW (Master of Wine) főszerkesztő szerint a Taste Hungary azért kapta meg a díjat, mert sikeresen használta a közösségi médiában rejlő lehetőségeket annak érdekében, hogy a nehéz helyzetbe került, jócskán visszaeső turisztikai iparágban új perspektívát nyújtson mind a vásárlók, mind partnerei, a borászok számára.
Amikor márciusban a nemzetközi turizmus hirtelen leállt, a Taste Hungary gyorsan változtatott eddigi stratégiáján, és átalakította a korábban működő értékesítési láncot. A vendégek fogadása helyett a borokat szállították az ügyfeleikhez, nemcsak Magyarországon, de egész Európában és az Egyesült Államokban is. Elindították a tastehungary.eu weboldalt, webshopot, ahonnan belföldre és az Európai Unió tagállamaiba is lehet rendelni borokat. Több tucat ingyenesen elérhető, angol nyelvű élő adást szerveztek a Facebookon. Privát, sommelier-k által vezetett online kóstolókat is tartottak az EU-ban, illetve az USA-ban élők számára, akik a megrendelt boraik mellé így szakmai tudást kaphattak. Új borszaküzletet is nyitottak azoknak, akik inkább személyesen szerettek volna vásárolni.
„Meglepődtünk azon, hogy például az USA-ban mekkora igény mutatkozott a magyar borok iránt. Sok fogyasztó, köztük kint élő magyarok és magyar–amerikai közösségek jelezték: már régóta várták, hogy elérhetőek legyenek számukra is a kisebb pincéktől származó, egyedi karakterű magyar borok”, összegezte az egyik legfontosabb tapasztalatot a díjazott cégtől Bánfalvi Gábor társtulajdonos.
Forrás: Wineglass Communication