Íz, szín és ár alapján választ bort a magyar

A magyar fogyasztók 95 százalékban magyar borokat vásárolnak és fogyasztanak, közel háromnegyedük pedig egyáltalán nem iszik külföldi bort – tudtuk meg Szabó Ádámtól, az Ital Magyarország marketingigazgatójától.

A hazai borfogyasztási szokások minden tekintetben elég széles spektrumon mozognak, vagyoni státusztól és kortól függetlenül, általánosságban azonban elmondható, hogy a magyarok elsősorban a mindennapi fogyasztás céljából vásárolnak borokat, s ezeket a legtöbbször szuper és hipermarketekből szerzik be. A legnépszerűbb tételek, azaz az úgynevezett tömegborok egy-egy történelmi borvidékhez vagy borrégióhoz kapcsolódó 500-1000 Ft közötti száraz fajtaborok.

 

A fiatalabb fogyasztók az átlagnál alacsonyabb tudással rendelkeznek a borokkal kapcsolatban, emellett árérzékenyek is. Különböző üzlettípusokban vásárolnak, inkább többször kevesebbet, több márkát kipróbálva. A kor előrehaladtával ezek az attitűdök megváltoznak; nagyobb tudás mellett magasabb átlagár, megszokott márkák jellemzik a vásárlást, amit egy hónapban kevesebb alkalommal tesznek meg, nagyobb áruházakban, nagyobb mennyiségeket a kosarukba téve. A magas és közepes vagyoni státusszal rendelkezők pedig előszeretettel vásárolnak borászatoknál és borszaküzletekben.

A vásárlási szempontok közül három fontos tényezőt emelt ki a marketingigazgató: a bor ízét, színét és árát. A rozék népszerűsége folyamatosan nő, és kevésbé jellemző rájuk a szezonalitás, ugyanis télen is előszeretettel vásárolják őket. A fehérborok közül prémium kategóriában a Sauvignon Blanc jelentős fejlődésen ment keresztül, a cserszegi fűszeres és az Irsai Olivér pedig minden árkategóriában nagyon népszerű. A sláger talán a könnyen érthető illatos fehérbor, a gyümölcsös rozé borok, valamint a különleges minőségű vörös cuvée-k.

Forrás: Élelmiszer Online


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.