Kampányba kezd ételei népszerűsítésére Franciaország

So French So Good (Annyira francia, hogy csak jó lehet) mottóval, villát és borospoharat ábrázoló logóval világszintű kampányba kezd Franciaország élelmiszertermékei és ételei népszerűsítésére.

A marketingkampány, amelynek elindítását Pierre Lellouche francia külkereskedelmi államtitkár jelentette be, azt a központi üzenetet próbálja terjeszteni, hogy a francia élelmiszerek és ételek nemcsak az elitnek való luxuscikkek, hanem mindenki által hozzáférhető és megvásárolható termékek. "Megtudhatják, hol találnak Sanghajban francia sajtot vagy hol keressék Isztambulban a legjobb croissant-t" - fogalmazott a politikus.

A kampány kétmillió euró (csaknem 550 millió forint) közpénzből és mintegy négyezer francia vállalat bevonásával valósul meg. Keretében a július 14-i nemzeti ünnep hetében megrendezik a francia konyhaművészet fesztiválját, televíziós klipet vetítenek, két héten belül honlapot indítanak, sőt mobiltelefonos alkalmazásokat is terjesztenek. A kampányt speciális, szállítható fülkék is képviselik majd világszerte 170 kiállításon; a kiemelt helyszínek között 12 ország, köztük néhány szomszédos európai állam, Kína, az Egyesült Államok, Japán, Oroszország és az Egyesült Arab Emírségek szerepel.

Franciaország erőfeszítéseinek hátterében többek között az áll, hogy Németország 2007-ben megelőzte az országot az élelmiszerexport terén, miután az éles verseny érzékenyen érintette olyan híres francia termékek kivitelét, mint a sajtok, a minőségi borok és a foie gras (liba- vagy kacsamáj). Franciaország részesedése az élelmiszer-világpiacon a 2000-es 9 százalékról 2009-re 6,4 százalékra esett, mialatt Németországé 6-ról 7 százalékra nőtt.

"Nagyon kedvelem a németeket, a német kocsikat, de ami a gasztronómiát illeti, azt hiszem, nekünk kell jobbnak lennünk" - élcelődött Lellouche. Nagyban segítheti a kampányt, hogy az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) tavaly novemberben a szellemi világörökség részévé nyilvánította a francia gasztronómiát, a nemzeti konyhaművészetek közül a világon elsőként. Nem egyszerűen a franciák hagyományos ételeit, hanem a franciás jellegű étkezést vették fel a listára, amely étvágygerjesztő aperitiffel kezdődik, emésztést segítő digestiffel zárul, a kettő között pedig legalább négy fogásból áll: előételből, főételből, sajtból és desszertből. (forrás: Stop.hu, Élelmiszer Online )

 


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.