Kampányba kezd ételei népszerűsítésére Franciaország

So French So Good (Annyira francia, hogy csak jó lehet) mottóval, villát és borospoharat ábrázoló logóval világszintű kampányba kezd Franciaország élelmiszertermékei és ételei népszerűsítésére.

A marketingkampány, amelynek elindítását Pierre Lellouche francia külkereskedelmi államtitkár jelentette be, azt a központi üzenetet próbálja terjeszteni, hogy a francia élelmiszerek és ételek nemcsak az elitnek való luxuscikkek, hanem mindenki által hozzáférhető és megvásárolható termékek. "Megtudhatják, hol találnak Sanghajban francia sajtot vagy hol keressék Isztambulban a legjobb croissant-t" - fogalmazott a politikus.

A kampány kétmillió euró (csaknem 550 millió forint) közpénzből és mintegy négyezer francia vállalat bevonásával valósul meg. Keretében a július 14-i nemzeti ünnep hetében megrendezik a francia konyhaművészet fesztiválját, televíziós klipet vetítenek, két héten belül honlapot indítanak, sőt mobiltelefonos alkalmazásokat is terjesztenek. A kampányt speciális, szállítható fülkék is képviselik majd világszerte 170 kiállításon; a kiemelt helyszínek között 12 ország, köztük néhány szomszédos európai állam, Kína, az Egyesült Államok, Japán, Oroszország és az Egyesült Arab Emírségek szerepel.

Franciaország erőfeszítéseinek hátterében többek között az áll, hogy Németország 2007-ben megelőzte az országot az élelmiszerexport terén, miután az éles verseny érzékenyen érintette olyan híres francia termékek kivitelét, mint a sajtok, a minőségi borok és a foie gras (liba- vagy kacsamáj). Franciaország részesedése az élelmiszer-világpiacon a 2000-es 9 százalékról 2009-re 6,4 százalékra esett, mialatt Németországé 6-ról 7 százalékra nőtt.

"Nagyon kedvelem a németeket, a német kocsikat, de ami a gasztronómiát illeti, azt hiszem, nekünk kell jobbnak lennünk" - élcelődött Lellouche. Nagyban segítheti a kampányt, hogy az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) tavaly novemberben a szellemi világörökség részévé nyilvánította a francia gasztronómiát, a nemzeti konyhaművészetek közül a világon elsőként. Nem egyszerűen a franciák hagyományos ételeit, hanem a franciás jellegű étkezést vették fel a listára, amely étvágygerjesztő aperitiffel kezdődik, emésztést segítő digestiffel zárul, a kettő között pedig legalább négy fogásból áll: előételből, főételből, sajtból és desszertből. (forrás: Stop.hu, Élelmiszer Online )

 


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.