Kampányba kezd ételei népszerűsítésére Franciaország

So French So Good (Annyira francia, hogy csak jó lehet) mottóval, villát és borospoharat ábrázoló logóval világszintű kampányba kezd Franciaország élelmiszertermékei és ételei népszerűsítésére.

A marketingkampány, amelynek elindítását Pierre Lellouche francia külkereskedelmi államtitkár jelentette be, azt a központi üzenetet próbálja terjeszteni, hogy a francia élelmiszerek és ételek nemcsak az elitnek való luxuscikkek, hanem mindenki által hozzáférhető és megvásárolható termékek. "Megtudhatják, hol találnak Sanghajban francia sajtot vagy hol keressék Isztambulban a legjobb croissant-t" - fogalmazott a politikus.

A kampány kétmillió euró (csaknem 550 millió forint) közpénzből és mintegy négyezer francia vállalat bevonásával valósul meg. Keretében a július 14-i nemzeti ünnep hetében megrendezik a francia konyhaművészet fesztiválját, televíziós klipet vetítenek, két héten belül honlapot indítanak, sőt mobiltelefonos alkalmazásokat is terjesztenek. A kampányt speciális, szállítható fülkék is képviselik majd világszerte 170 kiállításon; a kiemelt helyszínek között 12 ország, köztük néhány szomszédos európai állam, Kína, az Egyesült Államok, Japán, Oroszország és az Egyesült Arab Emírségek szerepel.

Franciaország erőfeszítéseinek hátterében többek között az áll, hogy Németország 2007-ben megelőzte az országot az élelmiszerexport terén, miután az éles verseny érzékenyen érintette olyan híres francia termékek kivitelét, mint a sajtok, a minőségi borok és a foie gras (liba- vagy kacsamáj). Franciaország részesedése az élelmiszer-világpiacon a 2000-es 9 százalékról 2009-re 6,4 százalékra esett, mialatt Németországé 6-ról 7 százalékra nőtt.

"Nagyon kedvelem a németeket, a német kocsikat, de ami a gasztronómiát illeti, azt hiszem, nekünk kell jobbnak lennünk" - élcelődött Lellouche. Nagyban segítheti a kampányt, hogy az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) tavaly novemberben a szellemi világörökség részévé nyilvánította a francia gasztronómiát, a nemzeti konyhaművészetek közül a világon elsőként. Nem egyszerűen a franciák hagyományos ételeit, hanem a franciás jellegű étkezést vették fel a listára, amely étvágygerjesztő aperitiffel kezdődik, emésztést segítő digestiffel zárul, a kettő között pedig legalább négy fogásból áll: előételből, főételből, sajtból és desszertből. (forrás: Stop.hu, Élelmiszer Online )

 


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.