Ki milyen bort szeret?

Alacsony alkoholtartalmú, fıleg vörösborokat részesít elınyben a fogyasztók nagy része. Egy ideális bor 10,5 százaléknál kevesebb alkoholt tartalmaz, állapította meg a brit Wine Intelligence piackutató intézet, a düsseldorfi ProWein szakvásár megbízásából végzett nemzetközi felmérése során.

„Az ideális bor” fı jellemzıit tárták fel Németország mellett Nagy-Britanniában, az USA-ban és Kínában. A kutatás eredményeit egy hónappal a 2012. március 4.-6. között Düsseldorfban tartandó ProWein elıtt hozták nyilvánosságra a világ vezetı borvásárának szervezıi.
Nagy-Britanniában fıleg a 18-34 évesek részesítik elınyben az alacsony alkoholtartalmú borokat. Ugyanilyen véleményt képviselnek az USA fiatal fogyasztói mellett az idısebbek is. Az 55 évesnél idısebb amerikaiak közül minden ötödik ideálisnak az 5,5 és 8 százalék alkoholtartalmú bort tartják. Ugyanakkor viszont az USA-ban a legtöbb bort 13 százalék alkohollal értékesítik a kereskedelemben.
A német fogyasztók több mint fele számára 5-8,5 százalék alkohol van az ideális borban. Kínában a többség 8,5-10,5 százalék között értékre szavaz. 

Mind a négy országban a megkérdezett fogyasztók az ideális bor fontos jellemzıjének tartják a származási országot – hangsúlyozza a tanulmánnyal kapcsolatban Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselıje. Legnagyobb arányban a kínaiak képviselik ezt a véleményt, legkevésbé a britek, a vizsgált országok közül. Mindenütt Franciaországot említették, mint legkedveltebb származási helyet. Annak ellenére, hogy például Nagy-Britanniában ausztrál borok állnak az értékesítési ranglista elsı helyén.

Legszívesebben a vörös bort isszák: a kínaiak 79, németek 57, amerikaiak 49 és britek 44 százaléka. A fehér bor a második legkedveltebb három országban. Kivétel Kína, ahol a rosé valamivel népszerőbb, mint a fehér bor.
- Az árakról német adatok állnak rendelkezésre – tájékoztat Máté Szilvia. – Az ottani szupermarketekben egy liter bor átlagosan 3 euróba kerül, diszkontokban 2,50 euróba. A kutatás során megkérdezett német fogyasztók azonban azt mondták, hogy egy számukra ideális borért készek literenként 4,86 eurót is fizetni.
Ami a palackok lezárását illeti: természetes dugót részesít elınyben a németek, amerikaiak és kínaiak többsége. Viszont az angolok nyitottak a fém kupakra is, még fehér bornál is. állapítja meg a ProWein által rendelt nemzetközi kutatás.


A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.
Százféle fánk a Fánkfesztiválon

Százféle fánk a Fánkfesztiválon 

Karneváli programokkal várják idén is a résztvevőket.
Közel száz borászat a Furmint Február Nagy Kóstolón

Közel száz borászat a Furmint Február Nagy Kóstolón 

Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával találkozhat a közönség a 15. Furmint Február Nagy Kóstolón csütörtökön Budapesten, a Hagyományok Házában.
Bepillantás egy kétszáz éves olasz malom trénerképzésébe

Bepillantás egy kétszáz éves olasz malom trénerképzésébe 

Egy 193 éves olasz malom, hagyományok, innováció és egy jó adag magyar szenvedély.
Amerikai importőrök: alaposan betáraztak proseccóból a védővámok réme miatt

Amerikai importőrök: alaposan betáraztak proseccóból a védővámok réme miatt 

Az a biztos, ami már a tárolókban van.
Valentin-nap a város felett

Valentin-nap a város felett 

Valentin-napi élmények a Matild Palotában.
Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől

Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől 

Immár hivatalosan is bejelentették: végleg eltűnik Magyarországról a Tupperware – az az amerikai cég, amelynek neve egybeforrt a konyhai műanyag tárolódobozokkal.
Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme

Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme 

A kazincbarcikai Borsod Burger étterem másfél évnyi működés után bezárja kapuit.
Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék

Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék 

A fiatal pék célja, hogy friss péksüteményeivel segítse a helyi közösséget, különösen azokat, akik nehéz anyagi körülmények között élnek.
NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon

NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon 

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.