Ki milyen bort szeret?

Alacsony alkoholtartalmú, fıleg vörösborokat részesít elınyben a fogyasztók nagy része. Egy ideális bor 10,5 százaléknál kevesebb alkoholt tartalmaz, állapította meg a brit Wine Intelligence piackutató intézet, a düsseldorfi ProWein szakvásár megbízásából végzett nemzetközi felmérése során.

„Az ideális bor” fı jellemzıit tárták fel Németország mellett Nagy-Britanniában, az USA-ban és Kínában. A kutatás eredményeit egy hónappal a 2012. március 4.-6. között Düsseldorfban tartandó ProWein elıtt hozták nyilvánosságra a világ vezetı borvásárának szervezıi.
Nagy-Britanniában fıleg a 18-34 évesek részesítik elınyben az alacsony alkoholtartalmú borokat. Ugyanilyen véleményt képviselnek az USA fiatal fogyasztói mellett az idısebbek is. Az 55 évesnél idısebb amerikaiak közül minden ötödik ideálisnak az 5,5 és 8 százalék alkoholtartalmú bort tartják. Ugyanakkor viszont az USA-ban a legtöbb bort 13 százalék alkohollal értékesítik a kereskedelemben.
A német fogyasztók több mint fele számára 5-8,5 százalék alkohol van az ideális borban. Kínában a többség 8,5-10,5 százalék között értékre szavaz. 

Mind a négy országban a megkérdezett fogyasztók az ideális bor fontos jellemzıjének tartják a származási országot – hangsúlyozza a tanulmánnyal kapcsolatban Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselıje. Legnagyobb arányban a kínaiak képviselik ezt a véleményt, legkevésbé a britek, a vizsgált országok közül. Mindenütt Franciaországot említették, mint legkedveltebb származási helyet. Annak ellenére, hogy például Nagy-Britanniában ausztrál borok állnak az értékesítési ranglista elsı helyén.

Legszívesebben a vörös bort isszák: a kínaiak 79, németek 57, amerikaiak 49 és britek 44 százaléka. A fehér bor a második legkedveltebb három országban. Kivétel Kína, ahol a rosé valamivel népszerőbb, mint a fehér bor.
- Az árakról német adatok állnak rendelkezésre – tájékoztat Máté Szilvia. – Az ottani szupermarketekben egy liter bor átlagosan 3 euróba kerül, diszkontokban 2,50 euróba. A kutatás során megkérdezett német fogyasztók azonban azt mondták, hogy egy számukra ideális borért készek literenként 4,86 eurót is fizetni.
Ami a palackok lezárását illeti: természetes dugót részesít elınyben a németek, amerikaiak és kínaiak többsége. Viszont az angolok nyitottak a fém kupakra is, még fehér bornál is. állapítja meg a ProWein által rendelt nemzetközi kutatás.


Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer  kijelentése kiverte a biztosítékot

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot 

A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.
Időutazás a Folly Arborétumban

Időutazás a Folly Arborétumban 

A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.
Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.