Külföldi borokat népszerűsítenek magyar borászok pénzén?

A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. olyan tanfolyamokon is kedvezményt kínál, amelyeken nemzetközi borokat kóstolhatnak és ismerhetnek meg a hallgatók. Ezzel a külföldi borvidékek marketingjét támogatja a magyar borászok pénzén – írta a zipp.hu

A magyar borászok sokat küzdöttek azért, hogy saját marketing-szervezetük legyen. Meg is alakult a Magyar Bormarketing Kht. (bejegyezve: 2005. május 2.; 2009. január 1. után: Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.), amely a borászok által palackonként befizetett ominózus 8 forintokból működik. A Kht. megalakulásával megoldani látszott a korábbi áldatlan vita, ami az Agrármarketing Centrum és a borász szakma között zajlott arról, hogy eleget költenek-e a teljes keretből a magyar borok marketingjére. Most a borászok elvileg maguk döntenek saját pénzükről. Természetesen ott, ahol 2 milliárdot költenek el, nálunk mindig mindenki simlit sejt. Sajnos általában nem alaptalanul. A Kht. bele is keveredett már egyszer egy gyanús ügybe, amikor a közbeszerzési döntőbíróság elmarasztalta 25 millió forint szabálytalan kifizetéséért. A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. komoly aktivitást mutat, meglehetősen sok akció van, mióta ők dolgoznak. Természetesen abban, hogy ezek milyen hatékonyságúak és mennyire felelnek meg a magyar borászat általános érdekeinek, arról vannak viták, a leggyakoribb vád, hogy az akciók csak egy szűk kört segítenek hozadék nélkül, de magas költségekért. Mivel a borok megismertetése a legjobb marketing, ezért a Kft. már a kezdetek óta foglalkozik azzal, hogy képezze a magyar bor iránt érdeklődőket és a szakmabelieket. A Kft. most azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy már a külföldi borokat is népszerűsíti. A jelentkezők számára 120.000 Ft helyett 36.000 Ft-ért hirdeti ugyanis a Wine & Spirit Education Trust (WSET) akkreditációnak megfelelő középfokú, és 30% kedvezménnyel felsőfokú tanfolyamát, amelyen a külföldi borvidékeket és fajtákat ismertetik meg. „Megdöbbent, hogy a mi pénzünket ilyenre költik” – mondja erre Nagy István, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának tagja. „Van elég gond, amit meg lehetne oldani ezen a pénzen.” Kovács Tibor, a Hétszőlő birtok igazgatója szerint „Szereptévesztésben van a Kft.: neki nem borszakértőket kell képeznie, hanem a magyar borokat kell népszerűsítenie. Minden ország előnyben részesíti a saját borait. Ha megismerteti a külföldieket, akkor azokat fogja inni a hallgatók egy része.” Hozzátette, hogy nem kéne új dolgokat kitalálni, csak meg kéne nézni, hogy csinálják külföldön. Mi úgy viselkedünk, mint valami amatőrök, az eredmény pedig siralmas. A borászok egyértelműen úgy gondolják, hogy inkább külföldön kéne magyar borokról tanfolyamokat szervezni, mert ha itt kóstoltatjuk a külföldi borokat, akkor az emberek ezeket kezdik vásárolni, a tanfolyamról kikerültek a jövőben szívesebben vesznek majd külföldi bort, így a borimportőröket támogatjuk vele. A helyzet pikantériája, hogy a WSET-tanfolyamok magyarországi oktatói között vannak olyanok is, akik külföldi borok importjával foglalkoznak.

Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon

Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon 

Ismét a Kincsem Parkban gyülekeznek a legjobb mozgó street foodosok.
Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc

Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc 

A McDonald’s jelentős forgalomcsökkenést jelentett be az idei első negyedévre vonatkozóan.
Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata

Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata 

Új séf, új étlap, új élmények.
Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme

Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme 

Május végén nyitja meg kapuit Alsóörsön az Y by Rácz Jenő étterem, amely a Michelin-csillagos séf, Rácz Jenő vezetésével várja a vendégeket.
Szigorítás az energiaitalok piacán

Szigorítás az energiaitalok piacán 

A jogszabály célja a fiatalok körében tapasztalható aggasztó energiaital-fogyasztási trendek visszaszorítása.
Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén

Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén 

Idén május elsejével nyitja meg kapuit a Kopaszi-gáton a Flava Beach Bár és Büfé.
Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják 

A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.
Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás  

Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.
Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója 

Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.
A világ tíz legjobb kávézója

A világ tíz legjobb kávézója 

Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.