A magyar borászok sokat küzdöttek azért, hogy saját marketing-szervezetük legyen. Meg is alakult a Magyar Bormarketing Kht. (bejegyezve: 2005. május 2.; 2009. január 1. után: Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.), amely a borászok által palackonként befizetett ominózus 8 forintokból működik. A Kht. megalakulásával megoldani látszott a korábbi áldatlan vita, ami az Agrármarketing Centrum és a borász szakma között zajlott arról, hogy eleget költenek-e a teljes keretből a magyar borok marketingjére. Most a borászok elvileg maguk döntenek saját pénzükről. Természetesen ott, ahol 2 milliárdot költenek el, nálunk mindig mindenki simlit sejt. Sajnos általában nem alaptalanul. A Kht. bele is keveredett már egyszer egy gyanús ügybe, amikor a közbeszerzési döntőbíróság elmarasztalta 25 millió forint szabálytalan kifizetéséért.
A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. komoly aktivitást mutat, meglehetősen sok akció van, mióta ők dolgoznak. Természetesen abban, hogy ezek milyen hatékonyságúak és mennyire felelnek meg a magyar borászat általános érdekeinek, arról vannak viták, a leggyakoribb vád, hogy az akciók csak egy szűk kört segítenek hozadék nélkül, de magas költségekért.
Mivel a borok megismertetése a legjobb marketing, ezért a Kft. már a kezdetek óta foglalkozik azzal, hogy képezze a magyar bor iránt érdeklődőket és a szakmabelieket.
A Kft. most azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy már a külföldi borokat is népszerűsíti. A jelentkezők számára 120.000 Ft helyett 36.000 Ft-ért hirdeti ugyanis a Wine & Spirit Education Trust (WSET) akkreditációnak megfelelő középfokú, és 30% kedvezménnyel felsőfokú tanfolyamát, amelyen a külföldi borvidékeket és fajtákat ismertetik meg.
„Megdöbbent, hogy a mi pénzünket ilyenre költik” – mondja erre Nagy István, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának tagja. „Van elég gond, amit meg lehetne oldani ezen a pénzen.”
Kovács Tibor, a Hétszőlő birtok igazgatója szerint „Szereptévesztésben van a Kft.: neki nem borszakértőket kell képeznie, hanem a magyar borokat kell népszerűsítenie. Minden ország előnyben részesíti a saját borait. Ha megismerteti a külföldieket, akkor azokat fogja inni a hallgatók egy része.” Hozzátette, hogy nem kéne új dolgokat kitalálni, csak meg kéne nézni, hogy csinálják külföldön. Mi úgy viselkedünk, mint valami amatőrök, az eredmény pedig siralmas.
A borászok egyértelműen úgy gondolják, hogy inkább külföldön kéne magyar borokról tanfolyamokat szervezni, mert ha itt kóstoltatjuk a külföldi borokat, akkor az emberek ezeket kezdik vásárolni, a tanfolyamról kikerültek a jövőben szívesebben vesznek majd külföldi bort, így a borimportőröket támogatjuk vele. A helyzet pikantériája, hogy a WSET-tanfolyamok magyarországi oktatói között vannak olyanok is, akik külföldi borok importjával foglalkoznak.
Külföldi borokat népszerűsítenek magyar borászok pénzén?
A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. olyan tanfolyamokon is kedvezményt kínál, amelyeken nemzetközi borokat kóstolhatnak és ismerhetnek meg a hallgatók. Ezzel a külföldi borvidékek marketingjét támogatja a magyar borászok pénzén – írta a zipp.hu

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben
Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.

Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes?
2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak
A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál
Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka
A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?
Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok
Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep
A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown
Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe
Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.