A magyar borászok sokat küzdöttek azért, hogy saját marketing-szervezetük legyen. Meg is alakult a Magyar Bormarketing Kht. (bejegyezve: 2005. május 2.; 2009. január 1. után: Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.), amely a borászok által palackonként befizetett ominózus 8 forintokból működik. A Kht. megalakulásával megoldani látszott a korábbi áldatlan vita, ami az Agrármarketing Centrum és a borász szakma között zajlott arról, hogy eleget költenek-e a teljes keretből a magyar borok marketingjére. Most a borászok elvileg maguk döntenek saját pénzükről. Természetesen ott, ahol 2 milliárdot költenek el, nálunk mindig mindenki simlit sejt. Sajnos általában nem alaptalanul. A Kht. bele is keveredett már egyszer egy gyanús ügybe, amikor a közbeszerzési döntőbíróság elmarasztalta 25 millió forint szabálytalan kifizetéséért.
A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. komoly aktivitást mutat, meglehetősen sok akció van, mióta ők dolgoznak. Természetesen abban, hogy ezek milyen hatékonyságúak és mennyire felelnek meg a magyar borászat általános érdekeinek, arról vannak viták, a leggyakoribb vád, hogy az akciók csak egy szűk kört segítenek hozadék nélkül, de magas költségekért.
Mivel a borok megismertetése a legjobb marketing, ezért a Kft. már a kezdetek óta foglalkozik azzal, hogy képezze a magyar bor iránt érdeklődőket és a szakmabelieket.
A Kft. most azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy már a külföldi borokat is népszerűsíti. A jelentkezők számára 120.000 Ft helyett 36.000 Ft-ért hirdeti ugyanis a Wine & Spirit Education Trust (WSET) akkreditációnak megfelelő középfokú, és 30% kedvezménnyel felsőfokú tanfolyamát, amelyen a külföldi borvidékeket és fajtákat ismertetik meg.
„Megdöbbent, hogy a mi pénzünket ilyenre költik” – mondja erre Nagy István, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának tagja. „Van elég gond, amit meg lehetne oldani ezen a pénzen.”
Kovács Tibor, a Hétszőlő birtok igazgatója szerint „Szereptévesztésben van a Kft.: neki nem borszakértőket kell képeznie, hanem a magyar borokat kell népszerűsítenie. Minden ország előnyben részesíti a saját borait. Ha megismerteti a külföldieket, akkor azokat fogja inni a hallgatók egy része.” Hozzátette, hogy nem kéne új dolgokat kitalálni, csak meg kéne nézni, hogy csinálják külföldön. Mi úgy viselkedünk, mint valami amatőrök, az eredmény pedig siralmas.
A borászok egyértelműen úgy gondolják, hogy inkább külföldön kéne magyar borokról tanfolyamokat szervezni, mert ha itt kóstoltatjuk a külföldi borokat, akkor az emberek ezeket kezdik vásárolni, a tanfolyamról kikerültek a jövőben szívesebben vesznek majd külföldi bort, így a borimportőröket támogatjuk vele. A helyzet pikantériája, hogy a WSET-tanfolyamok magyarországi oktatói között vannak olyanok is, akik külföldi borok importjával foglalkoznak.
Külföldi borokat népszerűsítenek magyar borászok pénzén?
A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. olyan tanfolyamokon is kedvezményt kínál, amelyeken nemzetközi borokat kóstolhatnak és ismerhetnek meg a hallgatók. Ezzel a külföldi borvidékek marketingjét támogatja a magyar borászok pénzén – írta a zipp.hu
Újdonság: pizza és bor egy palackban
Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás
A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak
Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely
A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj
A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja
Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán
A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?
A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?
Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban
Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.