A magyar borászok sokat küzdöttek azért, hogy saját marketing-szervezetük legyen. Meg is alakult a Magyar Bormarketing Kht. (bejegyezve: 2005. május 2.; 2009. január 1. után: Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.), amely a borászok által palackonként befizetett ominózus 8 forintokból működik. A Kht. megalakulásával megoldani látszott a korábbi áldatlan vita, ami az Agrármarketing Centrum és a borász szakma között zajlott arról, hogy eleget költenek-e a teljes keretből a magyar borok marketingjére. Most a borászok elvileg maguk döntenek saját pénzükről. Természetesen ott, ahol 2 milliárdot költenek el, nálunk mindig mindenki simlit sejt. Sajnos általában nem alaptalanul. A Kht. bele is keveredett már egyszer egy gyanús ügybe, amikor a közbeszerzési döntőbíróság elmarasztalta 25 millió forint szabálytalan kifizetéséért.
A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. komoly aktivitást mutat, meglehetősen sok akció van, mióta ők dolgoznak. Természetesen abban, hogy ezek milyen hatékonyságúak és mennyire felelnek meg a magyar borászat általános érdekeinek, arról vannak viták, a leggyakoribb vád, hogy az akciók csak egy szűk kört segítenek hozadék nélkül, de magas költségekért.
Mivel a borok megismertetése a legjobb marketing, ezért a Kft. már a kezdetek óta foglalkozik azzal, hogy képezze a magyar bor iránt érdeklődőket és a szakmabelieket.
A Kft. most azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy már a külföldi borokat is népszerűsíti. A jelentkezők számára 120.000 Ft helyett 36.000 Ft-ért hirdeti ugyanis a Wine & Spirit Education Trust (WSET) akkreditációnak megfelelő középfokú, és 30% kedvezménnyel felsőfokú tanfolyamát, amelyen a külföldi borvidékeket és fajtákat ismertetik meg.
„Megdöbbent, hogy a mi pénzünket ilyenre költik” – mondja erre Nagy István, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának tagja. „Van elég gond, amit meg lehetne oldani ezen a pénzen.”
Kovács Tibor, a Hétszőlő birtok igazgatója szerint „Szereptévesztésben van a Kft.: neki nem borszakértőket kell képeznie, hanem a magyar borokat kell népszerűsítenie. Minden ország előnyben részesíti a saját borait. Ha megismerteti a külföldieket, akkor azokat fogja inni a hallgatók egy része.” Hozzátette, hogy nem kéne új dolgokat kitalálni, csak meg kéne nézni, hogy csinálják külföldön. Mi úgy viselkedünk, mint valami amatőrök, az eredmény pedig siralmas.
A borászok egyértelműen úgy gondolják, hogy inkább külföldön kéne magyar borokról tanfolyamokat szervezni, mert ha itt kóstoltatjuk a külföldi borokat, akkor az emberek ezeket kezdik vásárolni, a tanfolyamról kikerültek a jövőben szívesebben vesznek majd külföldi bort, így a borimportőröket támogatjuk vele. A helyzet pikantériája, hogy a WSET-tanfolyamok magyarországi oktatói között vannak olyanok is, akik külföldi borok importjával foglalkoznak.
Külföldi borokat népszerűsítenek magyar borászok pénzén?
A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. olyan tanfolyamokon is kedvezményt kínál, amelyeken nemzetközi borokat kóstolhatnak és ismerhetnek meg a hallgatók. Ezzel a külföldi borvidékek marketingjét támogatja a magyar borászok pénzén – írta a zipp.hu

Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon
Ismét a Kincsem Parkban gyülekeznek a legjobb mozgó street foodosok.

Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc
A McDonald’s jelentős forgalomcsökkenést jelentett be az idei első negyedévre vonatkozóan.

Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata
Új séf, új étlap, új élmények.

Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme
Május végén nyitja meg kapuit Alsóörsön az Y by Rácz Jenő étterem, amely a Michelin-csillagos séf, Rácz Jenő vezetésével várja a vendégeket.

Szigorítás az energiaitalok piacán
A jogszabály célja a fiatalok körében tapasztalható aggasztó energiaital-fogyasztási trendek visszaszorítása.

Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén
Idén május elsejével nyitja meg kapuit a Kopaszi-gáton a Flava Beach Bár és Büfé.

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják
A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás
Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója
Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.

A világ tíz legjobb kávézója
Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.