A Hungarian Wine Business Program ötödik rendezvényén a tradicionális magyar fajtákból készült borokat kedvelték leginkább a helyi borászati szakemberek.
Az utazási korlátozások miatt hibrid formában megvalósult rendezvényen a mesterkurzus résztvevői már személyesen jelen lehettek, a magyar borászok képviselői pedig online mutatták be pincészetüket. A kóstolón Bükk, Eger, Pannonhalma, Sopron, Szekszárd, Tokaj és Villány borai mutatkoztak be a litván importőröknek, disztribútoroknak, sommelier-knek és szakújságíróknak. A szakmai közönség 18 boron keresztül szerezhetett személyes betekintést a magyar borvidékek változatos kínálatába.
„A litván piac nyitott az újdonságokra, Magyarország pedig sok egyedi, helyi szőlőfajtával és jó ár-érték arányú borokkal rendelkezik. Több magyar borvidéknek is nagyszerű természeti adottságai és komoly múltja van. Nemzetközi szemmel nézve emellett erősségének számítanak az olyan divatos szőlők is, mint a cabernet franc, de az ország nyertese lehet a szerte a világon hódító, pezsgő iránti kereslet növekedésének is, amely kapcsán Somló és Tokaj nevét is jegyezni kell”, nyilatkozta az eseményhez tartozó mesterkurzus egyik előadója, dr. Arūnas Starkus.
A Hungarian Wine Business Program 2020 őszén indult, a világjárvány miatt online előadások, tárgyalások megszervezésével. Az eddigi tapasztalatok alapján Németországban, Csehországban, Finnországban és Oroszországban a résztvevők nem csak jelentős érdeklődést mutattak a magyar borok iránt, de közvetlen kapcsolat is alakult ki disztribútorok és borászatok között, sőt egy-egy nagyobb megrendelést is realizáltak már. Emellett Csehországban az első bemutató résztvevői már szervezik a következő, sommelier-knek szóló eseményt.
Forrás: Agrármarketing Centrum