A Gordon Ramsay-hez hasonló gasztrosztároknak köszönhetően a főzés „macsó” lett, és egyre több férfi próbálja ki magát a konyhában. „Ma már nem elég, ha egy konyhai eszközre azt mondjuk, hogy stílusos, színes és a vásárló jó minőséget kap a pénzéért, ezekkel a fordulatokkal ugyanis elsősorban a nőket lehet megszólítani – állítja a brit Debenhams üzlet kereskedelmi igazgatója, Steve Lightfoot. Ehelyett az legegyszerűbb lábasnak vagy serpenyőnek is olyan erős, férfias tulajdonságokkal kell rendelkeznie, mint a hatalmas űrtartalom, fantasztikus hőelosztás, kiváló teljesítmény”. A szakember azt mondja, a mikrohullámú sütőket, a mixereket és a tűzhelyeket is úgy kell eladni, mintha egy nukleáris bunker tulajdonságaival rendelkeznének. A férfiak ugyanis sokkal szívesebben vásárolnak olyan termékeket, amelyekhez a hatalom és az erő kapcsolható. Számukra sokkal kevésbé vonzó a stílus, a szín vagy az érték. „Úgy tekintenek magukra, mint Arnold Schwarzeneggerre kötényben, a konyhához pedig úgy viszonyulnak, mint a garázshoz” – mondja a kereskedelmi igazgató.
A bolt adatai szerint a macsó szakácsok állnak a konyhai vásárlások tizenöt százaléka mögött. Több millió fontos piacról van szó, nem véletlen tehát, hogy a kereskedők és a gyártók is megpróbálnak a kedvükben járni: az ő konyháikban már nincs hely a rózsaszínnek vagy a pasztellszíneknek, csak a feketének és az ezüstnek. (Reuters, mr1)
Macsó séfek a konyhában
A mocskos szájú tévészakácsok felkavarták a konyhák eddigi csendes, nyugodt világát – állítja egy brit áruház.A mocskos szájú tévészakácsok felkavarták a konyhák eddigi csendes, nyugodt világát – állítja egy brit áruház.
Újdonság: pizza és bor egy palackban
Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás
A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak
Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely
A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj
A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja
Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán
A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?
A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?
Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban
Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.