Magyar borok a világ legismertebb borászati szaklapjában

A Decanter májusi számának 36 oldalas speciális melléklete a magyar borokkal ismerteti meg a világ borfogyasztóit. A világ legismertebb borászati szaklapja az Egyesült Királyságban elérhető magyar borokat és az export szempontjából legjelentősebb magyarországi borvidékeket mutatja be világszerte Toronyi Zsuzsa (Wines of Hungary UK) szervezésében, az Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával.

A hatvanezer nyomtatott példányban megjelenő magazin különszáma a magyar borok egyik legfontosabb exportpiacának számító Egyesült Királyság mellett Európában és az Egyesült Államokban is a polcokra kerül. Emellett a magyar borokról szóló cikkek három hónapig kiemelt helyet kapnak a decanter.com-on (752.000 olvasó világszerte), és a különkiadáshoz készült honlapon is. A magyar borok történetének ez az eddigi legszélesebb közönséget elérő borkommunikációs kampánya.



Az informatív kiadványban helyet kap közel 60, az exportpiacokon jelen lévő bor részletes kóstolási jegyzetekkel, elérhetőséggel és árral. A szerzők bemutatják a piacon már jól ismert tokaji aszú és a száraz furmint mellett a legkiemelkedőbb száraz fehér-, rozé- és vörösborokat. A mellékletben megismerkedhetnek az olvasók a Tokaji, Egri, Szekszárdi, Villányi borvidékkel és a Balatoni borrégióval. A kiadvány a hárslevelű, juhfark, kéknyelű, olaszrizling, kadarka és kékfrankos hagyományos magyar szőlőfajták történetét és fajtajellemzőit is bemutatja. A magyar borok gasztronómiai szerepét étel-ital párosítással és budapesti borbár- és étteremajánlóval teszi még színesebbé a különkiadás.

A Decanter magyar mellékletének szerzői, Caroline Gilby Master of Wine, Oz Clarke OBE, Elizabeth Gabay Master of Wine, Harmath Csaba gasztronómiai tanácsadó, Czinki Tamás Master Sommelier, Mészáros Gabriella az Agrármarketing Centrum borszakmai tanácsadója és Ercsey Dániel borszakíró. A szakértők a magyar borokkal kapcsolatos élményüket, tudásukat és tapasztalatukat osztották meg a kiadványban.

Az AMC a magyar borok exportját szakmai támogatásával, borvidékeket bemutató kisfilmekkel, közösségi marketingeszközökkel és kiemelt kampányokkal támogatja. A mostani megjelenés az egyik legjelentősebb exportpiacon túl nemzetközi szinten is segíti a magyar borok exportját és széleskörű megismerését.


Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják 

A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.
Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás  

Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.
Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója 

Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.
A világ tíz legjobb kávézója

A világ tíz legjobb kávézója 

Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.
Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre 

Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.
Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában

Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában 

Fényfestés, zene, borok és gasztroélmények a Miskolci Soho-ban.
Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.