A győri székhelyű Matusz-Vad Zrt.-t – amely a tavalyi több mint 5,4 milliárd forintos árbevételével hazánk egyik piacvezető fagyasztott élelmiszerkereskedelmi vállalata -, eddig a legtöbben a HoReCa-szektor kiszolgálására szakosodott cégként, a gasztronómiai „intézmények” fagyasztott élelmiszer beszállítójaként ismerhették. A nagykereskedelmi tevékenység mellett már jó pár éve kiskereskedelmi, lakossági kiszolgálás is folyt a Matusz-Vad Zrt.-nél, ami ez idáig viszont csak a két telephelyen – Győrött és Felsőtárkányban – való, minimális forgalmat generáló helyben vásárlásra korlátozódott. November óta azonban már Magyarország egész területén a háziasszonyoknak és minden otthon főző embernek, magánszemélynek is profi megoldásokat kínál a cég, mintegy 650 féle fagyasztott termékével.
A teljesen megújult, új dizájnt kapott, felhasználóbarát weboldal keretén belül alakította ki a Matusz-Vad Zrt. a magán vásárlók számára a lakossági online áruházat, ahol gyors és egyszerű választással és vásárlással akár már másnapi kiszállítással magas minőségű termékekhez juthatnak hozzá a fogyasztók. A megrendelt áru átvétele a rendelő által kiválasztott, hozzá legközelebb eső ún. bázisponton (átvevőhelyen) történik. Jelenleg már mintegy 150 bázispont működik országszerte (főként élelmiszer- és húsboltok) – de az átvevőhelyek száma folyamatosan emelkedik -, akik a Matusz-Vad Zrt. szerződött kereskedelmi partnerei. Az új hálózat létrehozásával nagy előnyöket kínál a Matusz-Vad Zrt. a bázisponti üzletek számára is: egyrészt bővíthetik termékpalettájukat, olyan különlegességeket is tudnak náluk vásárolni eddigi vevőik, mint például a krokodil-, a kenguruhús, a fürj vagy épp a lazac, másrészt az internetes közönség köréből új vevők is érkeznek az egyes átvevőhelyekre, így saját termékeiknek is új piacot nyithatnak ezzel az egyedülálló lehetőséggel.
Az eddigi több száz webáruházi regisztráció is bizonyítja, a lakosság körében is van kereslet a minőségi fagyasztott élelmiszerek iránt.
Matusz-Vad Zrt.: nem csak vadhús!
Az 1994-ben egyszemélyes vállalkozásként indult, néhány Győr környéki éttermet vadhússal kiszolgáló vadfeldolgozó és –kereskedelmi egység mára egy 650 féle minőségi fagyasztott élelmiszert forgalmazó részvénytársasággá fejlődött. Sokan tévesen még ma is vadhúsforgalmazónak titulálják a Matusz-Vadat – felszínesen pusztán a tulajdonos érzelmi kötődése miatt megmaradt, eredeti és hangzatos cégnévre hagyatkozva. A tévhitekkel ellentétben azonban a Matusz-Vad Zrt. már az indulása utáni első években - felismerve, hogy a vendéglátásból számos, minőségi fagyasztott termék hiányzik még a vadhúsokon kívül -, felvette palettájára a csirke- és pulykatermékeket, a továbbiakban pedig folyamatosan – a változó igényekhez igazodva – bővítette azt. A gasztronómiai piac fejlődő igényeinek való minél szélesebb körű megfelelni akarás eredményeként aztán a vadfeldolgozást meg is szüntette a vállalat öt évvel ezelőtt. A jelenlegi, mintegy 650 terméket kínáló, széles spektrumú portfólió részét képezik a bárány-, borjú-, csirke-, pulyka-, marha-, sertés-, kacsa-, liba-, nyúl-, vad-, füstölt húsok ugyanúgy, mint a zöldség- és burgonyafélék, édesvízi és tengeri halak, gyümölcsök, péksütemények, fűszerek vagy akár a fentebb említett speciális termékek.
A Matusz-Vad Zrt. célja mindig az volt és most is az, hogy újabb és újabb alapanyagokkal, minél nagyobb előkészítettségű termékekkel a vendéglátó egységeknek – s mostantól már a lakossági fogyasztóknak is - stabil, biztos beszállítói hátteret biztosítson, partner legyen az ő sikerükben. Az olyan egyedi, kuriózumnak számító alapanyagokat, mint például a krokodil és a kenguru, a Matusz-Vad Zrt. elsőként és egyedüliként vett fel a palettájára, ugyanis a gasztronómia fejlődéséhez szükség van arra, hogy a szakácsok és háziasszonyok számára a beszállítók biztosítsák az újdonságokat, hiszen amíg például nem lehetett Magyarországon krokodilt kapni, addig ebből ételeket sem lehetett készíteni. A Matusz-Vad Zrt. legfőbb stratégiai célja, a portfólió bővítése - a meglévő termékeknél sokféle kiszerelés raktáron tartása, illetve folyamatosan új termékek bevezetése - a partnerek hatékony és ár-érték arányos vásárlását igyekszik segíteni. (Sajtóközlemény)