Megismertette beszállítóival 2022-es stratégiáját a METRO

Hibrid módon, 150 fő személyesen, 100-an pedig online vettek részt a lánc konferenciáján, hogy meghallgassák a vezetők előadásait az előző időszak tapasztalatairól és a 2022-es stratégiáról - írja testvérlapunk, a Store Insider.

A pandémia hatásai - mint a szigorodó szabályok, változó fogyasztói igények, növekvő költségek - kihívások elé állították a HORECA szektort is, de mára kialakult egy „új normalitás”. Megfelelő szortiment biztosítása, áruházi transzformáció, lokalizáció, garantált elérhetőség, hatékony logisztika és ügyfélorientált, személyre szabott vevőkezelés is szükséges volt ahhoz, hogy ezek után a METRO HORECA területe mégis élénkülésnek indulhasson.

A METRO egyedi áruházi, kiszállításos és digitális, többcsatornás nagykereskedelmi modellje jelentős forgalmi és piaci részesedés növekedést eredményezett a HORECA és kiskereskedő vevőknél egyaránt. A május közepén történt újranyitás óta állandó érékesítés növekedés és folyamatos piaci részesedés növekedés figyelhető meg. A fő elősegítő eszköz a kiszállítás volt, de kulcsfontosságú tényező volt a termékelérhetőség és az árazás is. A konferencián kiderült, hogy augusztus óta, az új árazási stratégiának köszönhetően, ami a többet kevesebbért elven működik, eltolódás látható a mennyiségi vásárlás felé a kiskereskedői szegmensben is.

A METRO kínálati stratégiájának fő szempontja és egyben kereskedelmi ambíciója a HORECA növekedésének és a kiskereskedelmi szegmensnek a támogatása. Folyamatosan igazítja a választékot a vásárlói igényekhez, továbbfejleszti a saját márkáit a versenyképesség és a piaci részesedés további növelése érdekében.

A vállalat 2022-es fókuszpontja a vevőkre és az értékmaximalizálásra való összpontosítás lesz.

Új kereslet- és ellátástervezési modelljük szerint hatékonyságot a termékelérhetőség növelésével, a készlet és készletösszetétel optimalizálásával, valamint a komplexitás csökkentésével, az alaptevékenységre fókuszálva lehet növelni.

A vevői igényekkel összhangban új nonfood koncepció valósul meg az áruházakban, és még nagyobb szerepet kap az áruházi kollégák fejlesztése.

„Továbbra is kiemelt szerepet kap a digitalizáció, ami egyebek mellett digitális áruház formájában is megvalósul. Az expressz kassza, a QR-kód alapú termékinformáció, az áruházi wifin keresztüli promóciós lehetőségek partnereknek, az online regisztráció és digitális kártya, a digitális számla lehetőségek, csak néhány példa az újításokból, amelyeknek további fejlesztését tervezzük. Ez a digitalizáció már része annak a fenntarthatósági iránynak, amellyel nemcsak gyors, de egy stabil és minőségi növekedést fog elérni a METRO.” – mondta el Taferner Ákos a METRO marketing osztályvezetője.

A beszállítói konferencián elhangzott, hogy felelős beszerzési stratégiák kialakítása és a felelős fogyasztás előmozdítása is a vállalat 2022-es céljai között szerepel. Egy olyan belső aktivitásokra és az élelmiszerpazarlás csökkentésére épülő fenntartható gasztronómia irány kialakításáról esett szó a találkozón, amely a növekedés mellett a klímaváltozás folyamatinak lassításához is hozzájárulhat.

„Elkötelezettek vagyunk, hogy fenntartható választékot kínáljunk ügyfeleinknek, megfeleljünk vásárlóink elvárásainak, és segítsük őket a megkülönböztetésben, biztosítva a bio, regionális és felelős termékek választékát” — mondta el Bősze Ákos, a METRO HORECA üzletfejlesztési vezetője, aki említette többek között a csomagolóanyag-optimalizációt és a „ketrecmentes tojás” politikáját is a felelős beszerzési irányelvek között.

A 2022-es stratégiai irányokból kiderült, hogy továbbra is a HORECA és kiskereskedő szegmens hűségének építésére, lokalizációra, kiváló minőségre, és az ultra friss terület fejlesztésére törekszik a vállalat, amit különböző együttműködésekkel és eseményekkel tesz majd még vonzóbbá a szakmabeliek számára.


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.