Megismertette beszállítóival 2022-es stratégiáját a METRO

Hibrid módon, 150 fő személyesen, 100-an pedig online vettek részt a lánc konferenciáján, hogy meghallgassák a vezetők előadásait az előző időszak tapasztalatairól és a 2022-es stratégiáról - írja testvérlapunk, a Store Insider.

A pandémia hatásai - mint a szigorodó szabályok, változó fogyasztói igények, növekvő költségek - kihívások elé állították a HORECA szektort is, de mára kialakult egy „új normalitás”. Megfelelő szortiment biztosítása, áruházi transzformáció, lokalizáció, garantált elérhetőség, hatékony logisztika és ügyfélorientált, személyre szabott vevőkezelés is szükséges volt ahhoz, hogy ezek után a METRO HORECA területe mégis élénkülésnek indulhasson.

A METRO egyedi áruházi, kiszállításos és digitális, többcsatornás nagykereskedelmi modellje jelentős forgalmi és piaci részesedés növekedést eredményezett a HORECA és kiskereskedő vevőknél egyaránt. A május közepén történt újranyitás óta állandó érékesítés növekedés és folyamatos piaci részesedés növekedés figyelhető meg. A fő elősegítő eszköz a kiszállítás volt, de kulcsfontosságú tényező volt a termékelérhetőség és az árazás is. A konferencián kiderült, hogy augusztus óta, az új árazási stratégiának köszönhetően, ami a többet kevesebbért elven működik, eltolódás látható a mennyiségi vásárlás felé a kiskereskedői szegmensben is.

A METRO kínálati stratégiájának fő szempontja és egyben kereskedelmi ambíciója a HORECA növekedésének és a kiskereskedelmi szegmensnek a támogatása. Folyamatosan igazítja a választékot a vásárlói igényekhez, továbbfejleszti a saját márkáit a versenyképesség és a piaci részesedés további növelése érdekében.

A vállalat 2022-es fókuszpontja a vevőkre és az értékmaximalizálásra való összpontosítás lesz.

Új kereslet- és ellátástervezési modelljük szerint hatékonyságot a termékelérhetőség növelésével, a készlet és készletösszetétel optimalizálásával, valamint a komplexitás csökkentésével, az alaptevékenységre fókuszálva lehet növelni.

A vevői igényekkel összhangban új nonfood koncepció valósul meg az áruházakban, és még nagyobb szerepet kap az áruházi kollégák fejlesztése.

„Továbbra is kiemelt szerepet kap a digitalizáció, ami egyebek mellett digitális áruház formájában is megvalósul. Az expressz kassza, a QR-kód alapú termékinformáció, az áruházi wifin keresztüli promóciós lehetőségek partnereknek, az online regisztráció és digitális kártya, a digitális számla lehetőségek, csak néhány példa az újításokból, amelyeknek további fejlesztését tervezzük. Ez a digitalizáció már része annak a fenntarthatósági iránynak, amellyel nemcsak gyors, de egy stabil és minőségi növekedést fog elérni a METRO.” – mondta el Taferner Ákos a METRO marketing osztályvezetője.

A beszállítói konferencián elhangzott, hogy felelős beszerzési stratégiák kialakítása és a felelős fogyasztás előmozdítása is a vállalat 2022-es céljai között szerepel. Egy olyan belső aktivitásokra és az élelmiszerpazarlás csökkentésére épülő fenntartható gasztronómia irány kialakításáról esett szó a találkozón, amely a növekedés mellett a klímaváltozás folyamatinak lassításához is hozzájárulhat.

„Elkötelezettek vagyunk, hogy fenntartható választékot kínáljunk ügyfeleinknek, megfeleljünk vásárlóink elvárásainak, és segítsük őket a megkülönböztetésben, biztosítva a bio, regionális és felelős termékek választékát” — mondta el Bősze Ákos, a METRO HORECA üzletfejlesztési vezetője, aki említette többek között a csomagolóanyag-optimalizációt és a „ketrecmentes tojás” politikáját is a felelős beszerzési irányelvek között.

A 2022-es stratégiai irányokból kiderült, hogy továbbra is a HORECA és kiskereskedő szegmens hűségének építésére, lokalizációra, kiváló minőségre, és az ultra friss terület fejlesztésére törekszik a vállalat, amit különböző együttműködésekkel és eseményekkel tesz majd még vonzóbbá a szakmabeliek számára.


Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek

Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek 

Hajnali 1-ig nyitva tarthatnak a pubok a brit győzelem 80. évfordulóján.
Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon

Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon 

Tízéves az egerszalóki St. Andrea Szőlőbirtok értékeit továbbgondoló, 2015-ben az Eiffel Palace épületében megnyitott St. Andrea Restaurant.
A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.