Milyen a magyar vendég?

A Lucullus Baráti Társaság a magyar gasztronómiáról készített minitanulmányában azt is vizsgálta, milyen a magyar vendég. A válasz: keresi a költséghatékony lehetőségeket, nem szeret utazni, és fontos számára a család.

A legtöbben körülbelül 5-7 ezer forintot szánnak az étkezésre (/fő, italok nélkül). A Lucullus Baráti Társaság jellemzően budapesti „vendégköre” meglehetősen nehezen mozdul ki székesfővárosunkból. Nem túl sok ember volt, aki elment Párkányba igazi szlovák ízekért, Tolcsvára francia-magyar csodákért, vagy Jánoshidára/Kiskunságra egy-egy tradicionális magyar disznóvágás kedvéért. „A szombat a családé”: amennyiben szombaton volt egy-egy rendezvény, az majdnem mindig kudarcra volt ítélve. A hét szinte minden napja szóba jöhet, és időbe telt, míg világossá vált, hogy a hétvégét még a Lucullus BT kedvéért sem áldozzák fel szívesen a vendégek.  Hamar bebizonyosodott az is, hogy a legelső vacsorák során kirendelt 28 fogás ha nem is etalonként, de mindenképp valamiféle mércéül kell, hogy szolgáljon a továbbiakhoz. Ha a fogások számát hatra-nyolcra csökkentették, úgy az már rögtön kevésnek bizonyult – ezt rengetegen szóvá is tették. Ennek alapján konstatálhatjuk, hogy a legtöbb vendég inkább több ételből (akár 8-15 is) választana, mintsem hogy elfogyasszon egy-két fogást egy étkezés során.  A vendégek majd 80 százalékánál tapasztalták, hogy rendkívül örülnek a vacsorák során kapott „szellemi tápláléknak” is, míg 10 százalékuk szeretett volna „elkülönülni” vacsoráinkon. A vendégek 51 százaléka párban jött el. A Lucullus BT vacsoráira majd 47 százalék két vagy három-négy kísérőt hozott magával.

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.
Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon

Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon 

A híradások szerint 70 embert elvittek – akik közül többeket le is tartóztattak.
CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért

CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért 

Ezzel az adománnyal a Master Good a Bátor Tábor nyári táborainak megvalósításához járult hozzá.
Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo

Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo 

Kannabiszt találtak bennük.
Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján

Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján 

Alaposan felkavarva a tó állóvizét: május 29-én megnyílt az Ypsilon by Rácz Jenő étterem az alsóörsi Ypsilon Yacht Club területén.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.