Mitől költ többet az éttermi vendég?

Erre kereste a választ a Tork, a legújabb európai felmérésében.

A globális higiéniai vállalat által végzett kutatás megállapítása, hogy az online felületek vonzzák be a vendéget, de a helyi, éttermen belüli marketing eszközök növelhetik leginkább a fogyasztást. A közepes és a kis étteremláncok tulajdonosai mindig is nagy szerepet játszottak a vállalkozásaik napi működésében: hol a séf szerepét öltik magukra, máskor pedig operatív vezetők. Az elemzés szerint a digitális marketing világában is otthon kell, hogy legyenek. Az eredmények nem meglepőek: aki lemarad a digitális világban kevesebb vendégre számíthat. Vagyis ha egy étterem tulajdonos nem tart lépést a korral, kevesebb bevételre tehet szert és persze ennek az ellenkezője is igaz.

A felmérés nyolc európai ország (Nagy Britannia, Hollandia, Spanyolország, Németország, Franciaország, Dánia, Litvánia, Finnország) éttermének vendégeit vizsgálta, de azonos tendenciák a hazai vendéglátóiparban is megfigyelhetőek. A felmérésben több mint 8200 éttermi vendég véleményét kérték ki, hogy kiderítsék, vajon mi segíti elő az vendéglátóhelyek forgalmának növekedését, a vendégek visszatérését és a bevétel növekedését. A felmérés rámutatott, hogy az online jelenlét vonzza be a vendégeket, de a rendelés nagyságára, a „számla összeg” növelésére az étteremben elhelyezett hirdetések vannak a leginkább hatással.

A kutatási adatok szerint értékes és forintosítható hasznot hozhat a megfelelő online jelenlét kombinációja a digitális, helyi marketinggel:

Forgalomnövekedés: az aktív közösségi média jelenlét új vendégeket vonz:

A megkérdezettek 57%-a értékeli, amikor egy étterem aktuális akcióit és kínálatát a közösségi médiában teszi közzé

A megkérdezettek 49%-a szívesen kutat új éttermek után éppen a közösségi médiában

A közösségi médián az étteremlátogatók 78%-a követi az éttermekkel kapcsolatos oldalakat illetve tartalmakat, mint például egy-egy sztárséf vagy akár egy helyi étterem oldala

Az étteremlátogatók 57%-a nagyra értékeli, ha egy vendéglátóhely aktuális kínálatát a közösségi médiában is közzé teszi. Segítségével a közepes és kis étteremláncok nagyobb lehetőséget kapnak arra, hogy megszólítsanak egy szélesebb közönséget, de az éttermen belül elhelyezett marketing eszközök is nagyon fontosak, erre pedig sokszor még kevesebb figyelem jut. Az étteremtulajdonosok túlterheltek és tudjuk, hogy sok esetben nincs elegendő idejük a marketingre, pedig ez bevételnövekedést is hozhat.” – hangsúlyozta Badar-Szabó Virág a kutatást végző cég marketing menedzsere.

Bevételnövekedés: a legértékesebb hirdetési felület a saját étterem.

A megkérdezettek 40%-a mondta azt, hogy az étteremben található promóciók növelik annak valószínűségét, hogy több pénzt költ

A megkérdezettek 21%-a egyetért abban, hogy egy csábító, asztali marketingfogás (például új előétel, ital vagy desszert képei) növelné annak lehetőségét, hogy többet költsenek

Vendégkör megtartása: az egyedülálló és személyes bánásmód ösztönzően hat a már meglévő vendégkörre. A megkérdezettek 62%-a egyetért abban, hogy a személyre szabott élmény növeli annak esélyét, hogy visszatérjen az étterembe

A megkérdezettek 69%-a mondta azt, hogy az étterem egyedülálló koncepciója szerepet játszik annak eldöntésében, hogy visszatér-e az étterembe

A vendégek 60%-a szerint fontos az, hogy egy étteremnek személyes kisugárzása legyen

TIPP: Ha kilóg a sorból, az nyereséges is lehet: Az étteremlátogatók 52%-a szereti, ha kedvenc helyük valamilyen váratlan marketingfogással áll elő 66% kedveli, ha a séf vagy a tulajdonos kirívó személyiségű.

Forrás: Vendég & Hotel


Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.
Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot!

Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot! 

A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére.
Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek

Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek 

Hajnali 1-ig nyitva tarthatnak a pubok a brit győzelem 80. évfordulóján.
Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon

Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon 

Tízéves az egerszalóki St. Andrea Szőlőbirtok értékeit továbbgondoló, 2015-ben az Eiffel Palace épületében megnyitott St. Andrea Restaurant.
A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.