Mitől költ többet az éttermi vendég?

Erre kereste a választ a Tork, a legújabb európai felmérésében.

A globális higiéniai vállalat által végzett kutatás megállapítása, hogy az online felületek vonzzák be a vendéget, de a helyi, éttermen belüli marketing eszközök növelhetik leginkább a fogyasztást. A közepes és a kis étteremláncok tulajdonosai mindig is nagy szerepet játszottak a vállalkozásaik napi működésében: hol a séf szerepét öltik magukra, máskor pedig operatív vezetők. Az elemzés szerint a digitális marketing világában is otthon kell, hogy legyenek. Az eredmények nem meglepőek: aki lemarad a digitális világban kevesebb vendégre számíthat. Vagyis ha egy étterem tulajdonos nem tart lépést a korral, kevesebb bevételre tehet szert és persze ennek az ellenkezője is igaz.

A felmérés nyolc európai ország (Nagy Britannia, Hollandia, Spanyolország, Németország, Franciaország, Dánia, Litvánia, Finnország) éttermének vendégeit vizsgálta, de azonos tendenciák a hazai vendéglátóiparban is megfigyelhetőek. A felmérésben több mint 8200 éttermi vendég véleményét kérték ki, hogy kiderítsék, vajon mi segíti elő az vendéglátóhelyek forgalmának növekedését, a vendégek visszatérését és a bevétel növekedését. A felmérés rámutatott, hogy az online jelenlét vonzza be a vendégeket, de a rendelés nagyságára, a „számla összeg” növelésére az étteremben elhelyezett hirdetések vannak a leginkább hatással.

A kutatási adatok szerint értékes és forintosítható hasznot hozhat a megfelelő online jelenlét kombinációja a digitális, helyi marketinggel:

Forgalomnövekedés: az aktív közösségi média jelenlét új vendégeket vonz:

A megkérdezettek 57%-a értékeli, amikor egy étterem aktuális akcióit és kínálatát a közösségi médiában teszi közzé

A megkérdezettek 49%-a szívesen kutat új éttermek után éppen a közösségi médiában

A közösségi médián az étteremlátogatók 78%-a követi az éttermekkel kapcsolatos oldalakat illetve tartalmakat, mint például egy-egy sztárséf vagy akár egy helyi étterem oldala

Az étteremlátogatók 57%-a nagyra értékeli, ha egy vendéglátóhely aktuális kínálatát a közösségi médiában is közzé teszi. Segítségével a közepes és kis étteremláncok nagyobb lehetőséget kapnak arra, hogy megszólítsanak egy szélesebb közönséget, de az éttermen belül elhelyezett marketing eszközök is nagyon fontosak, erre pedig sokszor még kevesebb figyelem jut. Az étteremtulajdonosok túlterheltek és tudjuk, hogy sok esetben nincs elegendő idejük a marketingre, pedig ez bevételnövekedést is hozhat.” – hangsúlyozta Badar-Szabó Virág a kutatást végző cég marketing menedzsere.

Bevételnövekedés: a legértékesebb hirdetési felület a saját étterem.

A megkérdezettek 40%-a mondta azt, hogy az étteremben található promóciók növelik annak valószínűségét, hogy több pénzt költ

A megkérdezettek 21%-a egyetért abban, hogy egy csábító, asztali marketingfogás (például új előétel, ital vagy desszert képei) növelné annak lehetőségét, hogy többet költsenek

Vendégkör megtartása: az egyedülálló és személyes bánásmód ösztönzően hat a már meglévő vendégkörre. A megkérdezettek 62%-a egyetért abban, hogy a személyre szabott élmény növeli annak esélyét, hogy visszatérjen az étterembe

A megkérdezettek 69%-a mondta azt, hogy az étterem egyedülálló koncepciója szerepet játszik annak eldöntésében, hogy visszatér-e az étterembe

A vendégek 60%-a szerint fontos az, hogy egy étteremnek személyes kisugárzása legyen

TIPP: Ha kilóg a sorból, az nyereséges is lehet: Az étteremlátogatók 52%-a szereti, ha kedvenc helyük valamilyen váratlan marketingfogással áll elő 66% kedveli, ha a séf vagy a tulajdonos kirívó személyiségű.

Forrás: Vendég & Hotel


Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.
Bazalt Napok Badacsonytördemicen

Bazalt Napok Badacsonytördemicen  

A július 4-től 6-ig zajló Bazalt Napok eseménysorozat három napra megtölti a falut zenével, irodalommal, gasztronómiával és művészettel.
Romániában terjeszkedik a lengyel Zabka

Romániában terjeszkedik a lengyel Zabka 

A Żabka eddig 89 üzletet nyitott Romániában, de a vállalat szerint akár 4000 üzletet is elbír a piac.
Magyar pezsgő a világ legjobbjai között

Magyar pezsgő a világ legjobbjai között 

A Kreinbacher Birtok Prestige Brut tétele aranyérmet vihetett haza a 2025-ös Decanter World Wine Awards-ról.
Ízek Kertje Nagyrédén

Ízek Kertje Nagyrédén 

Nagyréde nem csupán a mátrai borvidék egyik fontos központja, hanem egyre inkább kulturális és gasztronómiai élmények színtere is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.