Mitől költ többet az éttermi vendég?

Erre kereste a választ a Tork, a legújabb európai felmérésében.

A globális higiéniai vállalat által végzett kutatás megállapítása, hogy az online felületek vonzzák be a vendéget, de a helyi, éttermen belüli marketing eszközök növelhetik leginkább a fogyasztást. A közepes és a kis étteremláncok tulajdonosai mindig is nagy szerepet játszottak a vállalkozásaik napi működésében: hol a séf szerepét öltik magukra, máskor pedig operatív vezetők. Az elemzés szerint a digitális marketing világában is otthon kell, hogy legyenek. Az eredmények nem meglepőek: aki lemarad a digitális világban kevesebb vendégre számíthat. Vagyis ha egy étterem tulajdonos nem tart lépést a korral, kevesebb bevételre tehet szert és persze ennek az ellenkezője is igaz.

A felmérés nyolc európai ország (Nagy Britannia, Hollandia, Spanyolország, Németország, Franciaország, Dánia, Litvánia, Finnország) éttermének vendégeit vizsgálta, de azonos tendenciák a hazai vendéglátóiparban is megfigyelhetőek. A felmérésben több mint 8200 éttermi vendég véleményét kérték ki, hogy kiderítsék, vajon mi segíti elő az vendéglátóhelyek forgalmának növekedését, a vendégek visszatérését és a bevétel növekedését. A felmérés rámutatott, hogy az online jelenlét vonzza be a vendégeket, de a rendelés nagyságára, a „számla összeg” növelésére az étteremben elhelyezett hirdetések vannak a leginkább hatással.

A kutatási adatok szerint értékes és forintosítható hasznot hozhat a megfelelő online jelenlét kombinációja a digitális, helyi marketinggel:

Forgalomnövekedés: az aktív közösségi média jelenlét új vendégeket vonz:

A megkérdezettek 57%-a értékeli, amikor egy étterem aktuális akcióit és kínálatát a közösségi médiában teszi közzé

A megkérdezettek 49%-a szívesen kutat új éttermek után éppen a közösségi médiában

A közösségi médián az étteremlátogatók 78%-a követi az éttermekkel kapcsolatos oldalakat illetve tartalmakat, mint például egy-egy sztárséf vagy akár egy helyi étterem oldala

Az étteremlátogatók 57%-a nagyra értékeli, ha egy vendéglátóhely aktuális kínálatát a közösségi médiában is közzé teszi. Segítségével a közepes és kis étteremláncok nagyobb lehetőséget kapnak arra, hogy megszólítsanak egy szélesebb közönséget, de az éttermen belül elhelyezett marketing eszközök is nagyon fontosak, erre pedig sokszor még kevesebb figyelem jut. Az étteremtulajdonosok túlterheltek és tudjuk, hogy sok esetben nincs elegendő idejük a marketingre, pedig ez bevételnövekedést is hozhat.” – hangsúlyozta Badar-Szabó Virág a kutatást végző cég marketing menedzsere.

Bevételnövekedés: a legértékesebb hirdetési felület a saját étterem.

A megkérdezettek 40%-a mondta azt, hogy az étteremben található promóciók növelik annak valószínűségét, hogy több pénzt költ

A megkérdezettek 21%-a egyetért abban, hogy egy csábító, asztali marketingfogás (például új előétel, ital vagy desszert képei) növelné annak lehetőségét, hogy többet költsenek

Vendégkör megtartása: az egyedülálló és személyes bánásmód ösztönzően hat a már meglévő vendégkörre. A megkérdezettek 62%-a egyetért abban, hogy a személyre szabott élmény növeli annak esélyét, hogy visszatérjen az étterembe

A megkérdezettek 69%-a mondta azt, hogy az étterem egyedülálló koncepciója szerepet játszik annak eldöntésében, hogy visszatér-e az étterembe

A vendégek 60%-a szerint fontos az, hogy egy étteremnek személyes kisugárzása legyen

TIPP: Ha kilóg a sorból, az nyereséges is lehet: Az étteremlátogatók 52%-a szereti, ha kedvenc helyük valamilyen váratlan marketingfogással áll elő 66% kedveli, ha a séf vagy a tulajdonos kirívó személyiségű.

Forrás: Vendég & Hotel


A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.
Tojásválság az USA-ban

Tojásválság az USA-ban 

Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának adatai alapján a tojás ára soha nem látott magasságokba emelkedett az elmúlt hónapokban.
Idén is megtartják a Budafoki Pincejárat borral, pezsgővel bélelt programjait

Idén is megtartják a Budafoki Pincejárat borral, pezsgővel bélelt programjait 

Idén bemutatják Budapest Bornegyedének gazdag hagyományait, művészeti értékeit és a pezsgő- és borkultúra új irányvonalait.
Leáldozóban a fine dining népszerűsége, feljövőben a cukrászdák rangja

Leáldozóban a fine dining népszerűsége, feljövőben a cukrászdák rangja 

Sok minden kiderült az egyik vendéglátással, rendezvényszervezéssel és hotelüzemeltetéssel foglalkozó cég megbízására  2024 őszén elkészült kutatásból.
Kávé, költészet, képzőművészet

Kávé, költészet, képzőművészet 

Rendhagyó italbemutató a pesti Dorottya utcai Edison & Jupiter speciality kávézóban.
Százféle fánk a Fánkfesztiválon

Százféle fánk a Fánkfesztiválon 

Karneváli programokkal várják idén is a résztvevőket.
Közel száz borászat a Furmint Február Nagy Kóstolón

Közel száz borászat a Furmint Február Nagy Kóstolón 

Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával találkozhat a közönség a 15. Furmint Február Nagy Kóstolón csütörtökön Budapesten, a Hagyományok Házában.
Bepillantás egy kétszáz éves olasz malom trénerképzésébe

Bepillantás egy kétszáz éves olasz malom trénerképzésébe 

Egy 193 éves olasz malom, hagyományok, innováció és egy jó adag magyar szenvedély.
Amerikai importőrök: alaposan betáraztak proseccóból a védővámok réme miatt

Amerikai importőrök: alaposan betáraztak proseccóból a védővámok réme miatt 

Az a biztos, ami már a tárolókban van.
Valentin-nap a város felett

Valentin-nap a város felett 

Valentin-napi élmények a Matild Palotában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.