Az importált borok értéke 2,3 milliárd euró volt, és a mennyiségnél nagyobb mértékben, 10 százalékkal emelkedett, vagyis a német fogyasztók egyre inkább a minőségi borokat keresik. Ugyanakkor az árszínvonal nemzetközi összehasonlításban nem kiemelkedő, literenként 1,48 euró körül mozog a bor fogyasztói ára, míg például az Egyesült Államokban 3,20 eurónak megfelelő összegbe kerül egy liter bor.
Az import legnagyobb része hordós bor, aránya 2007-ben érte el az 50 százalékot, tavaly pedig már 58 százalék volt - írta kedden a Handelsblatt. Az üzleti lap szerint az importált hordós bor jelentős részét tovább exportálják palackozva, illetve kartondobozos - Tetrapak - kiszerelésben. A kivitel elsősorban a skandináv országokba és Nagy-Britanniába irányul.
A teljes behozatal csaknem fele, mintegy 7 millió hektoliter olasz bor volt tavaly. Hagyományosan ugyancsak jelentős a francia és a spanyol bor aránya.
Magyar bort elvétve találni a német üzletekben, de vannak próbálkozások a minőségi magyar bor ismertségének növelése. A berlini magyar nagykövetség szervezésében például november közepén 14 villányi és Somló-hegyi pincészet összesen 63 bort mutatott be szakújságíróknak, kereskedőknek.
A kiállító pincészetek képviselői közül többen azt mondták az MTI-nek, hogy termékeik a minőséget és az árat tekintve is versenyképesek a nyugat-európai piacon, de a fogyasztók nemigen ismerik a magyar bort. A rendszerváltás előtt a minőség helyett a mennyiségen volt a hangsúly, és az ágazat a szocialista országokra koncentrált. Az utóbbi bő két évtizedben pedig nem volt eléggé szervezett és kitartó a marketingmunka ahhoz, hogy a magyar bor olyan átütő sikert érjen el, mint például a chilei - fejtették ki, hozzátéve, hogy az országkép formálásában hangsúlyos elem lehetne a bor.
Németország a világ legnagyobb borimportőre
(MTI) - Németország a legnagyobb borimportőr a világon, a behozatal tavaly 7 százalékkal nőtt, és elérte a 16 millió hektolitert.

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján
Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.

Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc
A most induló Women in Coffee program célkitűzései között szerepel a női baristák szakmai fejlesztése.

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben
Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.

Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes?
2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak
A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál
Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka
A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?
Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok
Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep
A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.