Rekord számú kiállító és látogató a ProWein 2011-en

Tizennyolc magyar cég jelent meg az 50 országból érkezett 3600 kiállító között a 2011-es ProWein szakkiállításon, Düsseldorfban. Az egyik kiemelt téma volt, hogy mind fontosabb szerep jut a termőhelyeknek a marketingben.

Az élénk üzletmenet fenntarthatóságára fókuszáltak a düsseldorfi ProWein bor szakvásár kiállítói és látogatói idén március végén. A kísérő konferenciák és kóstolók olyan szakmai témák megvitatását ösztönözték, mint a csomagolási design, a borok hitelessége és a termőhelyek egyre fontosabb szerepe a marketingben.

- Nagy közönségsikert aratott a központi kóstoló zóna, ahol a látogatók több mint ezer féle fehér és vörösborral ismerkedhettek meg közvetlenül – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője. – A kínálatot egyrészt a hagyományos és modern trendek összehasonlítása szempontjából rendszerezték. Másrészt arra mutattak be kézzel fogható, illetve megízlelhető példákat, hogy a korszerű borászat milyen mértékben befolyásolja a bor stílusát.

Hozzátette: a látogatók 80 százaléka élt az egyedülálló kóstolási kínálat lehetőségével, hogy támpontot kapjon a vásáron való tájékozódáshoz. Mindez rekord számú, 38 ezer látogatónál.

Szintén csúcsot döntött a kiállítók száma. A tavalyinál 200-zal több, összesen 3600 kiállító 50 országból bérelt helyet a ProWein három napjára.

Tizennyolc magyar bortermelő vállalat is kiállított a világ egyik legnagyobb borüzleti rendezvényén. Többek között a Bock Borászat, Egri Korona Borház, Gróf Dégenfeld, Pannonhalmi Borház, Törley Pezsgőpincészet és Tokaj Kereskedőház. A 135 négyzetméteres közösségi magyar stand az Agrármarketing Centrum támogatásával jött létre. Néhány borászat pedig kereskedelmi partnere standján vett részt a ProWein-on.

Farkas Erzsébet, a Tokaj Kereskedőház exportmenedzsere úgy nyilatkozott, hogy a ProWein kiemelkedően fontos szakvásár számukra. „Hollandiától Skandináviáig, Lengyelországtól Brazíliáig számos fontos érdeklődővel tudtunk itt találkozni”- hangsúlyozta Farkas Erzsébet.

A 269 hektáron gazdálkodó családi borászat, az Egri Korona Borház munkatársa, Rácz Kinga szintén pozitívan nyilatkozott a ProWein-ról. „Ezen a kiállításon nemcsak a hagyományos egri borok iránt, hanem az újdonságnak számító boraink iránt is nagy volt az érdeklődés.”

A hagyományokhoz híven, az égetett szeszesitalok gyártói ezúttal is bemutatkoztak kínálatukkal, „vásár a vásárban”mottóval. A nagy márkák gyártói mellett kevésbé ismert és regionális vállalkozásokkal, összesen 300 kiállítóval ismerkedhettek meg az érdeklődők.

A piac fejlesztését szokatlanul nagyszámú, több mint 200 kísérő rendezvény biztosította a szakemberek számára. Ezzel kapcsolatban Máté Szilvia rámutatott: - Nagyszerű alkalmat nyújtott, hogy a Rajna-parti vásárváros a borok és égetett szeszesitalok nemzetközi kínálatát professzionális légkörben mutatta be, így az ágazat világtalálkozójának is nevezhetjük a ProWeint.

A kísérő programban nagy érdeklődés kísérte „a bor legjobb barátai” című bemutatót: 30 cég olyan ínyencségeket prezentált, amelyek fokozzák a bor, illetve az égetett szeszesitalok élvezetét. Kiskereskedők és vendéglátások olyan impulzusokat kaptak ott, amelyekkel vonzóbbá tehetik italválasztékukat.

Máté Szilvia a piaci helyzetet ismertetve hangsúlyozza: „A fogyasztók ízlése az elegáns borok felé kezd fordulni. Egyre inkább olyan borokat keresnek a vásárlók, amelyek fogyasztása örömet okoz. Friss, könnyű fajtákat, kevés alkohollal. A könnyű klasszikusok jönnek újra divatba.”


 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.
Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon

Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon 

A híradások szerint 70 embert elvittek – akik közül többeket le is tartóztattak.
CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért

CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért 

Ezzel az adománnyal a Master Good a Bátor Tábor nyári táborainak megvalósításához járult hozzá.
Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo

Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo 

Kannabiszt találtak bennük.
Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján

Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján 

Alaposan felkavarva a tó állóvizét: május 29-én megnyílt az Ypsilon by Rácz Jenő étterem az alsóörsi Ypsilon Yacht Club területén.
Török esten Pesten – az elegáns Andrássy Gardenben

Török esten Pesten – az elegáns Andrássy Gardenben 

A Török Konyha Hetének ünnepe , amikor a kultúra egy este alkalmával a tányérra kerül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.