Rekord számú kiállító és látogató a ProWein 2011-en

Tizennyolc magyar cég jelent meg az 50 országból érkezett 3600 kiállító között a 2011-es ProWein szakkiállításon, Düsseldorfban. Az egyik kiemelt téma volt, hogy mind fontosabb szerep jut a termőhelyeknek a marketingben.

Az élénk üzletmenet fenntarthatóságára fókuszáltak a düsseldorfi ProWein bor szakvásár kiállítói és látogatói idén március végén. A kísérő konferenciák és kóstolók olyan szakmai témák megvitatását ösztönözték, mint a csomagolási design, a borok hitelessége és a termőhelyek egyre fontosabb szerepe a marketingben.

- Nagy közönségsikert aratott a központi kóstoló zóna, ahol a látogatók több mint ezer féle fehér és vörösborral ismerkedhettek meg közvetlenül – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője. – A kínálatot egyrészt a hagyományos és modern trendek összehasonlítása szempontjából rendszerezték. Másrészt arra mutattak be kézzel fogható, illetve megízlelhető példákat, hogy a korszerű borászat milyen mértékben befolyásolja a bor stílusát.

Hozzátette: a látogatók 80 százaléka élt az egyedülálló kóstolási kínálat lehetőségével, hogy támpontot kapjon a vásáron való tájékozódáshoz. Mindez rekord számú, 38 ezer látogatónál.

Szintén csúcsot döntött a kiállítók száma. A tavalyinál 200-zal több, összesen 3600 kiállító 50 országból bérelt helyet a ProWein három napjára.

Tizennyolc magyar bortermelő vállalat is kiállított a világ egyik legnagyobb borüzleti rendezvényén. Többek között a Bock Borászat, Egri Korona Borház, Gróf Dégenfeld, Pannonhalmi Borház, Törley Pezsgőpincészet és Tokaj Kereskedőház. A 135 négyzetméteres közösségi magyar stand az Agrármarketing Centrum támogatásával jött létre. Néhány borászat pedig kereskedelmi partnere standján vett részt a ProWein-on.

Farkas Erzsébet, a Tokaj Kereskedőház exportmenedzsere úgy nyilatkozott, hogy a ProWein kiemelkedően fontos szakvásár számukra. „Hollandiától Skandináviáig, Lengyelországtól Brazíliáig számos fontos érdeklődővel tudtunk itt találkozni”- hangsúlyozta Farkas Erzsébet.

A 269 hektáron gazdálkodó családi borászat, az Egri Korona Borház munkatársa, Rácz Kinga szintén pozitívan nyilatkozott a ProWein-ról. „Ezen a kiállításon nemcsak a hagyományos egri borok iránt, hanem az újdonságnak számító boraink iránt is nagy volt az érdeklődés.”

A hagyományokhoz híven, az égetett szeszesitalok gyártói ezúttal is bemutatkoztak kínálatukkal, „vásár a vásárban”mottóval. A nagy márkák gyártói mellett kevésbé ismert és regionális vállalkozásokkal, összesen 300 kiállítóval ismerkedhettek meg az érdeklődők.

A piac fejlesztését szokatlanul nagyszámú, több mint 200 kísérő rendezvény biztosította a szakemberek számára. Ezzel kapcsolatban Máté Szilvia rámutatott: - Nagyszerű alkalmat nyújtott, hogy a Rajna-parti vásárváros a borok és égetett szeszesitalok nemzetközi kínálatát professzionális légkörben mutatta be, így az ágazat világtalálkozójának is nevezhetjük a ProWeint.

A kísérő programban nagy érdeklődés kísérte „a bor legjobb barátai” című bemutatót: 30 cég olyan ínyencségeket prezentált, amelyek fokozzák a bor, illetve az égetett szeszesitalok élvezetét. Kiskereskedők és vendéglátások olyan impulzusokat kaptak ott, amelyekkel vonzóbbá tehetik italválasztékukat.

Máté Szilvia a piaci helyzetet ismertetve hangsúlyozza: „A fogyasztók ízlése az elegáns borok felé kezd fordulni. Egyre inkább olyan borokat keresnek a vásárlók, amelyek fogyasztása örömet okoz. Friss, könnyű fajtákat, kevés alkohollal. A könnyű klasszikusok jönnek újra divatba.”


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.