Saját márkás termékek szakkiállítása Amszterdamban

A világ egyik legjelentősebb, saját márkás termék gyártóit és forgalmazóit célzó kiállításán, a PLMA „World of Private Label” rendezvényen május 31. és június 1. között az AMC már 14. alkalommal szervezett közösségi nemzeti standot a magyar élelmiszerágazat gyártói számára.

A szervező PLMA (Private Label Manufacturers Association) által Európában 1986 óta megrendezett kereskedelmi márkás termékek szakkiállításán két év kihagyás után 70 ország 2500 kiállítója volt jelen.

A rendezvényen a kereskedelmi márkás termékek széles skálája került bemutatásra, külön pavilonok álltak rendelkezésre az élelmiszergyártók, illetve a non-food termékek gyártói részére. Az árukínálatban megtalálhatóak a friss és fagyasztott termékek; szárazáruk és italok, kozmetikumok, egészség- és szépségipari termékek, háztartási és konyhafelszerelés, autóápolás, kertészeti cikkek.

A kiállítás hatékonyságát és a sajátmárkás termékek egyre nagyobb térnyerését mutatja, hogy a hazai élelmiszeripari vállalkozások egyre nagyobb számban jelentkeznek a rendezvényre. Emellett a szakmai eladásokon a téma legelismertebb szakértői foglalták össze a sajátmárkás piaci adatokat és trendeket. A PLMA szolgáltatásaként a regisztrált kiállítók és a regisztrált látogatók egy hónappal a rendezvény nyitása előtt kézhez kapták a beszerzők előzetes listáját, amely listán minden regisztrált kis- és nagykereskedő szerepelt, akikkel így előzetes tárgyalási időpontegyeztetésre is lehetőség volt.

 

A rendezvény kísérőeseményén a PLMA’s New Product Expo-n kerültek bemutatásra az új termék- és csomagolási innovációk, továbbá a szakemberek számos szemináriumon és konferencián ismerkedhettek az ágazat legújabb trendjeivel, a legfrissebb piackutatási eredményekkel. Három hazai cég terméke is kiemelt megjelenést kapott a New Products Expo-n, az Abonett paradicsomos zöldfűszeres szendvicse, a Cornexi zabrudija és a Snack Garden édesburgonya chipse is megtekinthető és megkóstolható a világ leginnovatívabb élelmiszerei között.

Az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett közösségi nemzeti standon snack-ek, gyümölcslekvárok és befőttek, méz, fagyasztott édesipari termékek, zabkészítmények, müzlik, sajtok, száraztészták, kolbászok és sonkák, zöldség- és gyümölcskonzervek, -szeletek, kakaó- és kávékészítmények is helyet kaptak. Emellett az AMC élelmiszeripari exporttámogató Hungarian Food Business Programja – amely a teljes magyar exportképes élelmiszeripari kínálatot valós időben mutatja be – célzott üzleti találkozókat folytatott annak érdekében, hogy a magyar élelmiszeripari kínálat iránt érdeklődő külföldi disztribútorok számára elérhetővé váljon a program és minél több exportképes magyar vállalkozás legyen sikeres a saját márkás termékek piacán is.

A globális trendek, amelyek mind a food, mind a non-food kategóriákban megfigyelhetőek, elsősorban a környezetbarát, innovatív termékek irányába mutatnak. Az olcsó termékek mellett megtalálhatóak például a speciális étrendeket kiszolgáló termékek, az étel-intoleranciához kapcsolódó termékek, ugyanakkor a prémium szegmensbe tartozó áruk is. A vásárlók bizalma a tapasztalatok szerint a saját márkás termékek iránt egyre nagyobb, a piac további erősödésre számít, így a szegmens a magyar élelmiszergyártók sikerességének is egyik jelentős kitörési pontja lehet.

 


Magyar pezsgő a világ legjobbjai között

Magyar pezsgő a világ legjobbjai között 

A Kreinbacher Birtok Prestige Brut tétele aranyérmet vihetett haza a 2025-ös Decanter World Wine Awards-ról.
Ízek Kertje Nagyrédén

Ízek Kertje Nagyrédén 

Nagyréde nem csupán a mátrai borvidék egyik fontos központja, hanem egyre inkább kulturális és gasztronómiai élmények színtere is.
Samut, a kiselefántot örökbe fogadta a Gundel

Samut, a kiselefántot örökbe fogadta a Gundel 

Napi cukiság kimaxolva: a Gundel „család” tagja lett Samu, a kiselefánt.
Balatonfüredi siker a világ legnagyobb borversenyén

Balatonfüredi siker a világ legnagyobb borversenyén 

A Zelna Borászat Peregrina vörösbora aranyérmet nyert a Decanter World Wine Awards-on.
Jön a stuttgarti nemzetközi sütőipari szakkiállítás

Jön a stuttgarti nemzetközi sütőipari szakkiállítás 

Megkezdődtek a 2026-os Südback előkészületei.
Exkluzív vacsora Budapesten: maga Wolfgang Puck főz az este vendégeinek

Exkluzív vacsora Budapesten: maga Wolfgang Puck főz az este vendégeinek 

Négy évtized különleges fogásai a Matild Palotában – egy estén felszolgálva.
Tokaji Eszencia a világ legnagyobb borversenyének élmezőnyében

Tokaji Eszencia a világ legnagyobb borversenyének élmezőnyében 

Idén 22. alkalommal rendezték meg a világ legnagyobb, egyben legjelentősebb hatású borversenyét.
Tokaji koktélok győzelme a Magyarország Itala versenyen

Tokaji koktélok győzelme a Magyarország Itala versenyen 

A tokaji Minaro Hotel bármenedzsere két koktéllal aratott győzelmet a Magyarország Itala 2025 versenyen.
Rizsföldek Magyarországon – helyszíni beszámoló Szarvasról

Rizsföldek Magyarországon – helyszíni beszámoló Szarvasról 

Rizs a magyar alföldről, a Körösök völgyéből.
Kinek, mennyit, mikor? – hazai borravaló körkép

Kinek, mennyit, mikor? – hazai borravaló körkép  

Egy friss felmérésből kiderült, ahol van lehetőség digitális borravalóadásra, ott a vendégek szívesebben honorálják a színvonalas kiszolgálást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.