Saját Michelin csillagot gründol az Európa Bizottság

A legjobb séfek és az ínyencek által egyaránt a legnemesebb gasztronómiai elismerésnek tartott Michelin-csillagokhoz hasonló értékelőrendszer jön létre Európában a legizgalmasabb turisztikai célpontok minősítésére.

A jövőben a szakácsok, étteremtulajdonosok és gourmandok után az európai szállodások, szórakoztató parkok vezetői és művészeti galériák kurátorai is csillagokért szállnak majd harcba egymással - reméli az Európai Bizottság.

A testület legújabb javaslatában egy “Minőségi Turizmus” márka létrehozását vázolta fel a legjobb turisztikai vállalkozások, nyaralási célpontok és programok értékelésére és összevetésére. Brüsszelben azt várják, hogy az elképzelés megvalósítása nyomán a csillagos besorolás alapján választanak majd célpontot az utazók. “Reméljük, hogy a Michelin-csillagokhoz hasonló besorolási rendszert és az azzal járó megbecsülést sikerül alkotnunk mindenféle turisztikai célpontokra” - mondta az EUObservernek Fabio Pirotta, bizottsági szóvivő.

Az elképzelés azonban még gyerekcipőben jár, hiszen sem végleges neve, sem logója nincs még. A javaslatok részletes kidolgozását a következő hónapokra ígérik, a terveket aztán az Európai Parlamentnek és tagállamoknak is jóvá kell hagynia. A bizottság célja, hogy az új besorolási rendszer sikeresebb legyen, mint a 2006-ban létrehozott Eden (Kiváló európai utazási célpontok besorolási rendszere), amelyet szinte senki nem ismer és így nem is befolyásolja a turisták választásait.

Az új besorolási rendszerhez a háttérmunkát és a márkafejlesztést a 2007-ben életre hívott “Európai régiók hálózata a fenntartható és versenyképes turizmusért” nevű szervezet végzi. A tömörülés emellett Európát mint turisztikai márkát is szeretné népszerűsíteni. A bizottság azt reméli, hogy a közös reklámmal nem egymás ellen hirdetik majd magukat az országok, hanem arra törekszenek, hogy a Németországba érkező utazó ellátogasson például Hollandiába is. Az iskolai szünetek jobb elosztásával a tagállamokban a bizottság azt is elő szeretné segíteni, hogy hosszabbak legyenek a téli és a nyári főszezonok és ne egyszerre árasszák el a népszerű térségeket a látogatók.

A turisztikai érdekképviseletek általában üdvözölték a javaslatot, de nem fűznek különösebb reményeket hozzá. “Olyasmivel foglalkoznak ami nem okoz valódi problémát a szektorban, ahelyett, hogy olyan, a turizmust súlyosan érintő problémákat oldanának meg nagyobb hatékonysággal, mint a hamufelhők körüli káosz, a vízumkorlátozások vagy a reptereken az utasokra váró biztonsági tortúra” - tette hozzá egy turisztikai szakember. (forrás: HVG)


Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában

Gasztrorendezvény Szlovákiában 

Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.
Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog

Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog 

A dél-koreai mokpang influenszer, aki napjainkban Budapesten hódít hatalmas étvágyával, úgy tűnik, legyőzőre talált néhány kolbász és hurka képében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.