Saját Michelin csillagot gründol az Európa Bizottság

A legjobb séfek és az ínyencek által egyaránt a legnemesebb gasztronómiai elismerésnek tartott Michelin-csillagokhoz hasonló értékelőrendszer jön létre Európában a legizgalmasabb turisztikai célpontok minősítésére.

A jövőben a szakácsok, étteremtulajdonosok és gourmandok után az európai szállodások, szórakoztató parkok vezetői és művészeti galériák kurátorai is csillagokért szállnak majd harcba egymással - reméli az Európai Bizottság.

A testület legújabb javaslatában egy “Minőségi Turizmus” márka létrehozását vázolta fel a legjobb turisztikai vállalkozások, nyaralási célpontok és programok értékelésére és összevetésére. Brüsszelben azt várják, hogy az elképzelés megvalósítása nyomán a csillagos besorolás alapján választanak majd célpontot az utazók. “Reméljük, hogy a Michelin-csillagokhoz hasonló besorolási rendszert és az azzal járó megbecsülést sikerül alkotnunk mindenféle turisztikai célpontokra” - mondta az EUObservernek Fabio Pirotta, bizottsági szóvivő.

Az elképzelés azonban még gyerekcipőben jár, hiszen sem végleges neve, sem logója nincs még. A javaslatok részletes kidolgozását a következő hónapokra ígérik, a terveket aztán az Európai Parlamentnek és tagállamoknak is jóvá kell hagynia. A bizottság célja, hogy az új besorolási rendszer sikeresebb legyen, mint a 2006-ban létrehozott Eden (Kiváló európai utazási célpontok besorolási rendszere), amelyet szinte senki nem ismer és így nem is befolyásolja a turisták választásait.

Az új besorolási rendszerhez a háttérmunkát és a márkafejlesztést a 2007-ben életre hívott “Európai régiók hálózata a fenntartható és versenyképes turizmusért” nevű szervezet végzi. A tömörülés emellett Európát mint turisztikai márkát is szeretné népszerűsíteni. A bizottság azt reméli, hogy a közös reklámmal nem egymás ellen hirdetik majd magukat az országok, hanem arra törekszenek, hogy a Németországba érkező utazó ellátogasson például Hollandiába is. Az iskolai szünetek jobb elosztásával a tagállamokban a bizottság azt is elő szeretné segíteni, hogy hosszabbak legyenek a téli és a nyári főszezonok és ne egyszerre árasszák el a népszerű térségeket a látogatók.

A turisztikai érdekképviseletek általában üdvözölték a javaslatot, de nem fűznek különösebb reményeket hozzá. “Olyasmivel foglalkoznak ami nem okoz valódi problémát a szektorban, ahelyett, hogy olyan, a turizmust súlyosan érintő problémákat oldanának meg nagyobb hatékonysággal, mint a hamufelhők körüli káosz, a vízumkorlátozások vagy a reptereken az utasokra váró biztonsági tortúra” - tette hozzá egy turisztikai szakember. (forrás: HVG)


Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer  kijelentése kiverte a biztosítékot

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot 

A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.
Időutazás a Folly Arborétumban

Időutazás a Folly Arborétumban 

A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.
Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.