„Egyelőre úgy tűnik, hogy a leglojálisabb evő kuncsaftunk a NAV. Már többször is meglátogatták a konyháinkat, és nagyon ízlett nekik a kaja. Hálásan köszönjük nekik a támogatást. Ja, amúgy ezúton is üzenjük a konyháknak: no para. Minden rendben van, és ez így is marad... csak hát... ez egy bepróbálkozós ország. Ez van. Részleteket nemsokára e-mailben” – ez a poszt jelent meg a Yummber oldalán a legnagyobb közösségi szájton. A július végén magyar ötlet alapján indult szolgáltatás lényege, hogy a személyszállítást végző Uber vagy a szálláshelykeresést segítő Airbnb működését alapul véve egy online alkalmazás révén kötik össze az otthon főzőcskézőket és a közelben járó éhes embereket.
„Rendszeresen fogyasztanak regisztrált konyháinkon a hatóság ellenőrei, de eddig nem büntettek. Egyre többjüket ismerjük név szerint. A tapasztalatok szerint inkább arról érdeklődnek, hogyan működik pontosan a szolgáltatás” – mondta a Világgazdaságnak Kalmár Péter, a projekt egyik ötletgazdája. A vállalkozás és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szakemberei egyébként a színfalak mögött folyamatosan egyeztetnek a tisztázandó kérdésekről. Kalmár Péter szerint a tisztviselők hozzáállása egyértelműen pozitív. „Ez valószínűleg részben annak köszönhető, hogy bár luxemburgi háttérrel is rendelkezünk, a Yummber alapvetően magyar ötleten alapuló magyar cég magyar vezetőkkel. Nem mellesleg a NAV-nál is követik a nemzetközi trendeket, amelyek arra utalnak, hogy belátható időn belül az adóbevételek jelentős részét adják majd a sharing economyból, azaz a közösségi gazdaság működéséből származó pénzek. Ehhez azonban életszerű szabályozásra, nem az új ötletek totális blokkolására van szükség. Tapasztalataink szerint a NAV nyitott arra, hogy ezt az érintettek közreműködésével dolgozza ki” – magyarázta Kalmár Péter.
A Világgazdaság Online cikke ezen a linken olvasható tovább.
Forrás: Élelmiszer online