Sikeres volt a gasztrokommunikációs konferencia

Közel kilencven résztvevővel lezajlott a Vendég és Hotel gasztrokommunikációs konferenciája.

Az első eladó, Karsai Gábor, a GKI Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgató helyettese arról számolt be, hogy a vendéglátóipar bizalmi indexe mélyponton van. Az ágazat legtöbb cége költségtakarékossági intézkedéseket vezetett be, embereket küld el, és elhalasztja a fejlesztéseit. Az idei infláció az előrejelzések szerin 3,3 százalék lesz, a reálkeresetek 1 százalékkal esnek vissza, a fogyasztási cikkek kereslete pedig 3 százalékkal. A kilábalás esélyeiről a szakember azt mondta, hogy 2010-től várhatóan nem romlik a helyzet, de javulni csak lassan fog. Nádasi Tamás, az Aquaprofit elnöke arra hívta a figyelmet, hogy turisták lesznek, csak az a kérdés, hova mennek. Ami a turizmussal kapcsolatos prognózisokban mostanában gyakran szerepel, az igaz lesz Magyarországra is: a turisták rövidebb időre jönnek, kevesebbet költenek, és azokat a helyeket keresik, ahol kedvező az ár-érték- arány. Egyes vélemények szerint túl sok a szálloda Magyarországon, de Nádasi Tamás azt mondja, önmagában ez nem probléma. „Napi standolás helyett napi aggódás” így jellemezte hétköznapjait Rosenstein Tibor, a családi vállalkozásként működtetett Rosenstein vendéglő tulajdonosa. Úgy vélte, ma az az étterem maradhat talpon, amelyet a séf vagy a tulajdonos nevéhez tudnak kötni a vendégek. Bognár Bertalan, a Magyar Posta Zrt. üzleti ügyfelek osztályának vezetője rendkívül látványos és pergő prezentációjában a jelenlévők figyelmébe ajánlotta a posta 3-400 ezer közötti nevet tartalmazó adatbázisát, amelynek segítségével célzott üzeneteket lehet küldeni bármilyen célcsoportnak. Annak illusztrálására, hogy mire használható, egy hasonló adatbázis, néhány adatot is felsorolt: az étterembe járók 54 százaléka szokott hosszú hétvégi üdülésen részt venni, 70 százaléknak van autója, 32 százaléka dohányzik és 71 százaléka családos. A konferencia legjobban várt pontja a kerekasztal-beszélgetés volt Rudits Károly, a bezárt LouLou étterem vezetőjével és Bakáts Tibor moderálásával. Vita bontakozott ki arról, milyen a magyar gasztronómiai kultúra, miért nincs – és kell-e egyáltalán – Michelin-csillagos étterem Magyarországon, milyen kompromisszumokat köthet egy étterem, melyik szegmenst veszélyezteti leginkább a válság, illetve hogy milyen volt a Torkos Csütörtök.

Újabb Michelin ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Újabb Michelin ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában

Gasztrorendezvény Szlovákiában 

Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.
Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog

Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog 

A dél-koreai mokpang influenszer, aki napjainkban Budapesten hódít hatalmas étvágyával, úgy tűnik, legyőzőre talált néhány kolbász és hurka képében.
Magyar siker a Bocuse d'Or-on

Magyar siker a Bocuse d'Or-on 

Ismét bizonyított a magyar csapat a gasztronómiai világbajnokságon.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.