Szászi Endre, Szászi Birtok, Hegymagas

Folytatjuk hazai borászatok, pincészetek vezetőivel folytatott rendhagyó sorozatunkat. Amelynek során mindig egy adott történet kapcsán mutatunk be egy borhoz értő szakembert a szőlők mellől, a pincék mélyéről. Ezúttal a Szent György-hegyi szőlőkhöz látogatunk el, Szászi Endréhez, akit a covid-járvány két éve olyan vállalkozásra sarkalt, amit álmában sem gondolt volna, hogy valaha is belevág.

- Egyik pillanatról a másikra ránk szakadt a járvány, annak minden szigorával, lezárásával, nehézségével: az éttermet be kellett zárnunk, akárcsak a vinotékát, szállóvendégeket nem fogadhattunk a vendégházban. Ekkor történt, hogy a boros webshopok szerepe nagyon is felértékelődött. Így elhívtuk a honlapunk kezelőjét, és az üres étterem napsütötte teraszán átbeszéltük a teendőket. Ő javasolta, ha már a webshopot átalakítjuk, a palackjainkon lévő címkéket is átgondolhatnánk, mert azt a korosztályt, aki még nem ismeri a Szászi-borokat – és itt egyértelműen a fiatalokra gondolt -, nem szólítja meg az eddigi címke, úgyhogy változtatni kéne rajta.

Azt már nem!, mondtam nagy határozottan. És meg is volt rá minden okom: ugyanis a címkéinket mindig is a feleségem rajzolta, én a borkészítéssel foglalatoskodtam – így volt ez elosztva köztünk mindig, amióta világ a világ.

Csak legalább próbáljuk meg - jött a web-es szakértői oldalról az unszolás. És elénk tettek (akkor már a teljes család ott ült az asztalnál) olyan felnagyított, nonfiguratív képeket, amelyek mind, egytől egyig színeiben, hangulatában mutatta be azt az adott bort, amelyet az adott palack rejtett. Be kellett látnom, az a korosztály, amelynek már sosem lehetek tagja, de amelyet a lányom, fiam is képvisel, más látásmóddal, értékrenddel rendelkezik – ez már egy más világ. És mivel a boraink szülőhelye nem egy 300-400 éves chateaux – amely Franciaországban szinte úton, útfélen megtalálható –, vagyis azt nem tüntethetem fel brand elemként a címként, ezért az új borkedvelő, borszerető korosztály felé igenis váltani kell. 

Továbbra is a feleségem festi a képeket, a webdizájnerek pedig különféle általam már nem is ismert technikával átvarázsolják olyanná a címkéket, ami megragadja a fiatalabb korosztályt is. Így váltottunk arculatot, félig-meddig a covid-járványnak köszönhetően.

Forrás: Turizmus Online


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.