Szászi Endre, Szászi Birtok, Hegymagas

Folytatjuk hazai borászatok, pincészetek vezetőivel folytatott rendhagyó sorozatunkat. Amelynek során mindig egy adott történet kapcsán mutatunk be egy borhoz értő szakembert a szőlők mellől, a pincék mélyéről. Ezúttal a Szent György-hegyi szőlőkhöz látogatunk el, Szászi Endréhez, akit a covid-járvány két éve olyan vállalkozásra sarkalt, amit álmában sem gondolt volna, hogy valaha is belevág.

- Egyik pillanatról a másikra ránk szakadt a járvány, annak minden szigorával, lezárásával, nehézségével: az éttermet be kellett zárnunk, akárcsak a vinotékát, szállóvendégeket nem fogadhattunk a vendégházban. Ekkor történt, hogy a boros webshopok szerepe nagyon is felértékelődött. Így elhívtuk a honlapunk kezelőjét, és az üres étterem napsütötte teraszán átbeszéltük a teendőket. Ő javasolta, ha már a webshopot átalakítjuk, a palackjainkon lévő címkéket is átgondolhatnánk, mert azt a korosztályt, aki még nem ismeri a Szászi-borokat – és itt egyértelműen a fiatalokra gondolt -, nem szólítja meg az eddigi címke, úgyhogy változtatni kéne rajta.

Azt már nem!, mondtam nagy határozottan. És meg is volt rá minden okom: ugyanis a címkéinket mindig is a feleségem rajzolta, én a borkészítéssel foglalatoskodtam – így volt ez elosztva köztünk mindig, amióta világ a világ.

Csak legalább próbáljuk meg - jött a web-es szakértői oldalról az unszolás. És elénk tettek (akkor már a teljes család ott ült az asztalnál) olyan felnagyított, nonfiguratív képeket, amelyek mind, egytől egyig színeiben, hangulatában mutatta be azt az adott bort, amelyet az adott palack rejtett. Be kellett látnom, az a korosztály, amelynek már sosem lehetek tagja, de amelyet a lányom, fiam is képvisel, más látásmóddal, értékrenddel rendelkezik – ez már egy más világ. És mivel a boraink szülőhelye nem egy 300-400 éves chateaux – amely Franciaországban szinte úton, útfélen megtalálható –, vagyis azt nem tüntethetem fel brand elemként a címként, ezért az új borkedvelő, borszerető korosztály felé igenis váltani kell. 

Továbbra is a feleségem festi a képeket, a webdizájnerek pedig különféle általam már nem is ismert technikával átvarázsolják olyanná a címkéket, ami megragadja a fiatalabb korosztályt is. Így váltottunk arculatot, félig-meddig a covid-járványnak köszönhetően.

Forrás: Turizmus Online


Egy hét múlva indul a TASTE BALATON fesztivál

Egy hét múlva indul a TASTE BALATON fesztivál 

Családias, egyedi és kis létszámú eseményekre számíthatunk, melyekre érdemes előre foglalni, mert hamar telnek a helyek!
Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók

Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók  

A professzionális vevők igényeinek való megfelelés és a magas hatékonyság voltak a vezérelvei a budaörsi METRO felújítási programjának.
Burger King-nyitás az M1-es autópályánál

Burger King-nyitás az M1-es autópályánál 

Az M1-es autópálya ácsi lehajtójánál nyílt a Burger King-hálózat 56. magyarországi étterme.
Franciaországban már betiltották, más EU-tagállamok még nem

Franciaországban már betiltották, más EU-tagállamok még nem 

Azt, hogy növényi eredetű termékeket húsnéven forgalmazzanak. A francia döntést Gabriel Attal miniszterelnök kedden jelentette be.
Tíz év, hatmillió vendég - ez a Food Truck Show

Tíz év, hatmillió vendég - ez a Food Truck Show 

A guruló éttermek 2014 óta 1 millió kilométert tettek meg és hozzávetőlegesen 15 millió terméket értékesítettek.
Már lehet nevezni a Chaine Ifjúsági Szakácsverseny nemzeti válogatójára

Már lehet nevezni a Chaine Ifjúsági Szakácsverseny nemzeti válogatójára 

Hazai pályán játszható világverseny a tét.
Paradicsomfürdő, narancsok csatája vagy omlett 1500 tojásból

Paradicsomfürdő, narancsok csatája vagy omlett 1500 tojásból 

Gasztrofesztiválok a nápolyi pizza hagyományán át az ízig-vérig mexikói fiesztáig, a rovaroktól a szelleműzésig.
Megújult az egyik legrégebbi hazai márka - fókuszban a természetesség

Megújult az egyik legrégebbi hazai márka - fókuszban a természetesség 

1924-ben jegyeztették be a Globus márkanevet a vállalat zöldség- és gyümölcskonzervjeire. A jeles évfordulót különleges új külsővel ünneplik: új, egészséges terméküket most vezetik be a piacra.
Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben

Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben 

Mi vár a vendéglátóiparra 2024-ben? Bár jósgömbünk nincsen, a kurrens vendéglátóipari és gazdasági folyamatok, valamint a rendelkezésre álló adatok alapján tudunk prognosztizálni bizonyos trendeket.
Betiltották az energiaitalok forgalmazását kiskorúak számára

Betiltották az energiaitalok forgalmazását kiskorúak számára 

Nem nálunk, hanem Romániában szavazta meg az ottani képviselőház az erről szóló törvénytervezetet.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.