Szentgróti csiga a franciák tányérjain

Luxuséttermeket és nagykereskedelmi láncokat, a francia piac 10-12 százalékát látja el éticsiga-készítményekkel az egyetlen magyarországi, készterméket is gyártó csigafeldolgozó, a zalaszentgróti IMOFI S.R.W.S Kft., amely a magyar piacon is szeretne megjelenni - mondta a társaság műszaki vezetője szombaton az MTI-nek.

Főző Róbert, a Zalaszentgróton először rendezett csigafesztivál apropóján beszélt arról, hogy 1991 óta működik a száz százalékig francia tulajdonú cég az észak-zalai városban. Évente mintegy ezer tonna, nagyrészt Magyarországon gyűjtött éticsigát, továbbá több száz tonna, Chiléből félkész termékként behozott óceáni feketekagylót dolgoznak fel.

Az évente több mint ezer tonna készárut szinte kizárólag Franciaországba szállítják, ahol - az utóbbi tíz év folyamatos emelkedésének köszönhetően - az éticsigapiacnak már mintegy 10-12 százalékát uralják. Exkluzív termékeik vásárlói a nívósabb vendéglátóhelyek, luxuséttermek, de a Metro francia áruházaiban is megtalálhatóak a Magyarországról érkező csiga- és kagylókészítmények.

Az IMOFI 140 dolgozót alkalmaz, de a tavasszal kezdődő szezon alatt több mint 300-ra emelkedik a foglalkoztatottak száma. A cég Zalaszentgrót legnagyobb munkaadója, évi 2 milliárd forintos árbevételével pedig a város második legjelentősebb gazdasági vállalkozása.
Főző Róbert kifejtette: a szinte kizárólag a Dunántúlon élő éticsigafajta gyűjtési ideje április 15-től június 15-ig tart, a gyűjtők a természetben kizárólag a 25 milliméternél nagyobb átmérőjű csigákat szedhetik össze, amelyek a felvásárlókon keresztül érkeznek Zalába. Az éticsigát az üzemben párolják, fűszerezik és visszatöltik megtisztított házába.
A felvásárlási és feldolgozási időszak április közepétől augusztus közepéig tart, majd augusztusban indulnak el és december közepéig viszik kamionokkal a készárut Franciaországba.

A műszaki vezető hozzátette: évente több ezer embernek ad némi bevételt Magyarországon a csigagyűjtés, az aktuális mennyiséget azonban nagyban befolyásolja az időjárás. Száraz, esőmentes időben nehezebben gyűjthető csiga, ezért az ára a mennyiségtől is függ. A felvásárlók általában kilogrammonként 60 és 120 forint között fizetnek, idén 80 forintról indult az ár, de a száraz időszak miatt ez 90-re emelkedett.

A zalaszentgróti IMOFI a szombaton megrendezett első magyarországi csigafesztivállal a hazai piacra lépést szándékozott elősegíteni. Eddig csak rendkívül kis mennyiségű kész csigatermék került a magyar fogyasztókhoz, de a Metro láncolata révén mostantól a hazai piacon is forgalmazzák kagyló- és csigakészítményeiket.

Forrás: MTI


Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer  kijelentése kiverte a biztosítékot

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot 

A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.
Időutazás a Folly Arborétumban

Időutazás a Folly Arborétumban 

A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.
Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.