A vg.hu szerint a koronavírus-világjárvány miatti lezárások alatt a japán fiatalok elszoktak a szórakozóhelyektől és bároktól. Ez oda vezetett, hogy a korlátozások feloldása után sem fogyasztanak elég alkoholt, ami a csőd közelébe sodorta a vendéglátó- és szórakozóhelyeket, valamint az alkoholt árusító üzleteket – írta meg a CNN.
A probléma megoldására a japán kormány kampányt indított: olyan ötleteket várnak, amelyekkel ösztönözni lehet a fiatalok alkoholfogyasztását.
A program címe Sake Viva! (Éljen a szaké!), és a japán adóhatóságot bízták meg a felügyeletével.
Az alkoholfogyasztást ösztönző ötletek között lehetnek új szolgáltatások, promóciók, új termékek, dizájnok vagy akár értékesítési technikák is. A kampány hivatalos honlapja szerint olyan ötleteket is várnak, amelyek kiaknázzák a metaverzumban rejlő lehetőségeket.
A versenyben a japánban kapható összes alkoholtípusra vonatkozóan lehet ötleteket benyújtani. A pályázatokat szeptember 9-ig várják.
A vg.hu cikkének folytatása ezen a linken érhető el.