Tízéves a McReggeli Magyarországon

A McDonald’s 10 évvel ezelőtt Magyarországon is megjelent a gyorséttermektől akkor még rendkívül szokatlan reggeli koncepcióval.

A táplálkozástudományi szakemberek munkájának köszönhetően a reggeli étkezés fontosságát ma már senki sem vitatja. A hétköznapokban mégis sokan elhagyják a reggelit, és inkább már korán reggel a napi feladatokra koncentrálnak. A McDonald’s ezen kívánt változtatni, amikor 10 évvel ezelőtt Magyarországon is megjelent a gyorséttermektől akkor még rendkívül szokatlan reggeli koncepcióval. Az évek során olyan termékekkel igyekezett reggelizési alternatívát nyújtani a vendégeknek, mint a joghurt müzlivel, az omlett szendvicsek, a különböző McMuffinok vagy a többféle feltéttel választható tojásrántották. Az 50 millió eladott reggeli és a 3,5 millió liter elfogyasztott reggeli kávé pedig azt bizonyítják, hogy sikerrel.

Reggeli szokások

Házon kívül reggelizni régóta népszerű szokás Nyugat-Európában és a tengerentúlon. A hazai tapasztalatok azt mutatják, hogy bár a reggelizést a magyarok nagy többsége fontosnak tartja, mégis sokan elhagyják, esetleg pár falat bekapásával helyettesítik. Ezen kívánt változtatni a McDonald’s, amikor tíz évvel ezelőtt a hazai gyorséttermi piacon úttörőnek számító szolgáltatással, reggeli kínálattal lépett a piacra.

A McDonald’s sikerét a reggelizés népszerűbbé tétele érdekében az elmúlt tíz év során elfogyasztott 50 millió reggeli jelzi. Mára minden tízedik vendég reggelizni tér be az éttermekbe. A reggelikhez az étteremlánc az elmúlt évtized alatt közel 23,5 millió friss tojást és 1238 tonna muffinzsemlét használt fel, mely mellé a vendégek 3,5 millió liter kávét és 6,6 millió liter narancs dzsúszt is elkortyoltak. Az étteremlánc évtizedes reggeliztetési gyakorlata azt is mutatja, hogy a magyar vendégek kedvelik a tojásos ételeket, hiszen a reggeli kínálat indítása óta a Tojásos-baconos McMuffin™ folyamatosan a legnépszerűbb reggeli termékek egyike.

Reggeli a McDonald’s-ban egykor és most

Induláskor a gyorsétteremlánc számára nem kis feladatot jelentett, hogy megismertesse vendégeivel az új koncepciót. A vendégeknek nemcsak az volt újdonság, hogy megszokott kedvenceiket ezentúl csak 10.30 után választhatják, de az is, hogy számos új, immár dedikáltan reggeli termék jelent meg az állandó kínálatban. Az átállás azonban gyorsan ment. Ezt egy rövid „bevezetési” időszak segítette, amelyben a vendégek örömmel tapasztalták, hogy „otthoni” körülményeket és hangulatot teremtve, kockás abrosszal terített asztalokkal, reggeli zenével, napilapokkal, valamint kávét és teát kínáló hoszteszekkel fogadja az étterem a reggelizni érkező vendégeket.

Az elmúlt tíz évben a kínálat folyamatosan bővült a vendégek igényeit és ízlését követve. Míg induláskor 3-féle toast, 5-féle McMuffin és Sonkás tojásrántotta szerepelt a kínálatban, mára a 23 kifejezetten reggeli termékből 59-féle variációban választhatnak a betérő vendégek.
Az elmúlt tíz év kínálatában nemcsak a vendégek örök kedvencei, az állandóan kapható tojásos ételek, valamint toastok kaptak helyet, de részben állandó, részben pedig időszakos jelleggel olyan ételek is, mint az édes muffinok, fánkok, McWrap™ omlett vagy az Amerikai palacsinta.

{youtube|id=d2kXF-s3-QY}

Hazai ízek itthon és külföldön

A McDonald’s hazai szakembereinek sikerét jelzi az is, hogy nem csak a külföldön népszerű termékek nyertek itthon új rajongókat, de a hazai fejlesztésű Fresh McMuffin™ sertéshúspogácsával és a Sajtos tojásrántotta többféle választható feltéttel egyaránt bekerült több európai McDonald’s kínálatába.

Ugyanakkor speciálisan a hazai ízlésre szabott reggelik is megfordultak az évek során a választékban: így találkozhattak a hazai ízekre vágyó vendégek Kislángossal, vajas kaláccsal vagy Bundáskenyér falatokkal.

A McReggeli tízéves évfordulóját a McDonald’s a kínálat március végi frissítésével ünnepli, így az új reggeli finomságokat mindenki maga is kipróbálhatja, hogy ne maradjon napindító energia nélkül.

A 2012-es londoni Olimpia tiszteletére a McDonald’s séfje megmutatta, hogyan lehet az élelmiszerboltokban is beszerezhető alapanyagokból elkészíteni a népszerű Tojásos McMuffin™-t.


Bezár a Balaton térségének első vegán étterme

Bezár a Balaton térségének első vegán étterme 

Hét év után bezár az ikonikus étterem.
Vége a strandidénynek - a balatoni fagylaltosok összegezték az idei szezont

Vége a strandidénynek - a balatoni fagylaltosok összegezték az idei szezont 

Legtöbbjüknél az idei forró nyáron jelentősen megnőtt a forgalom.
Fedezzük fel újra a zöldségeket!

Fedezzük fel újra a zöldségeket! 

Napjainkban mind többen hagyják el a húst, és köteleződnek el a vegetáriánus vagy a vegán táplálkozás mellett, akár átmeneti jelleggel (pl. a veganuár alatt), akár véglegesen.
Betiltanák a vendéglátóhelyek teraszain a dohányzást

Betiltanák a vendéglátóhelyek teraszain a dohányzást 

Az új szabályozást azzal magyarázzák, hogy a korábbi, 2009-es szabályozás óta sokat változott a dohánypiac.
Újabb étteremben húzzák le a rolót - ezúttal Szolnokon

Újabb étteremben húzzák le a rolót - ezúttal Szolnokon 

A megemelkedett költségek, a sok bizonytalanság és nehézség arra késztette őket, hogy meghozzák ezt a fájdalmas döntést.
Athén a világ egyik legmenőbb gasztronómiai úti célja

Athén a világ egyik legmenőbb gasztronómiai úti célja 

Annak ellenére, hogy mindössze 627 ötcsillagos étteremmel és 31 Michelin-besorolású helyszínnel rendelkezik, úgy tűnik, Athén megnyerte magának a felmérés résztvevőit.
Jön a Nápolyi Pizzériák Éjszakája

Jön a Nápolyi Pizzériák Éjszakája 

 A kezdeményezés idén még több pizzériával/étteremmel folytatódik - az ország számos pontján. 
Tokaji borok sikerét hozta az idei borverseny

Tokaji borok sikerét hozta az idei borverseny 

Tokaji borok bizonyultak a legjobbnak a 3. Winelovers Wine Awards nemzetközi borversenyen, amelynek eredményeit szombaton hirdették ki a budapesti Corinthia Hotelben megtartott Winelovers 100 Nagykóstolón.
Így kapcsolódik össze az alkoholtrendek változása és a turizmus

Így kapcsolódik össze az alkoholtrendek változása és a turizmus 

A Spirit Tourism egy gyorsan fejlődő ágazat, ami lehetőséget kínál a helyi turizmus növekedésére, ezáltal munkahelyek teremtésére és a helyi gazdaságok fellendítésére.
Stratégiai partnerség egy rummal?

Stratégiai partnerség egy rummal? 

Bizony, a mai világban ez nagyon is megtörténhet. Hiszen az imént jelentették be, hogy a FLAVA Kitchen & More lett az Eminente rum márka első hazai képviselője.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.