Tízéves a McReggeli Magyarországon

A McDonald’s 10 évvel ezelőtt Magyarországon is megjelent a gyorséttermektől akkor még rendkívül szokatlan reggeli koncepcióval.

A táplálkozástudományi szakemberek munkájának köszönhetően a reggeli étkezés fontosságát ma már senki sem vitatja. A hétköznapokban mégis sokan elhagyják a reggelit, és inkább már korán reggel a napi feladatokra koncentrálnak. A McDonald’s ezen kívánt változtatni, amikor 10 évvel ezelőtt Magyarországon is megjelent a gyorséttermektől akkor még rendkívül szokatlan reggeli koncepcióval. Az évek során olyan termékekkel igyekezett reggelizési alternatívát nyújtani a vendégeknek, mint a joghurt müzlivel, az omlett szendvicsek, a különböző McMuffinok vagy a többféle feltéttel választható tojásrántották. Az 50 millió eladott reggeli és a 3,5 millió liter elfogyasztott reggeli kávé pedig azt bizonyítják, hogy sikerrel.

Reggeli szokások

Házon kívül reggelizni régóta népszerű szokás Nyugat-Európában és a tengerentúlon. A hazai tapasztalatok azt mutatják, hogy bár a reggelizést a magyarok nagy többsége fontosnak tartja, mégis sokan elhagyják, esetleg pár falat bekapásával helyettesítik. Ezen kívánt változtatni a McDonald’s, amikor tíz évvel ezelőtt a hazai gyorséttermi piacon úttörőnek számító szolgáltatással, reggeli kínálattal lépett a piacra.

A McDonald’s sikerét a reggelizés népszerűbbé tétele érdekében az elmúlt tíz év során elfogyasztott 50 millió reggeli jelzi. Mára minden tízedik vendég reggelizni tér be az éttermekbe. A reggelikhez az étteremlánc az elmúlt évtized alatt közel 23,5 millió friss tojást és 1238 tonna muffinzsemlét használt fel, mely mellé a vendégek 3,5 millió liter kávét és 6,6 millió liter narancs dzsúszt is elkortyoltak. Az étteremlánc évtizedes reggeliztetési gyakorlata azt is mutatja, hogy a magyar vendégek kedvelik a tojásos ételeket, hiszen a reggeli kínálat indítása óta a Tojásos-baconos McMuffin™ folyamatosan a legnépszerűbb reggeli termékek egyike.

Reggeli a McDonald’s-ban egykor és most

Induláskor a gyorsétteremlánc számára nem kis feladatot jelentett, hogy megismertesse vendégeivel az új koncepciót. A vendégeknek nemcsak az volt újdonság, hogy megszokott kedvenceiket ezentúl csak 10.30 után választhatják, de az is, hogy számos új, immár dedikáltan reggeli termék jelent meg az állandó kínálatban. Az átállás azonban gyorsan ment. Ezt egy rövid „bevezetési” időszak segítette, amelyben a vendégek örömmel tapasztalták, hogy „otthoni” körülményeket és hangulatot teremtve, kockás abrosszal terített asztalokkal, reggeli zenével, napilapokkal, valamint kávét és teát kínáló hoszteszekkel fogadja az étterem a reggelizni érkező vendégeket.

Az elmúlt tíz évben a kínálat folyamatosan bővült a vendégek igényeit és ízlését követve. Míg induláskor 3-féle toast, 5-féle McMuffin és Sonkás tojásrántotta szerepelt a kínálatban, mára a 23 kifejezetten reggeli termékből 59-féle variációban választhatnak a betérő vendégek.
Az elmúlt tíz év kínálatában nemcsak a vendégek örök kedvencei, az állandóan kapható tojásos ételek, valamint toastok kaptak helyet, de részben állandó, részben pedig időszakos jelleggel olyan ételek is, mint az édes muffinok, fánkok, McWrap™ omlett vagy az Amerikai palacsinta.

{youtube|id=d2kXF-s3-QY}

Hazai ízek itthon és külföldön

A McDonald’s hazai szakembereinek sikerét jelzi az is, hogy nem csak a külföldön népszerű termékek nyertek itthon új rajongókat, de a hazai fejlesztésű Fresh McMuffin™ sertéshúspogácsával és a Sajtos tojásrántotta többféle választható feltéttel egyaránt bekerült több európai McDonald’s kínálatába.

Ugyanakkor speciálisan a hazai ízlésre szabott reggelik is megfordultak az évek során a választékban: így találkozhattak a hazai ízekre vágyó vendégek Kislángossal, vajas kaláccsal vagy Bundáskenyér falatokkal.

A McReggeli tízéves évfordulóját a McDonald’s a kínálat március végi frissítésével ünnepli, így az új reggeli finomságokat mindenki maga is kipróbálhatja, hogy ne maradjon napindító energia nélkül.

A 2012-es londoni Olimpia tiszteletére a McDonald’s séfje megmutatta, hogyan lehet az élelmiszerboltokban is beszerezhető alapanyagokból elkészíteni a népszerű Tojásos McMuffin™-t.


Gasztronómia, piac és oldtimerek egy helyen: új közösségi hely Buda szívében

Gasztronómia, piac és oldtimerek egy helyen: új közösségi hely Buda szívében 

Budapest egyik legújabb közösségi tere, a GlassHouse Kolosy a II. és III. kerület határán nyitotta meg kapuit, izgalmas gasztronómiai és kulturális élményeket kínálva.
A mesterséges intelligencia már a konyhában van

A mesterséges intelligencia már a konyhában van 

Okoseszközök a közelgő Konyhakiállítás idei sztárjai
Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.