Új rendezvény típus a válság idejére

2009. május 13-án vadonatúj, exkluzív, hideg-meleg „fingerfood” trendet, illetve rendezvénytípust mutatott be a Comp-Let Event & Party Kft. a Citadellán. Az új "beszélgetős" koncepciót kifejezetten a válságra szabták, hiszen - ahogy vélik - a jelen gazdasági helyzetben a partner- és ügyfélkapcsolatok építése lépett elő a rendezvényszervezés legfontosabb mozgatórugójává.

A budai Citadellában több mint 200 szakmai partner és vendég akár harmincféle különböző ínyencséget is megkóstolhatott a Degusta Bitebar névre hallgató gasztronómia kalandtúrán,  amelynek szervezői a modern konyhaművészet minden trükkjét felhasználva a fúziós konyhára fektették a hangsúlyt.

A szakácsok a látványkonyhában, frissen készítették el a falatokat, melyeket modern látványos világító pulton, óriás koktéltornyon, apró kelyhekben, pohárkákban, tálkákban helyeztek a vendégek elé.

Bár ízekről nehéz beszélni, mégis érdemes rátekintünk az étlap egy-két ínycsiklandó kínálatára: tavaszi medvehagyma leves, borjúlábkocsonya rántva, mangó chutney-val, szarvasgombás libamájhab balzsamecet redukcióval, vöröstonhal sashimi pirított szezámmaggal, mentás tahini szósszal, chilis királyrákfarok korianderes zöldborsókrémmel, rozé kacsamell carpaccio lilahagyma lekvárral, Earl Gray-es tejcsokoládé mousse lágy citromkrémmel. Az est folyamán különleges bemutatókra – kaviár, pezsgő és vodka kóstolóra – is sor került.

A Degusta Bitebar bemutató szervezői, Fábián Bea és Kis Péter, a Comp-Let Event & Party Kft. rendezvényigazgatója illetve ügyvezetője kiemelték, hogy a jelen gazdasági helyzetben a partner- és ügyfélkapcsolatok építése vált a rendezvényszervezés legfontosabb mozgatórugójává, ezért szeretnék bevezetni a piacra ezt az innovatív rendezvény típust. „A hagyományos, de merevebb keretek közé szorított party service és a rövid idő alatt lezajló koktélfogadás közé szerettük volna megteremteni azt a beszélgetős rendezvénytípust, ahol kapcsolatok ápolására és építésére a lehető legnagyobb lehetőség kínálkozik, miközben a vendéglátás nem csak aláfestő zenének számít, hanem maga az egyik legizgalmasabb program, igazi gasztronómiai kalandtúra” - nyilatkozta Fábián Bea rendezvényigazgató az OGH hírügynökségnek.

Kis Péter szerint akár 25-30%-kal is csökkenhet idén a céges rendezvények száma, és a költségvetésükön is érződik az óvatosság. Kis Péter a Promo Direkt Piackutató cég 3200 nagyvállalat bevonásával készített legfrissebb elemzésére rámutatva  – kiemelte, hogy míg az elmúlt 2-3 évben a megkeresett cégek mintegy 45%-a jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, az idén már csak 31% nyilatkozott pozitívan. A cégek 42%-a budapesti, további 12% Pest megyei (ami jól követi a nagyvállalatok területi elhelyezkedésének arányát), a fennmaradó 46% pedig más megyékben található. A rendezvények fajtáját tekintve a megkérdezett vállalatok több mint a fele tervez valamilyen fogadást, partyt, vacsorát (17% kiállítást illetve bemutatót, 15% ügyfél- vagy vevőtalálkozót, promóciós rendezvényt) Lényeges csökkenést jelez előre a kutatás a tréningek, továbbképzések (11%) és különösen a konferenciák, kongresszusok arányában (5%). A cégek több mint fele viszont még ebben az évben is egymilliónál többet tervez elkölteni rendezvényre, ráadásul közülük is 13% több mint 5 millió forinttal kalkulál.


Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában

Gasztrorendezvény Szlovákiában 

Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.
Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog

Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog 

A dél-koreai mokpang influenszer, aki napjainkban Budapesten hódít hatalmas étvágyával, úgy tűnik, legyőzőre talált néhány kolbász és hurka képében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.