25%-kal jobban teljesítettek a Békés megyei szálláshelyek

A Békés megyei kereskedelmi szálláshelyek tavaly az év első kilenc hónapjában 25 százalékkal több turistát fogadtak, mint az előző év azonos időszakában.

A KSH legfrissebb, 2014. három negyedéves összesítő jelentése szerint a szálláshelyeket kilenc hónap alatt 164.975 vendég vette igénybe, a bruttó árbevétel 4,159 milliárd forint volt, 25 százalékkal több, mint 2013 azonos időszakában. A bevétel legnagyobb részét, 2,065 milliárd forintot a szállásdíjak adták. Egy vendégéjszakáért a vendégek átlagosan bruttó 4213 forintot fizettek, az országos átlagnak mindössze 53 százalékát.

Tavaly az első kilenc hónapjában a megyében a vendégek tíz százaléka volt külföldi, számuk 31 százalékkal bővült, a hazaiaké 24 százalékkal. Rövidült az átlagos tartózkodási idő, a külföldieké meghaladta a három napot, a belföldieké továbbra is három nap alatt maradt.

A vendégek 69 százaléka a szállodai szolgáltatásokat vette igénybe, ami a vendégéjszakák 60 százalékát adta. A vendégek a belföldi szállásdíjak 34 százalékát, összesen 526 millió forintot fizettek SZÉP-kártyával.

A Dél-Alföldi Régió megyéi közül a kereskedelmi szálláshelyekre látogató vendégek száma Békés megyében bővült a legnagyobb mértékben. Csongrád megyében a bővülés 7,6 százalékos volt, 165 ezer vendég érkezett a szálláshelyekre, Bács-Kiskun megyében 21 százalékkal, ahol 144 ezer főt fogadtak a kereskedelmi szálláshelyek 2014. szeptember végéig.

Forrás: MTI


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.