30 százalékkal többet is fizethetnek SZÉP-kártyával jövőre

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) előzetes várakozásai szerint 30 százalékkal is nőhet a turizmusban SZÉP-kártyával elköltött összeg jövőre az ideihez képest - mondta Könnyid László, a szervezet elnöke az MTI kérdésére csütörtökön, a 2019. évi adótörvényekben megfogalmazott változások kapcsán.

A 2019. évi Költségvetéshez kapcsolódó Adótörvények előterjesztésében megfogalmazott egyik lényeges változás, hogy az eddigi cafeteria rendszer várhatóan jelentős mértékben átalakul. A legtöbb elem kedvezményes adózása megszűnik, viszont változatlanul megmarad a SZÉP kártya, amit az MSZÉSZ örömmel vett tudomásul.

Ennek oka, hogy a SZÉP kártya meghatározó szerepet játszik belföldi turizmusunkban - többek között a kereskedelmi szálláshelyek -, a szállodák forgalmában. Ezt igazolja, hogy 2017-ben a magyarországi hotelekben a vendégek több, mint 17 milliárd forint értékben fizettek SZÉP-kártyával, ami – a döntően vidéki, családi tulajdonban levő, kkv formában működtetett – panziók, szállodák belföldi szállásdíjbevételének közel 20%-át tette ki.

A SZÉP kártya az évek alatt a munkavállalói oldalon elfogadottá és a rekreációt középpontba állító juttatási elemmé vált, a családok kikapcsolódását, pihenését szolgálja. A munkáltatók évről évre magasabb összeget írtak jóvá a kártyákon, annak kedvező kezelési költsége nem terhelte a hazai tulajdonú vállalkozások gazdálkodását. A SZÉP kártya 2011. évi bevezetése óta tapasztalt, turizmusunkban történő folyamatosan növekvő felhasználása idén sem állt meg. Január-április között ennek nagysága 4,5 milliárd forintot tett ki szállodáinkban, ami 5,6%-kal több a múlt évinél. Az MSZÉSZ arra számít, hogy 2018-ban ismét rekordot ér el a SZÉP kártyával történő fizetés a hazai kereskedelmi szálláshelyeken.

Forrás: Vendég & Hotel/MTI


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.