"Addig minden marad a régiben, amíg az új tulajdonos nem kezdi el a felújítást"

Június 22-én jelentették be a szenzációs hírt: a Danubius Hotels Group eladta portfóliójának egyik ékkövét, a Szabadság-híd budai lábánál álló Gellért Hotelt egy magyar ingatlanbefektető cégnek, az Indotek Csoportnak. A történet részleteiről kérdezzük a szállodalánc vezérigazgatóját, Kovács Balázst.

Épp egy hete söpört végig a hír hazai médiában, hogy eladták az egykori Sárfürdő helyén épült, sokáig Európa egyik legszebb szállodájának tartott, ám az utóbbi évtizedekre alaposan leromlott állapotba került, horribilis összegű felújítást igénylő szállodájukat.

Igen, én jelentettem be a hírt az ott dolgozóknak.

Mit szóltak hozzá?

Nyilván úgy éreztek, ahogy én is: szomorúan álltunk ott mindannyian, hiszen a vállalatunk nehezen hozta meg ezt a döntést. Ahogy az aznap kiadott közleményből is kiderül: cégünk stratégiája alapvetően a növekedésre és a beruházásokra épül, nem pedig házaink eladására.

Akkor mégis, hogy jöhetett létre ez a merőben más helyzet?

Az elmúlt két évben folyamatosan azzal foglalkoztunk, hogy stratégiai partnert, pénzügyi társbefektetőt kerestünk a tovább már nem halasztható felújítási munkálatokhoz, hogy visszaadhassuk a Gellért Hotel korábbi dicsőségét. Ez a keresés azonban nem vezetett sikerre. Ettől a folyamattól teljesen függetlenül az Indotektől érkezett egy ajánlat a hotel megvásárlására, amit elfogadtunk.

A Gellért az ottani lehangoló állapotok mellett is évek óta hihetetlen magas vendégszámokat produkált. Mégis megszületett a döntés, hogy ilyen töltöttség esetében is eladja a Danubius...

Mindkét megállapítás igaz, viszont nincs a két tény között összefüggés. Azt pontosan tudtuk, hogy önerőből ezt a felújítást képtelenek lennénk elvégezni, emiatt kerestünk pénzügyi társbefektetőt. Ilyet éveken át nem találtunk, a helyzet pedig egyre tarthatatlanabbná vált. Ekkor érkezett az Indotek ajánlata, amely tartalmazza, hogy jelentős tőkét fordítanának a hotel felújítására a megvétel után, így ismét elfoglalhatja a Gellért a budapesti luxushotelek közt méltó helyét.

Mi lesz az ott dolgozók sorsa?

Elmondtam nekik a bejelentés alkalmával: mivel ma a szállodás szakma komoly munkaerőhiánnyal küzd, és a magas színvonalú szolgáltatások megtartásának egyetlen módja a lojális és elkötelezett munkavállalói csapat, így a Danubius, tizenöt magyarországi szállodájában mindig biztosít lehetőséget a kiváló munkatársaknak.

És mi történik az átmenetei időszak – az átadás-átvétel – idején?

Én azért ennél tovább is mennék: ahogy a közleményben is leszögeztük, nemcsak a tranzakció idején, hanem azon túlmenően sem lesz egy jó darabig komoly változás. Vagyis a foglalásokat, a ház napi működését, a vendégfogadást, a vendégek megfelelő kiszolgálását még egy jó darabig nem érinti az akvizíció, ez alatt az időszak alatt végig mi üzemeltetjük a szállodát. Sőt, mivel a homlokzat megtartásával teljes rekonstrukcióra készül az új tulajdonos, egy ilyen hatalmas horderejű beruházás, rekonstrukció hosszadalmas előkészítéssel, engedélyeztetéssel, tervek készítésével, elfogadtatásával jár – ez mind idő. Úgy vélem, minimum egy év, de lehet, hogy még tovább nem történik változás.

Az új tulajdonos a már említett közleményben kijelentette, az általa elvégzett munkálatok után a Gellért ötcsillagos hotelként egy luxus színvonalú nemzetközi hotellánchoz csatlakozik. Lehet erről többet tudni?

Erről ne engem, hanem az új tulajdonost kérdezze.

Végül egy utolsó, személyes kérdés: mikor járt utoljára a Gellértben?

A múlt héten, amikor az adás-vételt bejelentettem az ott dolgozóknak. Nem volt könnyű, összeszorul ma is a szívem, ha visszagondolok arra a napra.

 

 

 

                                                                                                                                                         

Forrás: turizmusonline.hu


Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.