A belföldi kereslet volt a növekedés motorja: megérkezett a friss TrendRiport!

Május hónapban a magyar szállodák forgalmának növekedése országos szinten 806%-kal, Budapesten 6,3%-kal A budapesten kívüli szállodákban 11,4%-kal, a balatoni régióban 17,9%-kal haladta meg az előző évi eredményeket. Szerepe volt ebben a forint-euró árfolyamnak is, előbbi 2,2%-kal gyengébb volt a tavalyinál. Megjelent a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) az év első öt hónapjának forgalmi adatait elemző trendriportja. 

A riport szerint január és május között a belföldi kereslet volt a nöbekedés motorja: a szállodákban a magyar vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma 8,6%-kal, miíg a küldöldi "csupán" 3,8%-kal nőtt. 

A belföldi kereslet külföldit meghaladó növekedésének eredményeként május végéig a balatoni szállodák árbevétele 16%-kal, a fővároson kívülieké 11,9%-kal múlta felül a tavalyit, Budapesten a növekedés -a maga 9,5%-ával- ettől elmaradt.

A szállodai kategóriák között Revpar-ban a legnagyobb növekedést országos szinten  az 5*-os, Budapesten a 4*-os hotelek érték el 5,5% illetve 8,4%-kal. Január – május között országos szinten a szállodák bruttó szobaárbevétele 88.139 millió Ft (b.index: 109,2%), összes bruttó forgalma 155.208 millió Ft (b.index: 110,7%) volt.

A hazai szállodák május végéig a Közép-kelet-európai régióban vizsgált öt ország – Ausztria, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia – között a REVPAR mutatót (egy kiadható szobára jutó szállásdíj bevétel) tekintve 55,3€-val a 2. helyen voltak.

A magyarorszáági szállodákban jelentkező összes külföldi vendégéjszaka  80,2%-a Európából, 12-%-a Ázsiából, 6,7%-a Amerikából, 1%-a Ausztráliából és afrikából érkezett. Az európai országokból +2,6%, az ázsiai országokból 10,9%-os növekedés volt.

Legnagyobb beutazó piacaink közül május végéig átlagot meghaladó volt a szállodai vendégéjszakák számának növekedése az izraeli (+17,7%), a román (+12,6%), az USA (+8,3%), a cseh (+7,9%), a német (+6,2%) és az orosz (+4,2%) piacokról. Stagnált a vendégéjszakák száma Ausztriából (-O,1%), visszaesés történt Nagy Britanniából (-1,6%) és Franciaországból (-0,9%).

A szomszédos országok közül Ukrajnából (+36,5%,), Romániából (+12,6%), Horvátországból (+1,9%), és Szlovákiából (+0,4%) volt növekedés, Szerbiából (-1,4%), Szlovéniából (-6%) visszaesés mutatkozott.

2018 első öt hónapjában a szállodai vendégéjszakák száma országos szinten 5,9%-kal, Budapesten 3,7%-kal, a fővároson kívüli szállodákban 7,5%-kal, a Balatoni régióban 10,1%-kal nőtt. Szállodáink átlagos kihasználtsága 55,6% (a bázisnál 2,7%ponttal magasabb), bruttó átlag szobaára 18.938 Ft (b.index: 103,4%), bruttó REVPAR mutatója 10.535 Ft (b.index: 108,8%), a bruttó TREVPAR 18.551 Ft (b.index:110,2%) lett a KSH adatbázisa szerint.

Mellékletben elérhető a részletes TrendRiport!

Forrás: MSZÉSZ


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?