A holló hét tollát a hét főbűn váltja a White Raven Skybarban

Budapest legmagasabb pontján, elképesztő panorámával nyílt tavaly nyáron a White Raven Skybar&Lounge. A Budai Vár egyetlen skybárjának étlap és koktélkínálatának idei váltásánál mi is jelen lehettünk.

A bár kínálata a köré a gondolat köré épül, hogy minden érzékszervre hasson. Ez inspirálta a tavalyi nyitás alkalmával a holló hét tollára épített koncepciót, és az idei. az újraalkotott ital és bárétel kínálatot is, ráadásul idén nyárra mindezt fenntartható módon valósították meg.

 

A főváros legmagasabb pontján, a Mátyás templom tőszomszédságában helyezkedik el az ötcsillagos Hilton Budapest, amelyet a világ 10 legszebb panorámájú szállodája között tartanak számon. Nyolcadik emeletén idén már második szezonját kezdi a White Raven Skybar és Lounge.

A ház vezetőségétől hallhattuk, hogy a Hilton Budapest története során már sok elképzelés született a szálloda tető részének hasznosításáról. A lenyűgöző panorámát mindenképpen meg szerette volna osztani a tulajdonos, Danubius Hotels valamilyen formában a vendégekkel, így született meg a skybar gondolata.

 

A White Raven tavalyi, első évi koktélkínálatát a csak innen látható két holló inspirálta a Mátyás-templom tetején, másrészt az innen élvezhető ritka panorámára is rímel a White Raven elnevezés.

A bár idei signature koktéljait, a hét főbenjáró bűn latin ihlette: IRACUNDIA, INVIDIA, SUPERBIA, LUXURIA, GULA, ACEDIA és AVARIATA. Erről mesél az italok megjelenése, színe, hangulata és élménye is – a megújult italkoncepcióért Tóth István bar outlet manager és Simon István assistant bar outlet manager csapata felel.

A koktélokat a felszabadulás és az élvezet érzései inspirálták, ezáltal a „bűntudat” oldása az adott bűnt jelképező koktél elfogyasztásával. A fenntarthatóság jegyében a signature paletta ritkán használt összetevőket, például citrushéjakból cukor által kinyert olajat és fermentált ananászhéjat is tartalmaz. Minden összetevőt az utolsó alkotóelemig felhasználnak, hogy a bár csapata csökkentse a hulladékot, emellett egyedi ízprofilt is adjon a koktéljainak. Az ízek és illatok mind az ételekben, mind az italokban ehhez a „díszlethez” vannak komponálva és a zenék is ezt egészítik ki, így varázsolja el az együttes élmény az érzékszerveket.

 

Az italkínálat mellett a rooftop gasztronómiai kínálata is megújult. A minden érzékszervre ható exkluzív tetőbár étlapját újragondolták. A menüt Graur Zoltán chef és Kanyó András executive chef alkották meg. A mostani nyári étlap középpontjában olyan bárételek szerepelnek, amelyek tökéletesen illenek egy könnyed rozézós estéhez, de prémium minőségű champagne-ok kíséretében vagy épp egy signature koktélt szürcsölve is különleges élményt nyújtanak. Az ételek kialakításában szintén fontos szerepet játszik a fenntarthatóság, mindig a szezonalitásnak megfelelően változik a kínálat.

 

Forrás: Danubius / Turizmus Online


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.