A Magyar Turizmus Minőségi Díj nyertesei

A Magyar Turizmus Minőségi Díj tavalyi nyerteseit jelentették be, és a 2012. évi pályázat kiírását ismertették csütörtökön sajtótájékoztató keretében az egyik nyertes szállodában, a Continental Hotel Zara Budapestben.

Mint Trencsényi Mariann, a Magyar Turizmus Minőségi Díj projektigazgatója elmondta, a hagyományokhoz híven jövőre is olyan helyen tartják meg a sajtótájékoztatót, amely egyben nyertese is a díjnak.

A minőséget szimbolizáló Q-jel használata 3 évre szól, de közben legalább egyszer utóellenőrzést tartanak, és meg is vonhatják a logo használatát.  - Komoly elismerésnek tekintjük a HOTREC-akkreditációját, továbbá büszkék vagyunk arra, hogy a bevezetés óta eltelt 7 évben 171 szolgáltató jelentkezett és ebből 147-en teljesítették az előírt követelményeket – mondta a projekt igazgatója.

A minősítéseket az Utazás Kiállításon ünnepélyes külsőségek között vehetik majd át a díjazottak.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója többek között arról is szólt, hogy a mostani minősítés csak éttermekre és a szállodákra határozza meg a kritériumokat. A jövőben szeretnék kiszélesíteni az utazási irodákra, a taxi társaságokra, de ez hosszú távú folyamat lesz.

- Marketingtevékenységünkben kiemelt helye van a minőségnek, amely a szolgáltatások értékét is jelenti - tette hozzá.

Nemes Andrea szerint már az államigazgatási egyeztetésnél tart a turizmus törvény előkészítése, a szöveg tartalmazza a szolgáltatók minősítésére vonatkozó szabályokat is, erről még széleskörű egyeztetéseket is folytatnak. A Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikai és vendéglátóipari főosztályának vezetője szerint az Európa Tanács munkacsoportot hozott létre az unión belüli egységes minősítés kidolgozására, amelyet számításaik szerint két év múlva vezetnek be.  Az egységes minősítést csak azok nyerhetik majd el, akiknek van saját nemzeti minősítési rendszerük, a magyar minősítési rendszer 2006 óta él.  

Idén 2 étteremnek és 17 szállodának hosszabbította meg a zsűri az egyszer már elnyert Q-jelet. További 6 szálloda és egy étterem pedig először kapta meg az elismerést.

A tájékoztatón jelentették be, hogy 2012-ben is meghirdetik a Magyar Turizmus Minőségi Díjat szállodák és éttermek részére. Jelentkezni a mai naptól március 9-éig lehet, további információk  www.itthon.hu/minosegdíj

A pályázat benyújtási határideje május 31.

Az éttermek közül első alkalommal minősített a hegyeshalmi Paprika csárda,

A nyertes szállodák:

A szállodák közül első alkalommal került fel a listára:

a balatonfenyvesi Hubertus-Hof Szálloda,

a budapesti Continental Hotel Zara,

a hódmezővásárhelyi Best Western Hotel Ginkgo Sas,

a szegedi Hunguest Hotel Forrás,

a budapesti La Prima Fashion Hotel és

budapesti Mamaison Hotel Andrássy Budapest.


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.