A Mercure Budapest Korona lett az év szállodája

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) a Mercure Budapest Koronát választotta az Év Szállodájának. Az idén harmincéves hotel teljesen megújul, a két éve kezdődött felújítási munkák áprilisban fejeződnek be.

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége tagjainak szavazatai alapján a Mercure Budapest Koronának ítélte a 2019 legjobb szállodájának járó díjat, amelyet január 28-án, a székesfehérvári Hotel Magyar Királyban rendezett est keretében adtak át. Az Accor márkáit a régióban képviselő Orbis – Lengyelország vezető szállodacsoportja – tulajdonában álló Mercure Budapest Korona a főváros egyik legismertebb szállodája. A Kálvin téren található idén harmincéves hotel egyben Budapest emblematikus épülete is. A születésnapra a szobák és a közösségi terek teljesen megújulnak, a két éves felújítási folyamat áprilisban fejeződik be. A közösségi terek eklektikus stílusa – illeszkedve a szálló nevéhez – királyi eleganciát idéz meg, és a színekben, berendezésben, installációkban motívumként is megjelenik, a régi elemeket mai, modern felfogással ötvözve.

„Áprilisra teljesen megújuló hotelünkben – az ALL Accor Live Limitless új, integrált, globális hűségprogramjának és megközelítésének megfelelően – különleges pillanatokat és élményeket kínálunk vendégeinknek, függetlenül attól, hogy dolgozni, élni, vagy kikapcsolódni szeretnének – mondta Kollin Gergely, a Mercure Budapest Korona igazgatója. – Nagy örömünkre szolgál, hogy egy olyan rangos szakmai szervezet, mint a Magyar Utazási Irodák Szövetsége a megtisztelő Év Szállodája címmel ismerte el eddigi munkánkat.” A hotelben működik Magyarország és Közép-Európa legnagyobb Winestone étterme. Az Accor szállodacsoport saját étteremkoncepciója középpontjában a helyi bor- és ételkülönlegességek állnak. Az utcára is nyitott, duplateraszos étteremben bárki egyszerűen, elérhető áron, a város szívében juthat autentikus és egyedülálló gasztroélményhez. Az étlapon a klasszikus magyar ételek mellett a nemzetközi konyha jól ismert fogásai is megtalálhatóak. A Winestone része a bejáratnál elhelyezett, az utcáról is jól megközelíthető borbolt, ahol számos hazai és nemzetközi borkülönlegességet vásárolhatnak meg a betérők. Az étterem hamar népszerűvé vált nemcsak a vendégek, de a budapestiek körében is.

„Az Accor 2019-ben is szilárd teljesítményt nyújtott: első féléves eredményünk (EBITDA) 5,1%-kal, harmadik negyedéves bevételünk pedig 10.9%-kal emelkedett, így a teljes 2019-re is stabil növekedésre számítunk. Magyarország fontos piac számunkra, így továbbra is kiemelten összpontosítunk portfóliónk fejlesztésére. Megtisztelő és inspiráló számunkra a mostani különleges elismerés” – mondta Sabina Bartyzel, az Accor Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős operatív vezetője.

Forrás: Turizmus Online


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.