A nők döntenek a belföldi nyaralásról

Egy friss felmérés is igazolja a régi igazságot: általában a család nőtagjai döntenek a nyaralás részleteit illetően. 

A maiUtazás.hu weboldal online felméréséből kiderül, hogy az interneten utazást vásárlók körében általában a nők választanak a lehetőségek közül és az ajánlatokat böngészve gyorsan, az első benyomásaik alapján döntenek.

A válaszadók ideális utazási ajánlatából kihagyhatatlan elem a félpanziós ellátás mellett a fürdőbelépő és a wellness szolgáltatások lehetősége, de a WiFi és az ingyen parkolási lehetőség is az elvárt alapszolgáltatás részét képezik a legtöbb utazónál. A netes vásárlók legtöbben az olcsóbb négycsillagos szállásajánlatokat keresik, utána következnek a középkategóriás háromcsillagos hotelek ajánlatai.

„A közösségi vásárlás egyik legjelentősebb részét továbbra is az utazási ajánlatok teszik ki, mára azonban az internetezők az utazás specifikus, szállásfoglalási rendszerekből továbbfejlesztett weboldalakat részesítik előnyben” – nyilatkozta Soós Csaba, a maiUtazás.hu-t is üzemeltető Utazok.hu kereskedelmi igazgatója.

„A maiUtazás forgalma az év első felében dinamikusan növekedett, így az egész évet tekintve várhatóan meghaladja a tavalyi évben elért 1 milliárdos közvetített forgalmat. A nyári időszakra vonatkozó nagyon biztató előjel, hogy áprilisban és májusban is közel a tavalyi forgalom dupláját értük el az akciós utazási portálunknál.”

Milyenek a közösségi vásárlók?

A maiUtazás oldalon tavalyi évben szállást foglalók körében elvégezett online kérdőíves felmérést több mint ezren töltötték ki. Ezek alapján az átlagos kuponos utazó nagyvárosban élő, 45-60 év közötti nő. Jellemzősen alkalmazott beosztásban, nettó 100-150.000 közötti átlagkeresettel rendelkezik, gyorsan dönt, és napi szinten legalább egy órát internetezik.

A felmérés főbb megállapításai a következők:

• az utazók 91%-a legalább egyszer utazik belföldön, a legtöbben évi 2-3 belföldi utazást foglalnak le

• az oldalon 68%-ban nők vásárolnak

• a vásárlók 64%-a azonnal, maximum 1-2 napon belül dönt az ajánlatok közül

• legnagyobb érdeklődés az alacsonyabb árfekvésű, négycsillagos szálláshelyek iránt van, utána következnek a középkategóriás háromcsillagos hotelek ajánlatai

• az ajánlat alapján választanak, így nem feltétlen hűségesek a szálláshelyekhez, a vásárlók mindössze 7%-a visszajáró vendég kedvenc szállodájába

• viszont rendkívül hűségesek a weboldalhoz, minden második vásárló folyamatosan a maiUtazás.hu oldalon foglalja le utazásait

• Az ideális utazási ajánlatban a legtöbb válaszadó szerint alapból benne van a félpanziós ellátás, a fürdőbelépő és wellness szolgáltatások lehetősége

• A válaszadók több mint felének elvárása az ajánlatoknál az ingyenes parkolás és WiFi lehetősége is, az alapszolgáltatás részeként az utazók említették még a késői távozás lehetőségét, az ajándék pezsgő vagy bor bekészítést is.

Forrás: utazok.hu


Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.