Az első negyedévben kongresszusra, konferenciára, továbbképzésre, kiállításra beutazva foglalt szállást Romániában az ott éjszakázó külföldiek 70 százaléka, derült ki a Statisztikai Hivatal adataiból, s csupán a fennmaradó 30 százalék lépte át az országhatárt azért, hogy pihenjen, meglátogassa barátait, üdüljön, nevezetességekkel ismerkedjen, gyógykezeltesse magát. A nem éppen hízelgő statisztika szerint az első negyedévben 309.000 külföldi foglalt szállást hotelekben, panziókban, s ők összesen több mint 876 millió lejt költöttek, ám ennek az összegnek a felét szállásra fizették ki, s a másik felét étkezésre, vásárlásra, szórakozásra.
A beutazók 44 százaléka érkezett szervezetten, utazási irodákon keresztül, 80 százalék választotta a repülőt, 12 százalék a saját gépkocsit, a többiek autóbusszal, vonattal utaztak Romániába.
Az Eurostat adatai szintén a romániai turizmus gyenge pontjaira világítanak rá: hiába emelkedett 2013-ban a szálláshelyeken 5,1 százalékkal a vendégéjszakák száma, öt vendégéjszakából csak egy köthető külföldihez, a többit a hazaiak „fogyasztották” el. Tavaly a külföldiek összesen 3,9 millió vendégéjszakát töltöttek Romániában, ami messze elmarad még Bulgáriától vagy Magyarországtól, nem beszélve a turizmus európai élországairól.
A Romániában éjszakázók 70%-a kényszerturista
Vagyis nem pihenni, üdülni vagy a nevezetességeket megnézni érkeznek az országba.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről
Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység
Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje
Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest
A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra
A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.