„A turizmust - és főleg a belföldi turizmust - szenvedéllyé kell tenni"

Az Utazás kiállításon Szigetvári Józseftől, a Szallas.hu ügyvezetőjétől a digitalizáció turizmusra gyakorolt hatásairól hallhattunk. Az előadás a "10 éves az online turizmus. Tanulságok és meglepetések a következő 10 évre" címet viselte.

Az elmúlt tíz évben nőtt a szálláshelyek bevétele: az adatokból kitűnik, hogy az egy főre jutó költés is emelkedett ugyan, de a növekedés főként annak köszönhető, hogy egyre többen utaznak. A turizmus piacának online részesedése  4-ről 60 százalékra emelkedett, így a kereskedelem és a turizmus a legdigitalizáltabb szektorok.

A digitalizáció hatása, hogy míg régebben a nagyobb városok voltak könnyen elérhetőek, ma már a kisebb, eddig nem látszó települések is láthatóvá váltak. Emellett a transzparencia is fontos jellemző: látjuk az árakat és többi vendég véleményét is.

Szintén a digitalizáció hatásak tudható be, hogy az emberek úgy gondolják, bármit megtalálnak, és bármit azonnal elfogyaszthatnak. Éppen ezért a szállodai szoba egyre inkább fogyasztható termékké válik. Hogy ebből ki lehessen törni, szenvedéllyé, élménnyé kell tenni a szolgáltatást. Lépést kell tartani azzal a trenddel, hogy megváltozott a szálláshely szolgáltatás jelentése: a vendégek ma már nem csak egy ágyat akarnak, ahol alhatnak, hanem tartalmat várnak.

Szigetvári József beszélt arról is, hogy az elmúlt évtized növekedési tendenciát mutatott, ez volt az "aranykor". Figyelmeztettett: ezt "ezüstkor" követi, egy olyan időszak, ami már nem kecsegtet a mostanihoz hasonló eredményekkel. Gyakorlatban is alkalmazható tanácsokkal látta el a szálláshelyeket.

A felfutási/növekedési időszakban több a vendég, ehhez kevés lehet a munkaerő, éscsökkenhet a vendégre jutó figyelem. Erre nagyon oda kell figyelni, ennek nem szabad bekövetkeznie, mert a bizalmat egyszer lehet csak elveszíteni. Ezt elkerülendő dinamikusan kell árazni, erre a jelenlegi, jól menő piacon van lehetőség, most kell fedezetet teremteni a fejlesztésekre. Abba érdemes fektetni, ami válságban is meg tudja különböztetni a márkát a többitől. De még gyakorlatibb tippet is adott: a wifi jelszó elkérésekor elkért email címre a vendég távozása után lehet küldeni neki egy üzenetet, amiben megköszöni a szálloda a vendég náluk töltött  idejét.

Befejezésül hozzátette: a szállás.hu új vendégeket tud vinni a szállodákba, de a vednég megtartása a szálloda feladata. Egyik sincs meg a másik nélkül, épp ezért minden szereplő érdeke, hogy a feladatát a lehető legjobban végezze el.


Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.
Hilton, Marriot: irány Afrika!

Hilton, Marriot: irány Afrika! 

Bejelentette afrikai terjeszkedését a Hilton és a Marriot.
A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca

A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca 

Itthon akár háromszor annyiba is kerülhet a kisállatunk nyaralása, mint Európa más városaiban.
Változás a nemzetközi szállodaláncnál

Változás a nemzetközi szállodaláncnál 

Megújította nevét és vállalati identitását az AccorInvest.
Tűz ütött ki a visegrádi négycsillagos szálláshelyen – FRISSÍTVE

Tűz ütött ki a visegrádi négycsillagos szálláshelyen – FRISSÍTVE 

A sors ismétli önmagát. A június 13-án történtekre reagált a ház tulajdonos-igazgatója.
Tíz szál gyertya az Aria Hotel Budapest születésnapi tortáján

Tíz szál gyertya az Aria Hotel Budapest születésnapi tortáján 

2025-ben ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját az Aria Hotel Budapest.
Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel

Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel 

A korábbi Expo Congress Hotel felújításából született az Expo Tower.
Nem panaszkodhatnak a szállodások az idei pünkösdi hosszú hétvégére

Nem panaszkodhatnak a szállodások az idei pünkösdi hosszú hétvégére 

A június eleji hosszú hétvégén 45 százalékkal több vendég szállt meg a Balatonnál, mint tavaly, közölte a Visit Hungary.
Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.