„A turizmust - és főleg a belföldi turizmust - szenvedéllyé kell tenni"

Az Utazás kiállításon Szigetvári Józseftől, a Szallas.hu ügyvezetőjétől a digitalizáció turizmusra gyakorolt hatásairól hallhattunk. Az előadás a "10 éves az online turizmus. Tanulságok és meglepetések a következő 10 évre" címet viselte.

Az elmúlt tíz évben nőtt a szálláshelyek bevétele: az adatokból kitűnik, hogy az egy főre jutó költés is emelkedett ugyan, de a növekedés főként annak köszönhető, hogy egyre többen utaznak. A turizmus piacának online részesedése  4-ről 60 százalékra emelkedett, így a kereskedelem és a turizmus a legdigitalizáltabb szektorok.

A digitalizáció hatása, hogy míg régebben a nagyobb városok voltak könnyen elérhetőek, ma már a kisebb, eddig nem látszó települések is láthatóvá váltak. Emellett a transzparencia is fontos jellemző: látjuk az árakat és többi vendég véleményét is.

Szintén a digitalizáció hatásak tudható be, hogy az emberek úgy gondolják, bármit megtalálnak, és bármit azonnal elfogyaszthatnak. Éppen ezért a szállodai szoba egyre inkább fogyasztható termékké válik. Hogy ebből ki lehessen törni, szenvedéllyé, élménnyé kell tenni a szolgáltatást. Lépést kell tartani azzal a trenddel, hogy megváltozott a szálláshely szolgáltatás jelentése: a vendégek ma már nem csak egy ágyat akarnak, ahol alhatnak, hanem tartalmat várnak.

Szigetvári József beszélt arról is, hogy az elmúlt évtized növekedési tendenciát mutatott, ez volt az "aranykor". Figyelmeztettett: ezt "ezüstkor" követi, egy olyan időszak, ami már nem kecsegtet a mostanihoz hasonló eredményekkel. Gyakorlatban is alkalmazható tanácsokkal látta el a szálláshelyeket.

A felfutási/növekedési időszakban több a vendég, ehhez kevés lehet a munkaerő, éscsökkenhet a vendégre jutó figyelem. Erre nagyon oda kell figyelni, ennek nem szabad bekövetkeznie, mert a bizalmat egyszer lehet csak elveszíteni. Ezt elkerülendő dinamikusan kell árazni, erre a jelenlegi, jól menő piacon van lehetőség, most kell fedezetet teremteni a fejlesztésekre. Abba érdemes fektetni, ami válságban is meg tudja különböztetni a márkát a többitől. De még gyakorlatibb tippet is adott: a wifi jelszó elkérésekor elkért email címre a vendég távozása után lehet küldeni neki egy üzenetet, amiben megköszöni a szálloda a vendég náluk töltött  idejét.

Befejezésül hozzátette: a szállás.hu új vendégeket tud vinni a szállodákba, de a vednég megtartása a szálloda feladata. Egyik sincs meg a másik nélkül, épp ezért minden szereplő érdeke, hogy a feladatát a lehető legjobban végezze el.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.