Az elmúlt tíz évben nőtt a szálláshelyek bevétele: az adatokból kitűnik, hogy az egy főre jutó költés is emelkedett ugyan, de a növekedés főként annak köszönhető, hogy egyre többen utaznak. A turizmus piacának online részesedése 4-ről 60 százalékra emelkedett, így a kereskedelem és a turizmus a legdigitalizáltabb szektorok.
A digitalizáció hatása, hogy míg régebben a nagyobb városok voltak könnyen elérhetőek, ma már a kisebb, eddig nem látszó települések is láthatóvá váltak. Emellett a transzparencia is fontos jellemző: látjuk az árakat és többi vendég véleményét is.
Szintén a digitalizáció hatásak tudható be, hogy az emberek úgy gondolják, bármit megtalálnak, és bármit azonnal elfogyaszthatnak. Éppen ezért a szállodai szoba egyre inkább fogyasztható termékké válik. Hogy ebből ki lehessen törni, szenvedéllyé, élménnyé kell tenni a szolgáltatást. Lépést kell tartani azzal a trenddel, hogy megváltozott a szálláshely szolgáltatás jelentése: a vendégek ma már nem csak egy ágyat akarnak, ahol alhatnak, hanem tartalmat várnak.
Szigetvári József beszélt arról is, hogy az elmúlt évtized növekedési tendenciát mutatott, ez volt az "aranykor". Figyelmeztettett: ezt "ezüstkor" követi, egy olyan időszak, ami már nem kecsegtet a mostanihoz hasonló eredményekkel. Gyakorlatban is alkalmazható tanácsokkal látta el a szálláshelyeket.
A felfutási/növekedési időszakban több a vendég, ehhez kevés lehet a munkaerő, éscsökkenhet a vendégre jutó figyelem. Erre nagyon oda kell figyelni, ennek nem szabad bekövetkeznie, mert a bizalmat egyszer lehet csak elveszíteni. Ezt elkerülendő dinamikusan kell árazni, erre a jelenlegi, jól menő piacon van lehetőség, most kell fedezetet teremteni a fejlesztésekre. Abba érdemes fektetni, ami válságban is meg tudja különböztetni a márkát a többitől. De még gyakorlatibb tippet is adott: a wifi jelszó elkérésekor elkért email címre a vendég távozása után lehet küldeni neki egy üzenetet, amiben megköszöni a szálloda a vendég náluk töltött idejét.
Befejezésül hozzátette: a szállás.hu új vendégeket tud vinni a szállodákba, de a vednég megtartása a szálloda feladata. Egyik sincs meg a másik nélkül, épp ezért minden szereplő érdeke, hogy a feladatát a lehető legjobban végezze el.