„A turizmust - és főleg a belföldi turizmust - szenvedéllyé kell tenni"

Az Utazás kiállításon Szigetvári Józseftől, a Szallas.hu ügyvezetőjétől a digitalizáció turizmusra gyakorolt hatásairól hallhattunk. Az előadás a "10 éves az online turizmus. Tanulságok és meglepetések a következő 10 évre" címet viselte.

Az elmúlt tíz évben nőtt a szálláshelyek bevétele: az adatokból kitűnik, hogy az egy főre jutó költés is emelkedett ugyan, de a növekedés főként annak köszönhető, hogy egyre többen utaznak. A turizmus piacának online részesedése  4-ről 60 százalékra emelkedett, így a kereskedelem és a turizmus a legdigitalizáltabb szektorok.

A digitalizáció hatása, hogy míg régebben a nagyobb városok voltak könnyen elérhetőek, ma már a kisebb, eddig nem látszó települések is láthatóvá váltak. Emellett a transzparencia is fontos jellemző: látjuk az árakat és többi vendég véleményét is.

Szintén a digitalizáció hatásak tudható be, hogy az emberek úgy gondolják, bármit megtalálnak, és bármit azonnal elfogyaszthatnak. Éppen ezért a szállodai szoba egyre inkább fogyasztható termékké válik. Hogy ebből ki lehessen törni, szenvedéllyé, élménnyé kell tenni a szolgáltatást. Lépést kell tartani azzal a trenddel, hogy megváltozott a szálláshely szolgáltatás jelentése: a vendégek ma már nem csak egy ágyat akarnak, ahol alhatnak, hanem tartalmat várnak.

Szigetvári József beszélt arról is, hogy az elmúlt évtized növekedési tendenciát mutatott, ez volt az "aranykor". Figyelmeztettett: ezt "ezüstkor" követi, egy olyan időszak, ami már nem kecsegtet a mostanihoz hasonló eredményekkel. Gyakorlatban is alkalmazható tanácsokkal látta el a szálláshelyeket.

A felfutási/növekedési időszakban több a vendég, ehhez kevés lehet a munkaerő, éscsökkenhet a vendégre jutó figyelem. Erre nagyon oda kell figyelni, ennek nem szabad bekövetkeznie, mert a bizalmat egyszer lehet csak elveszíteni. Ezt elkerülendő dinamikusan kell árazni, erre a jelenlegi, jól menő piacon van lehetőség, most kell fedezetet teremteni a fejlesztésekre. Abba érdemes fektetni, ami válságban is meg tudja különböztetni a márkát a többitől. De még gyakorlatibb tippet is adott: a wifi jelszó elkérésekor elkért email címre a vendég távozása után lehet küldeni neki egy üzenetet, amiben megköszöni a szálloda a vendég náluk töltött  idejét.

Befejezésül hozzátette: a szállás.hu új vendégeket tud vinni a szállodákba, de a vednég megtartása a szálloda feladata. Egyik sincs meg a másik nélkül, épp ezért minden szereplő érdeke, hogy a feladatát a lehető legjobban végezze el.


Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?