Ennek megfelelően a holland turistaközpontban többek között a Het Okura, a L’Europe, az het Amstelhotel és a the Grand őrizték meg mind az öt csillagjukat, a Crown Plaza City már egy kategóriával lejjebb csúszott, a Marriott pedig csak a háromcsillagos szintet érte el. Az eredmény mélyen felháborította a Marriott amerikai szállodalánc vezetőit, akik megtámadták az új kritériumrendszert. A rendelet értelmében egyébként minden szállodát újra be kell sorolni az új rendszer szerint, amely jóval szigorúbb feltételeket szab, mint a korábbi egységes benelux besorolási rendszer. Az új gyakorlat az ötcsillagos szállodákban előírja az ágy melletti villanykapcsolót, és a szobák napi kétszeri takarítását. A vendég kényelmét szolgáló apró figyelmességek sem hiányozhatnak mint a cipőtisztító kellékek, a fürdőköpeny, az arc- és testápoló szerek. A szállodai szolgáltatások terén is magasabbak az elvárások: a recepciónak és a szobaszervíznek például 24 órán keresztül kell a vendégek rendelkezésére állnia. Az új követelményrendszer kidolgozói szerint túl engedékeny volt az előző besorolási struktúra, és itt volt az ideje, hogy a holland feltételek némileg igazodjanak a nemzetközi szinthez. Azzal érveltek, hogy míg csak egy holland város 22 ötcsillagos házzal büszkélkedhetett, addig egész Amerika összesen 32-őt számlál. A holland szakemberek szerint ötcsillagosból négybe kerülni nem jelent presztízscsökkenést, sőt, van olyan szállodaigazgató, aki forgalomnövekedést remél a „lefokozástól”. Úgy gondolják az a legjobb reklám, ha a vendég kellemesen csalódik: négycsillagos házban foglal, de ötcsillagos színvonalat talál.
Amszterdam: szállodai csillaghullás
Az új holland szállodai osztálybasorolási rendszer bevezetésével 22-ről 8-ra csökkent az amszterdami ötcsillagos szállodák száma. A 2003-ban kidolgozott rendszer szerint nemrég osztályozták újra az ötcsillagos szállodákat.

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak
A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts
Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója
A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben
A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről
Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.