Ennek megfelelően a holland turistaközpontban többek között a Het Okura, a L’Europe, az het Amstelhotel és a the Grand őrizték meg mind az öt csillagjukat, a Crown Plaza City már egy kategóriával lejjebb csúszott, a Marriott pedig csak a háromcsillagos szintet érte el. Az eredmény mélyen felháborította a Marriott amerikai szállodalánc vezetőit, akik megtámadták az új kritériumrendszert. A rendelet értelmében egyébként minden szállodát újra be kell sorolni az új rendszer szerint, amely jóval szigorúbb feltételeket szab, mint a korábbi egységes benelux besorolási rendszer. Az új gyakorlat az ötcsillagos szállodákban előírja az ágy melletti villanykapcsolót, és a szobák napi kétszeri takarítását. A vendég kényelmét szolgáló apró figyelmességek sem hiányozhatnak mint a cipőtisztító kellékek, a fürdőköpeny, az arc- és testápoló szerek. A szállodai szolgáltatások terén is magasabbak az elvárások: a recepciónak és a szobaszervíznek például 24 órán keresztül kell a vendégek rendelkezésére állnia. Az új követelményrendszer kidolgozói szerint túl engedékeny volt az előző besorolási struktúra, és itt volt az ideje, hogy a holland feltételek némileg igazodjanak a nemzetközi szinthez. Azzal érveltek, hogy míg csak egy holland város 22 ötcsillagos házzal büszkélkedhetett, addig egész Amerika összesen 32-őt számlál. A holland szakemberek szerint ötcsillagosból négybe kerülni nem jelent presztízscsökkenést, sőt, van olyan szállodaigazgató, aki forgalomnövekedést remél a „lefokozástól”. Úgy gondolják az a legjobb reklám, ha a vendég kellemesen csalódik: négycsillagos házban foglal, de ötcsillagos színvonalat talál.
Amszterdam: szállodai csillaghullás
Az új holland szállodai osztálybasorolási rendszer bevezetésével 22-ről 8-ra csökkent az amszterdami ötcsillagos szállodák száma. A 2003-ban kidolgozott rendszer szerint nemrég osztályozták újra az ötcsillagos szállodákat.

Turisztikai fejlesztés Nógrádban
Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen
A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén
Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly
Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál
A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra
Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke
Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén
Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen
Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.