Árképzés, energiaköltségek, mit hoz a jövő?

Vajon a belföldi vendégek „kiárazódtak” a hazai szálláshelyekről? Mi volt az elmúlt időszak tapasztalata átlagár esetén? Mit hozott a konyhára és mit vett el a bevételekből az energiára fordított költség, és mit a munkaerőhelyzet? Mi a helyzet a foodcost-tal? Miképp lehet a tulajdonosi kör elvárásait menedzselni? És mi várható a következő esztendőtől?

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői: Baldauf Csaba, a Kolping Hotel Family Resort & Spa igazgatója, Csordás Imre, az Accent Hotels cégvezetője, Juszkó Anita, a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont igazgatója és Somlyai Zoltán, a BDPST Hotel Management Zrt. vezérigazgatója. A beszélgetés moderátora Kovács Balázs, a Danubius Hotels Zrt. vezérigazgatója volt.

 

A RevPAR-t kell mindig figyelni, hallhattuk, valamint azt, hogy a költségnövekedés miatt az átlagárat kell fókuszba helyezni. Volt, ahol idén 15 százalékos visszaesést regisztráltak a bázishoz képest, és tényként megállapításra került, hogy a hazai családok ma óvatosabban költenek, a gazdasági környezet erősen befolyásolja azt, hogy mire fordítanak és mennyit a családi költségvetésből – főként egy nyaralás, pihenés esetén. Áremelés terén, hallhattuk a kerekasztal résztvevőitől, már a fájdalomküszöbnél tartanak a hazai házak, valamint az is kiderült, hogy többen elkezdtek ennek hatására árakat csökkenteni, erre főleg vidéki házaknál látnak példát.

Az energiakérdés kapcsán elhangzott, nem mindegy, hogy ki mikor köt szerződést, milyen feltételekkel és a napelem beépítésének kérdése is egyre fontosabb tényező. Elhangzott az élelmiszeralapanyag-árak kapcsán, hogy e téren nem tárgyalások, hanem inkább bejelentések vannak a beszállítói oldaltól, pedig jó lenne, ha végre árcsökkenésről hallhatna a szállodai fél, valamint azt tanácsolták a pódiumon ülők a kollégáknak, hogy versenyeztessék meg egy-egy adott területen a beszállítókat, ne mindig ugyanazokkal működjenek együtt.

A munkaerőkölcsönzés kapcsán elhangzott, többen már az állandó munkaerő kiváltásához is igénybe veszik ezt a szolgáltatást, de azt is hallhattuk, van példa egyes házaknál idehaza kétlépcsős béremelésre is – nyilván ez is a munkaerőmegtartása érdekében történik.

A tulajdonosi elvárások kapcsán türelemre intették a jelenlévőket a pódiumon ülők, valamint elmondták azt is, örvendetes, hogy a minőségi szolgáltatás terén egyre nyitottabb több helyütt a tulajdonosi kör.

A 2024. évi elvárásokról szólva pedig óva intették a kollégákat az árcsökkentéstől, az energetikai befektetések fontosságát is kiemelték, valamint azt, hogy az edukáció, tréningek fontossága egyre jobban előtérbe kerül.

 

Forrás: Turizmus Online


Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban

Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban 

Az ibis új helyszínekkel erősíti európai pozícióit a régióban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.