Átvették a robotok az uralmat egy japán szálloda felett

Mit szólna hozzá, ha a szálloda bejáratánál robot üdvözölné, robotportásnál jelentkezne be, automata vinné fel a csomagját, és a szobában is robot érdeklődne az igényeiről? Japánban ez már a valóság!

Hideo Sawada, aki valami nagyon is egyedülállót akart létrehozni, megnyitotta az első majdnem teljesen automatizált robotszállodáját a Huis Ten Bosch élménypark részeként. A vendéget az ajtóban a robot fogadja és üdvözli (egyenlőre csak japán nyelven), kinyitja és becsukja az ajtót, a robotportás felveszi bemondás alapján az adatait, és elkészíti a vendég fotóját a későbbi azonosításhoz és számlázáshoz.

Ezt követően a poggyászt egy automata viszi fel a szobába, ahova a vendég a fényképe alapján – arcfelismerő rendszer segítségével –, szobakulcs nélkül bejuthat. Ott szintén robot érdeklődik kívánságairól, felhívja a figyelmét a szállodai szolgáltatásokra, ismerteti a várható időjárást és jó néhány kérdést is meg tud válaszolni.

A Henn-na Hotel névre keresztelt szálloda szobaárai 80 jennél kezdődnek, mely Japánban jó árnak számít, és három kategóriában is bérelhetők: standard, superior és deluxe. A szállót majdnem teljes egészében robotok irányítják, kivételt képez a konyha, a szobaasszony és a biztonsági szolgálat. A jelenlegi állapotban a komputerek csak japánul „értenek és beszélnek”, de a menedzsment elképzelése szerint még ez évben „megtanítják” őket kínaiul és koreaiul is.

A vendégek véleménye megoszlik a szállodáról. Vannak, aki szertik, ha minél kevesebb személyes kontaktjuk van, mások viszont igénylik ezt. Az azonban egyértelmű, hogy ilyen árakat teljes személyzettel nem tudnának fenntartani, ezért főleg az üzletembereknél sikeres a kezdeményezés. A vezetés a kezdeti sikerek után elhatározta, hogy a jövő év folyamán még több hasonló, automatizált szállót kíván nyitni.


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.