A világ vezető szállodaüzemeltetője, az Accor újabb szintet teljesített a digitalis forradalom és átalakulás terén az új Web 2.0 belső kommunikációs platformjával, ami ötvözi az AccorLive új generációs intranetet az AccorLounge vállalati közösségi hálóval 170.000 munkatárs számára világszerte.
A digitális technológia központi szerepet tölt be a vendégélményben az Accor hotelekben, ezért a Csoport elkötelezett a belső kulturális fejlődés mellett. Az új belső hálózat célja létrehozni és megosztani a vállalaton belüli értékeket különböző információ-folyamokon keresztül, megosztani ötleteket és hasznos tapasztalatokat, cserélni és tárolni a multimédiás tartalmakat, kollaboratív közösségeket kialakítani, ahol több csatornán keresztül kaphatnak segítséget a munkatársak vállalati vagy személyes eszközeiken keresztül.
“Az új kollaboratív és felhasználókra szabott rendszer figyelemre méltó, mivel nemzetközi rálátás és lokális operáció ötvöződik benne. A központi irodákban és hotelekben, melyek lehetnek saját tulajdonúak, bérleti vagy franchise szerződésben működőek, a szállodaigazgatók, a szobalányok, a recepciósok vagy séfek mind hozzáférhetnek ezekhez az új megoldásokhoz a munkahelyükről, személyes számítógépükről, tabletükről vagy mobilukról. Célunk hogy minél több munkatársunk férhessen hozzá, hogy elősegítsük a hatékonyságot, párbeszédet és kreativitást” – nyilatkozta Virginie Sido, az Accor Corporate Márka, CSR és Belső Kommunikációs senior elnök-helyettese.
A munkatársaknak magasak az elvárásaik. Egy 2011-es belső kutatás kimutatta, hogy több mint 50%-a a megkérdezett munkatársaknak aktív külső közösségi oldalakon és az intranet oldal 2 millió látogatást produkál egy hónapban. Továbbá a munkatársak majdnem 60%-a 35 évnél fiatalabb, így az Accor munkatársai között egyre növekszik a mindig online Y-generáció populációja, amely sokkal gyorsabb kommunikációhoz van szokva a munkahelyen. Az új kollaboratív tereken az Accor célja, hogy a csapatának 90%-a, akiknek direkt kapcsolata van a vendégekkel, elősegítse a tudását és a vendégekkel való kapcsolattartáshoz kötődő tapasztalatainak megosztását, így fejlesztve a szállodák teljesítményét és a vendégélmény minőségét.
“Ez az új megoldás, melyet a Microsoft és az Orange Business Services fejlesztett, egy hibrid elképzelésen alapszik, melynek része az AccorLive, az intranet oldal, melyet az Accor működtet a SharePoint2013-on, és az AccorLounge, egy integrált közösségi oldal a Cloudban működtetve Sharepoint online és Office365 támogatással. Számos előnye van ennek a rendszernek, például bármilyen eszközön el lehet érni és nagy volumenű és biztonságos fájlmegosztási kapacitásai folyamatosan fejlődnek, köszönhetően a Cloud elérésnek” – nyilatkozta Laurent Idrac, az Accor Informatikai Igazgatója.
Az AccorLive egy globális belső portál, melyet egy szolgáltatóközpont köré szerveztek, aminek a célja a munkatársak mindennapi életének a megkönnyítése. A felhasználók különböző hírcsatornákból és munkához köthető applikációkból választhatnak, melyek elhozzák a Csoport legújabb híreit a munkatársak számára. Az AccorLive tartalmaz:
• Egy hírportált, a Csoport összes globális vállalati, márka és egyéb híreivel, naponta frissítve, melyeket a felhasználók lájkolhatnak, kommentálhatnak és megoszthatnak
• Egy multimédiás könyvtárat, ami tartalmazza az összes olyan targetált tartalmat (dokumentumok, videók stb.), mely az adott felhasználóhoz köthető
• Az Accor Alkalmazások teret, ami lehetőséget biztosít a felhasználónak, hogy megmutathassa a leggyakrabban használt alkalmazásait (booking alkalmazások, fotókönyvtár, tréning katalógus stb.)
• Közvetlen hozzáférést a márka-, foglalkozás- és országspecifikus intranetekhez, melyek az adott felhasználó profiljához köthetők
Az AccorLounge az AccorLive integrált közösségi oldala és minden munkatárs számára hozzáférhető, akik Accor márkáknak dolgoznak illetve az Accor tulajdonosi vagy franchise partnerei. Ebben a kollaboratív térben – ami jelenleg már 180 közösséget és 2700 tagot számlál mindössze egy hónappal azután, hogy a központi irodákban bevezették – a munkatársak akiknek közös az érdeklődése vagy azonos a munkaterületük, könnyedén kommunikálhatnak egymással és megoszthatják tapasztalataikat. A belső közösségi oldal lehetővé teszi számukra, hogy:
• Létrehozzanak közösségeket, melyek lehetnek nyilvánosak (mindenki számára nyitottak) vagy privátok (szelektált tagoknak), így a munkatársak információkat oszthatnak meg egymással, kommentálhatnak tartalmakat és fejleszthetik a kapcsolati hálójukat. Tárolni és megosztani tartalmakat: minden felhasználó jogosult 25 GB ingyenes online tárhelyre a professzionális fájlai számára (dokumentumok, videók, képek)
Az AccorLive új generációs intranet és az AccorLounge vállalati közösségi háló az Accor valamennyi magyarországi, szállodákban és a budapesti központban dolgozó munkatársa számára is hozzáférhető.
Forrás: Vendég & Hotel