Bevásárolt a Szallas.hu

Újabb tranzakciót zárt a Szallas.hu, ezúttal a PK Travel üzletágait és az Utazok.hu Kft.-t vásárolta fel a bővülő cégcsoport. A tranzakciónak köszönhetően, a külföldi utazási tevékenység bővítése mellett élménycsomagok értékesítésével is kiegészül a Szallas.hu kínálata. Az 1,8 milliárd forintos árbevételű Maiutazás.hu Csoporttal további 26 fővel nő a Szallas.hu csapata. A felvásárlás révén a Szallas.hu Csoport tovább erősíti pozícióját a nagy nemzetközi szereplőkkel szemben.

Ismét „bevásárolt” a Szallas.hu: ezúttal hazai szereplőre, a kedvezményes utazásokat kínáló Maiutazás.hu Csoportra és a külföldi utazásokban erős Utazok.hu Kft.-re tett sikeres ajánlatot. Már a Gazdasági Versenyhivatal is engedélyezte az akvizíciót, a tranzakció augusztus 1-jén zárult. „A megvásárolt cégcsoport megbízható utazási irodai háttere komoly lehetőség számunkra, hiszen így még jobb minőségű szolgáltatást, kedvezőbb árakat és garanciákat is tudunk biztosítani a külföldi úti cél iránt érdeklődő vendégeink számára – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu vezérigazgatója. –Kiemelt törekvésünk, hogy 2020-tól az utazási irodai tevékenység is erős pillére legyen cégcsoportunknak.” A tranzakció jelentőségét jól szemlélteti, hogy a Maiutazás.hu Csoport (Maiutazás.hu, Hotelkupon.hu, Foglaljvelunk.hu, PihiPakk.hu) 2018-ban 1,8 milliárd forintos árbevételt ért el, ami a Szallas.hu 4,2 milliárd forintos árbevételének közel fele.

A teljes integráció 2020 év végére várható, amelynek eredményeként például a Szallas.hu tovább kívánja erősíteni a Maiutazás.hu márkát. A tervek szerint az Utazok.hu Kft., mint külföldi utazásszervező, a jövőben is megmarad önálló cégként. Az integrációval tovább színesedik a cégcsoport kínálata, hiszen a PihiPakk.hu oldalnak köszönhetően az élménycsomagok értékesítésével is bővül a Szallas.hu szolgáltatásköre. Szennay András, a Maiutazás.hu Csoport ügyvezetője azt is hozzátette, hogy az integráció eredményeként az általuk szervezett utazások és a PihiPakk.hu termékei sokkal szélesebb vásárlói réteget érhetnek el.

Az egyesülés nemcsak a feleknek, de a partnereknek is előnyös lehet, hiszen mostantól az alacsony kapacitású időszakokat szélesebb vevőkörnek értékesíthetik. A belföldi turisztikai piacon jelenleg élénk konszolidációs időszak zajlik, ez hozzájárul ahhoz, hogy erősödjön a verseny a külföldi szolgáltatókkal is. Ebben a folyamatban a Szallas.hu mellett aktívan részt vesz, a szintén OTP Csoport tag, a PortfoLion kockázati és magántőke alapkezelő is. Az eddig végrehajtott akvizíciók egyébként kimagaslóan teljesítenek, Lengyelországban például 130 százalékos növekedést ért el a leányvállalat 2018-ban. A befektetési alapokon keresztül az OTP Bank és az Eximbank többségi tulajdonában álló Szallas.hu 140 fős állománya most 26 fővel bővült, csoportszinten pedig 275 munkatárssal dolgoznak már 5 régiós országban.


Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.