Borhotel nyílt Szekszárdon

Átadták a Mészáros Borház Borászati Kft. közel 700 millió forintos beruházással, 70 százalékos uniós támogatással épült szekszárdi belvárosi szállodáját hétfőn.

A háromcsillagos borhotelt Szabó László külgazdasági és külügyi államtitkár, Horváth István (Fidesz-KDNP), Szekszárd polgármestere és Mészáros Pál, a kft. tulajdonos ügyvezető igazgatója avatta fel.

Az államtitkár köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a keleti nyitás politikájának fontos ága a mezőgazdaság, a magyar borra bortermelő és exportáló országokban is van kereslet. A Mészáros Borház a szállodában a borra alapozva komplex szolgáltatást tud nyújtani, az ehhez hasonló beruházások vonzóvá tudják tenni Magyarországot az ide látogató turistáknak - mondta.

Kell a szálloda Szekszárdnak

Horváth István arról beszélt, hogy a tolnai megyeszékhely szálláskapacitásai szűkösek, a 22 szobás szállodára már most jelentős igény van.

A 694 millió forintos költséggel épült háromszintes létesítmény 44 férőhellyel nyitotta meg kapuit, a hotel 70 fős étteremmel, 150 fős konferenciateremmel egészült ki.

Üzleti utazókat és "borturistákat" várnak

Mészáros Pál az MTI-nek elmondta: a borkultúrához kapcsolódó program, hogy a vendégek felkereshetik a szálló szomszédságában lévő pincét, emellett a hotelben is rendeznek borkóstolókat, ahol a családi pincészet borait kínálják. Hozzátette: hétköznapokon elsősorban vállalati vendégkörre, hétvégenként a borturizmusra számítanak. Az ügyvezető közlése szerint a cég 16 fős létszáma a szálló indulásával megduplázódik.

A kft. a projekttel 50 százalékos kihasználtságot vállalt. A cég évi 7-8 ezer hektoliter bort állít elő, évente 600-800 ezer palack bort értékesít főként hazai piacon, külföldi piacai között Kína a legjelentősebb.

A kft. 2012-ben 356 millió, 2013-ban 430 millió forintos árbevételt ért el, a várakozások szerint a hotelnek köszönhetően a borászati cég árbevétele megkétszereződik.

Forrás: MTI


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.