Így jár, aki egy kiadós otthoni reggeli után érkezik arra a szakmai programra, amely bőséges reggelivel indul a luxusszálloda Pavilon éttermében. Legalább evés helyett van módom az asztalnál helyet foglaló Danubius-osokkal ismerkedni, beszélgetni, miközben kávét, teát, hozzá finomságokat szolgálnak fel. Kiderül, nem lehet idén azzal vádolni őket, hogy ölbe tett kézzel ülnek bent a Danubius központban, és csak lógázzák a lábukat az asztaluk mellett.
Ugyanis a Dobos Péter beruházási igazgató által vezetett csapatnak annyi a feladata az idei esztendőre, hogy egy kívülállónak még hallgatni is elég.
A füredi Annabellában két szint teljes felújítása, a hévízi Aqua-egységükben szobák és a gyógyrészleg fejlesztése, a büki házban a lobby felújítása mellett idén a wellness-részlegre is sor kerül, a pesti Hungária nagyszállóban szobaszinteket öltöztetnek új ruhába, valamint a nemrégiben elkészült lobby után a konferenciarészt is átalakítják, a pesti Héliában is folytatják a szintfelújításokat, az Arénában elkezdődik a lobby átalakításának tervezése, a pesti belvárosi Erzsébet szállóban pedig tavasszal mintaszoba készül. A híres történelmi épület, az Astoria sem marad ki a sorból – ott a tervezése kezdődik annak, hogy majd a későbbiekben további átalakítások miképp valósuljanak meg.
A Danubius-lánc beruházási igazgatója mellett helyet foglaló Bakody Katalin, a JAB Anstoetz kelet-európai és magyarországi képviseletének vezetője közben épp arról mesél, hogyan tudták megvalósítani azokat a különleges kék színárnyalatú párnákat, amelyeket aztán mindenütt látunk később a házbejárás során, és amelyekből az étteremben is elhelyeztek jónéhányat. Azokról a velünk szemben lévő üvegablakokon lelógó blackout függönyökről is ejt pár szót, amely a vevő megrendelésére igencsak különleges eljárással készült, hiszen
nem csak az egyik, hanem az étteremből való rálátás okán mindkét oldalát sötétítős megoldással kellett legyártaniuk és felszerelni a vendégszobák és lakosztályok, tárgyalók hatalmas üvegfelületeire.
A Danubius-os Erzsébet szálló mintaszobája kapcsán szóba került feladat kapcsán pedig mindannyian megértően bólogatnak, hiszen pontosan értik és tudják, mekkora rizikó, milyen kihívás egy-egy mintaszoba elkészítése: ha nem valósulhat meg, sok-sok munka, tervezés, tudás, ráfordított idő, anyag, energia és nem kevés pénz veszhet kárba.
Három épület egyben, kézzel festett Zsolnay-csempékből magasodó fal, 216 vendégszoba, a tervek szerint júliusban átadásra kerülő apartman-rész, József Nádor növényimádata, hitvese, Dorothea asszony jótékonykodása – mindezt már helyi kísérőnktől, Szabó Fruzsinától halljuk a házzal való ismerkedés, a körbevezetés során. Megnézzük a különleges festményekkel díszített lobbyt, az Anton bárt és szobákat is mutat az egyik emeleten vezetőnk.
A Danubius-csapat olyan apró jeleknek, figyelmességeknek is örül, amikor felfedezik, hogy minden ajtó mellett Braille-írással is olvasható az adott szoba száma.
A mutatott vendégterekbe belépve megcsodáljuk mindenütt a JAB által készített ágyvégeket, párnákat, lángmentes függönyöket, ágyelőket és egyéb textíliákat, de a profi szállodás csapat figyelmét az sem kerüli el, hogy
nem látnak sehol ágysálat. Vajon miért nem?
Az ötcsillagos Marriott-lánc tagja vagyunk, halljuk kísérőnktől a magyarázatot, és a brand szabályai szerint nincsenek ágysálak az egységhez tartozó luxusházak vendégszobáiban.
„Ezeket a gyönyörű folyosókat, ezt az egységes látványt folyton megszakítják a mindenhonnan szembetűnő, nagyon feltűnő tűzcsapok”, jegyzi meg egyikünk, aztán a csoport tagjai mindnyájan nevetve észbe kapnak, hiszen köztük van az energetikus kolléga is, akinek mindene a tökéletesen felszerelt és hibátlanul működő, minden igényt kielégítő tűzcsap, ami tűz esetén életet menthet, nemcsak a berendezési tárgyakat védi meg az enyészettől.
„Nagyon elhúzódott a ház elkészülte, többek közt a Covid-járványnak is köszönhetően, nyolc évig tartott a felújítás”, halljuk a körbevezetés során. Erre a nyolcéves építkezési időtartamra külön felhívják a többiek a beruházási igazgató figyelmét, aki nevetve visszakérdez: „Jól hallottam? Ugye nyolchetes határidőt emlegettek az imént?”
Közben visszaérünk kiindulási pontunkhoz, az étterem egy félreeső pihenőrészére, ahol a JAB-os csapat tagjai, Bakody Katalin vezetésével minibemutatót tart a textilcég legújabb, legfrissebb trendek alapján készült termékeiből a meghívottaknak. Szőnyeg- és padlóminták, függönyanyagok és párnahuzatokra való elegáns textíliák járnak kézről kézre, a meghívott partnerek pedig úgy nézegetik, tapogatják az épp eléjük kerülő mintát, mint akik már látják maguk előtt – milyen lesz ez a valóságban, amikor felkerül az általuk felújításra kerülő házak vendégszobáinak vagy közösségi tereiknek valamelyikére.