Elégedettebbek a budapesti szállóvendégek

Az utóbbi hónapokban tovább javult a budapesti szállodák megítélése a vendégek körében, így már a legjobb nyolc között szerepelnek a fővárosi hotelek a nemzetközi összehasonlításban.

A világszerte több mint 210 000 szálloda adatait tartalmazó hotel.info online szállodafoglalási portál 2011. novembere után 2012. februárjában újra összesítette a vendégelégedettségi adatokat.

Ennek alapján a következő sorrend alakult ki:

A hotel.info top 20 fővárosa* nemzetközi összehasonlításban

Jelenlegi értékelés Korábbi értékelés (2011. novemberi állapot)

Helyezés Város Pontszám Helyezés Város Pontszám

2012 2011
1. Varsó 7,90 1. Varsó 7,90
2. Tokió 7,67 2. Tokió 7,67
3. Helsinki 7,65 3. Helsinki 7,66
4. Pozsony 7,56 4. Pozsony 7,54
5. Tallinn 7,55 5. Berlin 7,52
6. Berlin 7,54 6. Prága 7,51
7. Prága 7,52 7. Tallinn 7,50
8. Budapest 7,51 8. Bangkok 7,49
9. Szófia 7,49 9. Szófia 7,48
10. Bangkok 7,49 10. Budapest 7,47
11. Zágráb 7,48 11. Zágráb 7,46
12. Ljubljana 7,48 12. Ljubljana 7,45
13. Bécs 7,42 13. Bécs 7,40
14. Dublin 7,38 14. Riga 7,39
15. Lisszabon 7,37 15. Szingapúr 7,36
16. Szingapúr 7,36 16. Dublin 7,35
17. Riga 7,35 17. Lisszabon 7,34
18. Bukarest 7,27 18. Bukarest 7,24
19. Madrid 7,22 19. Vilnius 7,23
20. Peking 7,20 20. Madrid 7,21

Átlag 7,47 Átlag 7,46 

Varsó, Tokió, Helsinki és Pozsony szállodatulajdonosai megőrizték pozícióikat a lista élén.

Míg a szlovák fővárosban a szállodavendégek kissé elégedettebbnek tűntek, mint novemberben, a finn főváros szállodáinak összesített értékelése kismértékű csökkenést mutat (7,65 pont).

A német főváros, Berlin szállodái a vendégek véleménye szerint ugyan javultak, nemzetközi összehasonlításban mégis egy hellyel hátrébb kerültek, mert a tallini szállodák pontszáma 7,50-ről 7,55-ra nőtt. Budapest a jobb minősítésnek köszönhetően két hellyel előbbre lépett, így most a 8. helyen áll.

A megnövekedett összesített értékből kifolyólag (7,19-ről 7,20-ra) Pekingnek sikerült bekerülnie a legjobbak közé. A vilniusi szállodavendégek azonban kevésbé voltak elégedettek a szállodák szolgáltatásaival. Novemberi 7,23 pontjával még a 19. helyen állt a litván főváros, a most elért 7,19 ponttal azonban kiesett a legjobb húsz szálloda közül.

Szintén nem túl elégedett vendégek távoztak ismét Róma, Párizs és London szállodáiból.

Míg az „Örök város“ 6,92 pontot ért el, Párizs és London csak 6,73, ill. 6,58 pontot kapott a foglaló vendégektől.

* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) segítségével értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. A végső érték a szoba minőségére, a személyzet kedvességére, a tisztaságra, a zajra, az ár-érték arányra, valamint a reggelire/gasztronómiai szolgáltatásokra adott pontszámok összesítésével jött létre. Az értékelési pontszámok két tizedesjegyre kerekítve jelennek meg. A nemzetközi sorrend az eredeti értékekhez igazodik.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?