Elégedettebbek a budapesti szállóvendégek

Az utóbbi hónapokban tovább javult a budapesti szállodák megítélése a vendégek körében, így már a legjobb nyolc között szerepelnek a fővárosi hotelek a nemzetközi összehasonlításban.

A világszerte több mint 210 000 szálloda adatait tartalmazó hotel.info online szállodafoglalási portál 2011. novembere után 2012. februárjában újra összesítette a vendégelégedettségi adatokat.

Ennek alapján a következő sorrend alakult ki:

A hotel.info top 20 fővárosa* nemzetközi összehasonlításban

Jelenlegi értékelés Korábbi értékelés (2011. novemberi állapot)

Helyezés Város Pontszám Helyezés Város Pontszám

2012 2011
1. Varsó 7,90 1. Varsó 7,90
2. Tokió 7,67 2. Tokió 7,67
3. Helsinki 7,65 3. Helsinki 7,66
4. Pozsony 7,56 4. Pozsony 7,54
5. Tallinn 7,55 5. Berlin 7,52
6. Berlin 7,54 6. Prága 7,51
7. Prága 7,52 7. Tallinn 7,50
8. Budapest 7,51 8. Bangkok 7,49
9. Szófia 7,49 9. Szófia 7,48
10. Bangkok 7,49 10. Budapest 7,47
11. Zágráb 7,48 11. Zágráb 7,46
12. Ljubljana 7,48 12. Ljubljana 7,45
13. Bécs 7,42 13. Bécs 7,40
14. Dublin 7,38 14. Riga 7,39
15. Lisszabon 7,37 15. Szingapúr 7,36
16. Szingapúr 7,36 16. Dublin 7,35
17. Riga 7,35 17. Lisszabon 7,34
18. Bukarest 7,27 18. Bukarest 7,24
19. Madrid 7,22 19. Vilnius 7,23
20. Peking 7,20 20. Madrid 7,21

Átlag 7,47 Átlag 7,46 

Varsó, Tokió, Helsinki és Pozsony szállodatulajdonosai megőrizték pozícióikat a lista élén.

Míg a szlovák fővárosban a szállodavendégek kissé elégedettebbnek tűntek, mint novemberben, a finn főváros szállodáinak összesített értékelése kismértékű csökkenést mutat (7,65 pont).

A német főváros, Berlin szállodái a vendégek véleménye szerint ugyan javultak, nemzetközi összehasonlításban mégis egy hellyel hátrébb kerültek, mert a tallini szállodák pontszáma 7,50-ről 7,55-ra nőtt. Budapest a jobb minősítésnek köszönhetően két hellyel előbbre lépett, így most a 8. helyen áll.

A megnövekedett összesített értékből kifolyólag (7,19-ről 7,20-ra) Pekingnek sikerült bekerülnie a legjobbak közé. A vilniusi szállodavendégek azonban kevésbé voltak elégedettek a szállodák szolgáltatásaival. Novemberi 7,23 pontjával még a 19. helyen állt a litván főváros, a most elért 7,19 ponttal azonban kiesett a legjobb húsz szálloda közül.

Szintén nem túl elégedett vendégek távoztak ismét Róma, Párizs és London szállodáiból.

Míg az „Örök város“ 6,92 pontot ért el, Párizs és London csak 6,73, ill. 6,58 pontot kapott a foglaló vendégektől.

* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) segítségével értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. A végső érték a szoba minőségére, a személyzet kedvességére, a tisztaságra, a zajra, az ár-érték arányra, valamint a reggelire/gasztronómiai szolgáltatásokra adott pontszámok összesítésével jött létre. Az értékelési pontszámok két tizedesjegyre kerekítve jelennek meg. A nemzetközi sorrend az eredeti értékekhez igazodik.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.