Elégedettebbek a budapesti szállóvendégek

Az utóbbi hónapokban tovább javult a budapesti szállodák megítélése a vendégek körében, így már a legjobb nyolc között szerepelnek a fővárosi hotelek a nemzetközi összehasonlításban.

A világszerte több mint 210 000 szálloda adatait tartalmazó hotel.info online szállodafoglalási portál 2011. novembere után 2012. februárjában újra összesítette a vendégelégedettségi adatokat.

Ennek alapján a következő sorrend alakult ki:

A hotel.info top 20 fővárosa* nemzetközi összehasonlításban

Jelenlegi értékelés Korábbi értékelés (2011. novemberi állapot)

Helyezés Város Pontszám Helyezés Város Pontszám

2012 2011
1. Varsó 7,90 1. Varsó 7,90
2. Tokió 7,67 2. Tokió 7,67
3. Helsinki 7,65 3. Helsinki 7,66
4. Pozsony 7,56 4. Pozsony 7,54
5. Tallinn 7,55 5. Berlin 7,52
6. Berlin 7,54 6. Prága 7,51
7. Prága 7,52 7. Tallinn 7,50
8. Budapest 7,51 8. Bangkok 7,49
9. Szófia 7,49 9. Szófia 7,48
10. Bangkok 7,49 10. Budapest 7,47
11. Zágráb 7,48 11. Zágráb 7,46
12. Ljubljana 7,48 12. Ljubljana 7,45
13. Bécs 7,42 13. Bécs 7,40
14. Dublin 7,38 14. Riga 7,39
15. Lisszabon 7,37 15. Szingapúr 7,36
16. Szingapúr 7,36 16. Dublin 7,35
17. Riga 7,35 17. Lisszabon 7,34
18. Bukarest 7,27 18. Bukarest 7,24
19. Madrid 7,22 19. Vilnius 7,23
20. Peking 7,20 20. Madrid 7,21

Átlag 7,47 Átlag 7,46 

Varsó, Tokió, Helsinki és Pozsony szállodatulajdonosai megőrizték pozícióikat a lista élén.

Míg a szlovák fővárosban a szállodavendégek kissé elégedettebbnek tűntek, mint novemberben, a finn főváros szállodáinak összesített értékelése kismértékű csökkenést mutat (7,65 pont).

A német főváros, Berlin szállodái a vendégek véleménye szerint ugyan javultak, nemzetközi összehasonlításban mégis egy hellyel hátrébb kerültek, mert a tallini szállodák pontszáma 7,50-ről 7,55-ra nőtt. Budapest a jobb minősítésnek köszönhetően két hellyel előbbre lépett, így most a 8. helyen áll.

A megnövekedett összesített értékből kifolyólag (7,19-ről 7,20-ra) Pekingnek sikerült bekerülnie a legjobbak közé. A vilniusi szállodavendégek azonban kevésbé voltak elégedettek a szállodák szolgáltatásaival. Novemberi 7,23 pontjával még a 19. helyen állt a litván főváros, a most elért 7,19 ponttal azonban kiesett a legjobb húsz szálloda közül.

Szintén nem túl elégedett vendégek távoztak ismét Róma, Párizs és London szállodáiból.

Míg az „Örök város“ 6,92 pontot ért el, Párizs és London csak 6,73, ill. 6,58 pontot kapott a foglaló vendégektől.

* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) segítségével értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. A végső érték a szoba minőségére, a személyzet kedvességére, a tisztaságra, a zajra, az ár-érték arányra, valamint a reggelire/gasztronómiai szolgáltatásokra adott pontszámok összesítésével jött létre. Az értékelési pontszámok két tizedesjegyre kerekítve jelennek meg. A nemzetközi sorrend az eredeti értékekhez igazodik.


Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók 

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, milyen kihívásokkal szembesül a vendéglátás, és hogyan segíthet az AI ezek leküzdésében.
Új technológiák és algoritmusok a szállodaszektor számára

Új technológiák és algoritmusok a szállodaszektor számára 

A szállodaiparban egyre nagyobb figyelmet kapnak az új technológiák és intelligens algoritmusok, amelyek célja az incidensek megelőzése és hatékony felderítése.
Újabb TRIBE-egységek a láthatáron

Újabb TRIBE-egységek a láthatáron 

Az utazók az elkövetkező években több mint negyven TRIBE-szálloda megnyitására számíthatnak, Európában olyan helyszíneken, mint Párizs, Krakkó, a Budapest Airport és Mainz.
MSZÉSZ Trendriport: több szálloda, tíz százalékkal magasabb vendégéjszaka számok

MSZÉSZ Trendriport: több szálloda, tíz százalékkal magasabb vendégéjszaka számok 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette októberi trendriportját a KSH adatai alapján.
Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban

Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban 

Az élet körforgása a bárpult mögött.
MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák?

MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák? 

Közelednek az ünnepek, sokan terveznek erre az időszakra kisebb-nagyobb utazásokat. de érdemes körültekintőnek lenni az előkészületeknél...
Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.