Elégedettebbek a budapesti szállóvendégek

Az utóbbi hónapokban tovább javult a budapesti szállodák megítélése a vendégek körében, így már a legjobb nyolc között szerepelnek a fővárosi hotelek a nemzetközi összehasonlításban.

A világszerte több mint 210 000 szálloda adatait tartalmazó hotel.info online szállodafoglalási portál 2011. novembere után 2012. februárjában újra összesítette a vendégelégedettségi adatokat.

Ennek alapján a következő sorrend alakult ki:

A hotel.info top 20 fővárosa* nemzetközi összehasonlításban

Jelenlegi értékelés Korábbi értékelés (2011. novemberi állapot)

Helyezés Város Pontszám Helyezés Város Pontszám

2012 2011
1. Varsó 7,90 1. Varsó 7,90
2. Tokió 7,67 2. Tokió 7,67
3. Helsinki 7,65 3. Helsinki 7,66
4. Pozsony 7,56 4. Pozsony 7,54
5. Tallinn 7,55 5. Berlin 7,52
6. Berlin 7,54 6. Prága 7,51
7. Prága 7,52 7. Tallinn 7,50
8. Budapest 7,51 8. Bangkok 7,49
9. Szófia 7,49 9. Szófia 7,48
10. Bangkok 7,49 10. Budapest 7,47
11. Zágráb 7,48 11. Zágráb 7,46
12. Ljubljana 7,48 12. Ljubljana 7,45
13. Bécs 7,42 13. Bécs 7,40
14. Dublin 7,38 14. Riga 7,39
15. Lisszabon 7,37 15. Szingapúr 7,36
16. Szingapúr 7,36 16. Dublin 7,35
17. Riga 7,35 17. Lisszabon 7,34
18. Bukarest 7,27 18. Bukarest 7,24
19. Madrid 7,22 19. Vilnius 7,23
20. Peking 7,20 20. Madrid 7,21

Átlag 7,47 Átlag 7,46 

Varsó, Tokió, Helsinki és Pozsony szállodatulajdonosai megőrizték pozícióikat a lista élén.

Míg a szlovák fővárosban a szállodavendégek kissé elégedettebbnek tűntek, mint novemberben, a finn főváros szállodáinak összesített értékelése kismértékű csökkenést mutat (7,65 pont).

A német főváros, Berlin szállodái a vendégek véleménye szerint ugyan javultak, nemzetközi összehasonlításban mégis egy hellyel hátrébb kerültek, mert a tallini szállodák pontszáma 7,50-ről 7,55-ra nőtt. Budapest a jobb minősítésnek köszönhetően két hellyel előbbre lépett, így most a 8. helyen áll.

A megnövekedett összesített értékből kifolyólag (7,19-ről 7,20-ra) Pekingnek sikerült bekerülnie a legjobbak közé. A vilniusi szállodavendégek azonban kevésbé voltak elégedettek a szállodák szolgáltatásaival. Novemberi 7,23 pontjával még a 19. helyen állt a litván főváros, a most elért 7,19 ponttal azonban kiesett a legjobb húsz szálloda közül.

Szintén nem túl elégedett vendégek távoztak ismét Róma, Párizs és London szállodáiból.

Míg az „Örök város“ 6,92 pontot ért el, Párizs és London csak 6,73, ill. 6,58 pontot kapott a foglaló vendégektől.

* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) segítségével értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. A végső érték a szoba minőségére, a személyzet kedvességére, a tisztaságra, a zajra, az ár-érték arányra, valamint a reggelire/gasztronómiai szolgáltatásokra adott pontszámok összesítésével jött létre. Az értékelési pontszámok két tizedesjegyre kerekítve jelennek meg. A nemzetközi sorrend az eredeti értékekhez igazodik.


MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.
Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek

Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek 

Az utazás nehéz Indiában azoknak, akik nem házasok, azonban ennek ellenére szeretnének együtt utazni és közös szálláshelyen aludni.
Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban

Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban 

Évkezdetnek nem is rossz: két olyan csomagajánlatot állítottak össze, amely mindkettő ezt a célt szolgálja.
Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban

Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban 

Az a&o Hostels, Európa vezető hostellánca, 2025. január 1-jén megnyitotta második belga szálláshelyét, az a&o Brussels Centrumot.
Brandváltás az egykori Adria Palotában

Brandváltás az egykori Adria Palotában 

Az Al Habtoor Palace megérkezett Budapestre az ikonikus, egykori Adria Palotába, amelyet jóideje Ritz Carlton-ként ismertünk, korábban pedig a Meridien-lánc tagjaként nyílt meg ötcsillagos szállodaként a pesti Belváros szívében.
Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE

Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE 

Jakab Gábor lett a hévízi NaturMed Hotel Carbona új szállodaigazgatója.
Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél

Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél 

A Danubius Hotels Zrt. új vezető kinevezésével indítja 2025-öt, megerősítve a szállodavállalat láncszintű üzemeltetését.
Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál

Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál 

Több, mint harmincmilliós tartozást hátrahagyva váltak köddé a koreai befektetők.
Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén

Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén 

Aki Bristol környékére tervez látogatni mostanában, akár már az egykori drogbáró magángépéből átalakított Airbnb szállást is kibérelheti.
HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra

HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra 

Az idei program különlegessége, hogy neves előadók osztják meg tapasztalataikat, amelyek értékes tanulságokkal szolgálhatnak minden résztvevő számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.